20 godina Golfa 4x4

PUNA dva desetljeća Volkswagen ima u ponudi izvedbu Golfa s pogonom na sve kotače. Audijevo tehnološko iskustvo osiguralo je Golfu tri koraka prednosti pred konkurencijom, kao i dobar osjećaj u vožnji, čak i na cesti pod snijegom.

Prvi Golf s pogonom na sve kotače na tržištu se pojavio sada već daleke 1986 godine. Druga generacija tada najpopularnijeg europskog kompakta je u Syncro izvedbi konačno omogućila širem krugu kupaca da se po relativno pristupačnoj cijeni dočepaju ultimativne koncepcije pogona i iskuse sve čari koje on donosi. Syncro je ubrzo zaživio punim plućima i raširio se gamom tvrtke, od prije spomenutog modela pa sve do Transportera T3.

Istini za volju, priče o Volkswagenu i pogonu na sve kotače već su se prije susretale. Za vrijeme "drugih švaba" u Volkswagenu se proizvodio model s permanentnim pogonom na sve kotače, a 1970-tih Volkswagenovi inženjeri uspjeli su proizvesti nekoliko prototipa na bazi Transportera, kao i serijsko terensko vozilo za potrebe vojske (Iltis). Zanimljivo je da je upravo Iltis bio osnova za razvoj planetarno popularnog Audijevog Quattra.

Međutim, projekt razvoja pogona je napušten, a za prvu ruku preuzeto je Audijevo rješenje. No, i to se pokazalo preskupim za model kalibra "narodnih kola", pa je u konačnici pogonski sustav preuzet od Transportera, prijenos preko tzv. visko spojke.

Ime Syncro i istovjetni sustav pogona zadržani su i na trećoj generaciji. Istina, u međuvremenu se pojavio i Golf Country, no za tu priču nitko više ne želi niti čuti. Prvi terenski Golf prodan je u svega oko 7.500 primjeraka, pa je vrlo brzo povučen iz ponude.

S četvrtom generacijom modela stiglo je i novo ime. 4Motion je krasio stražnjice najatraktivnijih Golfova, a tako je i danas. Iza novog imena krije se sustav pogona s Haldex elektronski kontroliranom spojkom, koji zbog brzine odziva odlično nadopunjuje rad elektronskih sustava poput ESP-a. Haldex je zadržan i na većini ostalih modela tvrtke, a kako stvari stoje, tako će ostati i u budućnosti.

Odmaknemo li se malo od Golfa možemo spomenuti i 4Xmotion pogon svojstven Touaregu. Ovdje je princip isti, a osnovna razlika je da se radi o permanentnom pogonu na sve kotače. Dakle, nije potrebno "čekati" proklizavanje kotača na prednjoj osovini, već se snaga uvijek prenosi i na stražnju osovinu. Ovdje je moguće i zatvaranje diferencijala, kao i automatska regulacija omjera isporučene snage između osovina.

Nadalje, prestižni Phaeton koristi Torsen diferencijal, baš kao što to čine svi Audijevi modeli osim A3 i TT.

S obzirom na trend daljnjeg razvoja elektronike, kao i tendenciju širenja 4Motion obitelji, sve ćemo češće imati priliku na cesti sretati Volkswagene sa 4Motion oznakom. Na Golfu također.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara