Sramite se, gospodine Štengl. Baby Lasagna bio je 4. rezerva. Mislite da ne znamo?
GDIN Štengl, uredniče Dore i šefe eurovizijske delegacije,
pišem Vam ovo otvoreno pismo kao reakciju na Vaše šokantne izjave u live streamu Večernjeg lista, koji smatram igrokazom u kojem se obje strane trude prikriti sustavne probleme, a pritom ste i Vi i voditeljica dodali nemalu dozu samohvale koja se kosi sa stvarnosti.
Dokle tako, gdin Štengl? Ne želim Vam oduzimati previše vremena pa ću komentirati samo najšokantniju izjavu.
Neka uđe u zapisnik da tako uvažavam Vaše muke oko užasno zahtjevnog potpisivanja silnih ugovora i papirologije koje spominjete u 29. minuti, meni je također jako mrzak birokratski dio radnog dana.
Iz svog radnog iskustva mogu samo dati sugestiju da delegirate takve stvari nekom od manje izdašno plaćenih kolega, a vi samo pregledajte papire i - ako odgovorni djelatnik HRT-a na njima nije napisao "binarna pička" - odobrite i šaljite dalje.
"To je za mene završena priča"
Oko 23. minute voditeljica emisije Vas je na osebujan način pitala, citiram: "Dosta je bilo napada na hrvatski žiri, kao, zato jer je Marko bio prva rezerva. Dal treba objavljivat imena, dal treba mijenjat žiri, kaj, kaj - kaj tu treba napravit?"
Vaš šokantan odgovor citiram u cijelosti:
"Aaaa… Dobro, mislim… Ko što sam jedanput reko, za mene je to, zapravo, završena tema. To je bilo prije… šest mjeseci, zato je to bilo u 12. mjesecu su proglašeni rezultati, hm… Marko je bio dvadeset i peti. Moj stav je, dakle, žiri je imo ogroman poso, napravili su jako puno toga… (voditeljica: koliko je bilo, 2000 prijava?)
Nije bilo 2000, bilo je preko 200, 2000 je Melody festival, švedski… Ali se, svejedno, dakle… Iz onog, znam čitat, kao… Nisu ga htjeli! Taj dio mi je uvijek najbolji! (voditeljica: da, to stvarno nije istina, ha ha).
Dakle, u tom trenutku, ja mislim da niko u žiriju nije znao ko je Baby Lasagna, ko stoji iza toga, da je to Marko koji je bio u grupi M… (voditeljica: Moja.hr pobjednik!!!)... Da, moja.hr pobjednik ili tak nešto… Bio je dvadeset i peti, što znači, oni su ga ipak slušali… Ipak su primijetili neku kvalitetu… (voditeljica: i vrednovali!!!) I vrednovali! I nisu ga stavili na zadnje mjesto, nisu ga ignorirali…
Bio je u krugu, na kraju, eto, i ušo je unutra i pobijedio je! I uvijek slušam to da HRT nekog izbacio, ili nečega, mislim… To nema veze sa realnošću, ti koji pišu o tome, ja bi ih baš pozvo da mi dođu u žiri pa da vidim kak je to kad oni donose odluku, a nakon toga ih neko, ovak, ja ću reć, masakrira…
Jer neke stvari koje se pišu, stvarno, ono, i to ad hominem napadi na neke ljude, uopće ne razumijem (voditeljica: da, prilično neukusno!)... Ali, dobro, mislim (voditeljica: mi smo se u ovom slučaju stvarno se odlučili fokusirat samo na ovo šta je dobro)..."
Odakle da počnem?
Kako je to završena tema?
HRT ima sustavan problem (koji se proteže i na glazbene udruge i druge medije koji bi također trebali poticati progres mladih autora i izvođača, a rade upravo suprotno) zbog kojeg Hrvatska već 20 godina nema što pokazati.
Je li moguće da vam se potkrala ovakva sustavna pogreška puštanja kvalitetnog kandidata i da je upravo ta pogreška izazvala potpuni delirij na svjetskoj razini, a vi kažete da je to "završena tema"?
Gdin Štengl, žao mi je vaše udobne fotelje, ali ova tema je tek otvorena. HRT tek treba poduzeti sve u svojoj moći da se spasi od sramote koju bi mu prouzročio nastavak modus operandija u idućih godinu dana.
Znam da ste nagrađeni boljom pozicijom za svoj doprinos sramoćenju Hrvatske, ali po tome koliko perete ruke od žirija i lišavate ih odgovornosti, dobili smo vrlo jasan uvid u to kako ćete okarakterizirati svoj udio. Napravljen je ogroman posao! Potpisao sam hrpu papira! Svatko ima svoje viđenje tona! Svatko ima svoj glazbeni ukus! Sve smo super napravili! Marko je fenomenalan izvozni proizvod i HRT mu je to omogućio!
Baby Lasagna je bio četvrta rezerva. Ne prva
Ali, gdin Štengl, kako je onda Marko bio četvrta rezerva dok ga niste u zadnji čas kroz interne procese stavili kao prvu rezervu? I to samo zato što vam je trebala neka divlja dvorska luda koja je stilski nalik na Let 3?
Ako ste mislili da se to neće saznati, onda ste u još većoj zabludi nego što sam mislio. Imate hrpu nezadovoljnih radnika kojima je HRT priuštio vrlo opravdan gnjev javnosti i sramoćenje njihovog imena, a oni moraju šutjeti o tome i slušati da je sve njihova krivnja? Stvarno?
Bilo kako bilo, čisto da još jednom ponovimo koliko je promašen Vaš sustav, ovo su pjesme koje su bile iznad svjetskog hita Baby Lasagne:
- MISHA - One Day
- Barbara Munjas - Nepobjediva
- Boris Štok - Can We Talk
- Stefany – Sretnih dana dat' će Bog
- Mario Battifiaca feat. Robert Ferlin - Vodu piti trizan biti
Ponavljam, stručno tijelo koje su postavili glazbeni stručnjaci u svrhu odabira najbolje pjesme za Eurosong dalo je ovim pjesmama prednost kraj pjesme koja je postala svjetski hit!
Kako se usuđujete reći da su ga oni "ipak slušali" i da su "ipak prepoznali neku kvalitetu" jer je "ipak bio dvadeset i peti" ako su pjesme u kombinaciji uhljeba i tantijemskih titana bile ispred njega?
O voditeljskom dvojcu s HRT-a neću previše jer je ta situacija sramotna i prozirna, ali hoćemo li se osvrnuti na to da je jedan jedini autor trebao imati čak tri pjesme? Damir Kedžo, Saša Lozar i Jelena Žnidarić prošli su s pjesmama Ante Pecotića.
Za Jeleninu pjesmu ne znam, ali ove dvije su bile katastrofalne do te mjere da je, uz umjerenu podršku pjevački odličnom Kedži koji je promijenio autora odmah poslije Dnore, Saša Lozar od publike dobio samo 1733 glasa, odnosno bio drugi na začelju.
Za vas je to završena tema? Žiri je imao ogroman posao i poslušao preko 200 pjesama? Nisu ga stavili na zadnje mjesto i nisu ga ignorirali? Bio je u krugu i, eto, ušao je unutra i pobijedio?
Čujete li Vi sebe?
Gdin Štengl, mislite li da Hrvati ne znaju da je žiri financijski honoriran za taj posao?
Mislite li da Hrvati imaju suosjećanja za veliku žrtvu žirija čiji članovi se smatraju glazbenim stručnjacima? Mislite li da Hrvati ne vide sve kompetentne ljude koji se bave modernom glazbom samo zato što im Vi ne pružate medijsku (i tantijemsku) potporu?
Ne, ne mislim na bivše kandidate Vašeg karaoke showa. Mislim na glazbenike s potencijalom i s brojevima koji moraju biti spremni na neimaštinu - jer ih nitko ne podupire. Bar ne ovi koji bi trebali.
Neukusno masakriranje HRT žirija
Hvala lijepa što ste me se sjetili, ne samo Vama nego i cijenjenoj voditeljici koja je još jednom spomenula da su Marko i Elizabeta nešto pobijedili na moja.hr.
Znam da je njena medijska platforma napisala da to znači da je prva prepoznala genij Baby Lasagne, ali i dalje bih volio čuti zašto je onda njen glazbeni kritičar u ključnom trenutku rekao da je to, citiram, "nedvojbeno najlošija pjesma na ovogodišnjoj Dori" te zašto je baš taj kritičar, s baš te medijske platforme, pozvan u Otvoreno (emisiju HRT-a) dan nakon Markove pobjede na Dnori da kaže da pjesma nije dobra, ali je Marko simpatičan, da bi u članku na sam dan finala neukusno i rudimentarno napisao da samo njegovi bliži prijatelji i obitelj znaju je li on simpatičan, iskren i skroman, a da imidž i izjave idu ispred "činjenica" - na taj način neizravno dovodeći u pitanje Markov karakter bez ikakvog. očitog. razloga.
Hoćemo o akreditacijama koje je podijelio HRT da bi hrvatski novinari snimali njegove ekskluzivne izjave mobitelom? Neka, važno je da ste blokirali index.hr, naše osoblje bi ionako snimalo samo Teyu Doru, je li tako?
Uglavnom, možda bi bilo dobro da svi vi na HRT-u shvatite da radite posao za koji ste plaćeni i da svima vama plaću uručuje upravo ova ogorčena hrvatska javnost, koja je sad konačno postala svjesna da je ovogodišnja senzacija Baby Lasagna rezultat upravo vašeg propusta. Tko zna koliko ste Baby Lasagna senzacija uspjeli zaustaviti u prošlim godinama.
Ova tema - konkretno za Vas, novoizabranog urednika programskog odjela Glazbeni sadržaji HRT-a - ne može nikako biti završena tema, gdin Štengl.
Zdravim razumom pristali ste primati plaću za posao koji katastrofalno obavljate
Vi ste, kao i članovi žirija i svi drugi djelatnici, osoba koja je svojom voljom i zdravim razumom odlučila primati plaću od HRT-a i dobro živjeti od posla koji sustavno katastrofalno obavljate.
Jedina razlika između prošlih godina i ove jest potpuna nesposobnost kojom ste, ne računajući da će Baby Lasagna biti išta više od cirkuske metal pauze za malo humora, sasvim slučajno pustili jednog istinski kvalitetnog natjecatelja na Dnoru.
Prošlih godina javnost je u najboljem slučaju mogla čuti umjereno solidne pjesme s umjereno solidnim nastupom, što je dovelo do pada standarda. I Vi i ja dobro znamo da bi javnost prešla preko svega kad bi u ovogodišnjem finalu morala birati između Vatre, Kedže i Pavela.
Zato ste Vi toliko moćni, gdin Štengl. Jer birate koga će narod uopće vidjeti. Vi i Vaš "javni servis" prepun nekompetentnih uhljeba koji sami sebe drže taocima outsorcinga "vanjskih tehničkih usluga" (čast iznimkama koje preziru HRT više nego bilo tko od nas, samo što oni biraju šutnju), u Vama je problem.
Može Hrvatska imati 50 Baby Lasagna godišnje, ali Vi ste taj koji će ih dovesti pred vrata neke firme u kojoj bi radili copywriting jer se od glazbe u Hrvatskoj ne može živjeti.
Vi ste taj koji im je ignoriranjem i nesposobnošću svojih HRT krakova (u koje uključujem i glazbene udruge koje se bave tantijemima i koje su pune Vaših super kolega) rekao da odstupe od novca namijenjenog drugima!
Vi ste taj koji ih prepušta neljudskim financijskim uvjetima i tjera da svojoj glazbi posvećuju minimum vremena zbog drugog posla, kao i da ta glazba mora biti ono što se traži da je ne odbijete emitirati.
Sram Vas bilo, gdin Štengl
Sram Vas bilo za jednoglasne zvižduke i gromoglasan "buuuuu" na svaki spomen delegacije HRT-a na dočeku.
Za svakog Baby Lasagnu koji nije dobio priliku napraviti ovo što je Marko Purišić sa svojim timom napravio.
Za svako Markovo isticanje da su sve napravili sami - jer znate vrlo dobro što to znači.
I ponajviše Vas sram bilo za to što ste toliko bahati da nećete ni priznati koliki se profesionalni brodolom dogodio na HRT-u iako doslovno cijela Hrvatska to zna.
Nemojte se zavaravati: ovo neće proći samo tako. Puka slučajnost i koloplet nesposobnosti HRT-a ponudili su nam ličnost mladog glazbenika koji si je spasio karijeru i sad svi vide točno tko su ti ljudi koje konstantno zakidate u korist tantijemskih titana i topovskog mesa s Vašeg karaoke showa.
Sad znamo vrlo dobro što gubimo iz godine u godinu, i tako već 20 godina.
A što se tiče Vašeg poziva u žiri…
Prihvaćam, naravno.
Još jedna zanimljiva slučajnost: rekli ste da biste voljeli vidjeti kako donosim odluke pa me kasnije netko masakrira. Nećete vjerovati, ali jedini uvjet koji imam za organizaciju žirija iduće godine je ovaj koji sam rekao u jednom od prošlih članaka, evo, citirat ću Vam da ne morate opet čitati:
"Sumnjam da bi itko svojevoljno bio u žiriju da se glasovi objavljuju. Ja bih, primjerice, bio u žiriju isključivo ako se objave glasovi, čisto da se hvalim koliko sam kompetentan."
Zamislite, gdin Štengl! Sve Vam se posložilo! Uz mene u žiriju nećete se morati ni bojati da niste transparentni jer ja nikad ne bih dopustio da ikakvo nepoštenje okalja svetost glazbe i važnost pop kulture!
Nema optužbi o guranju iste garniture autora bez merita, nema insinuacija o tome da je Vaša riječ ključna za selekciju, a najvažnije od svega - nema više loše glazbe na Dori jer će glazbenici znati da je šansa da ja pustim neko smeće zbog protekcije ravna nuli.
Čujemo se oko toga, idem se pripremiti za obilježavanje Dana HRT-a.
Srdačan pozdrav,
agent kaosa Josip Bošnjak
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati