Audi A4 stigao u Hrvatsku
NA PREZENTACIJI održanoj u okolici Zagreba hrvatskim novinarima predstavljen je novi Audi A4.
Značajne promjene u izgledu, ali i mehanici, upućuju da je riječ o potpuno novom modelu. Ipak, radi se o redizajnu postojećeg A4 serije B6 (sada B7), koji je u cilju nastavka uspješnog tržišnog plasmana temeljito moderniziran. Pomalo neobično je da Audi paralelno predstavlja obje karoserijske izvedbe, limuzinu i Avant, a ubrzo će biti lansiran i sportski S4.
Agresivan nastup
Dizajnerski izričaj nove Audijeve limuzine je naglašeno sportski uz zadržavanje dovoljne doze Audiju svojstvene elegancije.
Prednjim krajem dominira nova single-frame maska smještena u središtu cjeline koju s jedne strane omeđuje poklopac motora s jasno naznačenom V perforacijom, a s druge sportski oblikovani masivni odbojnici. Nova su i svjetla, cjelokupna prednja signalizacija je smještena ispod prozirnog stakla, a jedino su maglenke fizički odvojene.
Stražnji kraj je također dobio nova svjetla, što u kombinaciji s osvježenom linijom prtljažnog prostora vozilu daje voluminozni karakter. Ramena linija koja se diskretno uzdiže, naglašava snažno dinamično držanje čak i kada vozilo miruje.
Novi A4 lagano je narastao u odnosu na svog prethodnika: limuzina je 38 mm duža, Avant za 41 mm. Povećanje dimenzija je posljedica većih prevjesa (+12 mm sprijeda, +28 straga). Istovremeno, međuosovinski razmak je minimalno smanjen, baš kao i trag kotača.
U pogledu interijera novi A4 plijeni pažnju u svakom detalju. Izvrsna kvaliteta potvrđuje dojam monolitnosti, a brojni detalji podižu standarde u pogledu komfora i ergonomije. Kokpit je u potpunosti podređen zahtjevima vozača. U kratkom druženju s automobilom odmah smo uočili odličnu preglednost mjernih instrumenata, posebno središnjeg info-zaslona smještenog između dva kružna elementa. Najbitnije kontrole za udobnost putnika nalaze se u centralnoj konzoli: automatski klima uređaj, audio sustav i opcionalni navigacijski sustav plus.
Zahvaljujući mikro-mehanizmima prednja sjedala se mogu podesiti po dubini u stupnjevima od 3 mm, što u kombinaciji s individualnim karakterom stražnjih sjedala garantira udobnu poziciju svih putnika.
Prtljažnik je narastao na 460 litara, a preklapanjem sjedala se volumen penje na 720 l. Kod Avanta je situacija nešto drugačija. S tri različite pozicije podnih panela veličina skladišnog prostora varira između 377 (zatvoren pod), 422 (pod djelomično otvoren) i 442 litara (pod uklonjen). Maksimalni tovarni prostor sa preklopljenom stražnjom klupom iznosi 1184 litara.
Novi motori
Audi po prvi puta nudi dva benzinska motora s FSI direktnim ubrizgavanjem benzina za novi A4. To su 255 KS snažan 3.2 V6 i 2.0 T-FSI od 200 KS. Paleta benzinaca uključuje i tri otprije poznata motora: 1.6/102 KS, 2.0/130 KS i 1.8T/163 KS.
Dizelsku ponudu čine dva četiri-cilindarska (1.9 TDI/115 KS, 2.0 TDI/140 KS) i isto toliko šest-cilindarskih (2.5 TDI/163 KS, 3.0 TDI/204 KS) motora.
Snaga se na cestu isporučuje preko prednjih kotača ili putem quattro permanentnog pogona na sve kotače. 5-stupanjski ili 6-stupanjski ručni mjenjači dostupni su za razne A4 izvedbe kao i kontinuirano varijabilni multitronic automatski mjenjač. 6-stupanjski Tiptronic mjenjač predstavljen na sportskom S4 dostupan je u kombinaciji sa 3.2 FSI, 3.0 TDI i 2.0 T FSI motorima i stalnim pogonom na sve kotače.
Bogatija serijska oprema
Novi A4 posjeduje bogatu serijsku opremu u kojoj izdvajamo automatski klima uređaj, cjelokupnu elektrifikaciju i 16-inčne alu-naplatke (osim 1.6 i 1.9 TDI).
Visok stupanj sigurnosti zadovoljen, između ostalog, potpunom sigurnosnom opremom. Putnike serijski štite dvostupanjski prednji zračni jastuci i sustav bočnih zračnih jastuka. Tu su još aktivni nasloni za glavu na prednjim sjedalima, te brojna ojačanja karoserije. Od aktivne zaštite valja spomenuti ESP kontrolu stabilnosti osme generacije, koji djeluje u kooperaciji s ostalim sustavima kao što su ABS, EDS i ASR.
Na popisu dodatne opreme nalazi se mnoštvo atraktivnih dodataka iz kojih izdvajamo S-line pakete uređenja eksterijera i interijera, te Infotainment multimedijalni sustav.
Bitni napredak – cijena ista
Cijena se u odnosu na prethodni model nije bitno mijenjala. Ponuda modela A4 starta s 1.6 benzinskom izvedbom koja do registracije stoji 207.601 kn. Najjeftinija dizelska opcija, 1.9 TDI, stoji 226.321 kn do registracije. Cijene karavanske izvedbe odnosno modela A4 Avant su 15.800 kuna više u odnosu na jednako motoriziranu limuzinu.
Audi s novim A4 nastavlja tradiciju proizvođača beskompromisnih Premium modela predodređenih za svjestki vrh. Sudeći po prvim dojmovima, budućnost Audijeve limuzine je svijetla. S obzirom na 1.615 prodanih automobila do sada u Hrvatskoj, A4 bi vrlo lako mogao zauzeti poziciju najprodavanijeg Premium modela na tržištu.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati