Beogradski sajam automobila: Planuli Mercedesi, premijera dizelske Floride
45. PO REDU beogradski auto-salon u regiju dovodi većinu ženevskih noviteta. Uz primjetan rast zanimanja automobilskih tvrtki proporcionalno raste i zanimanje javnosti.
Prva Zastava s dizelskim motorom
Više od 620 izlagača iz 32 zemlje izlaže najznačajnije novitete uključujući i jedinog domaćeg proizvođača koji lansira prvi dizelski model u povijesti.
Prošlogodišnji prototip je postao realnost, pa tako Zastava predstavlja serijsku izvedbu Floride opremljenu dizelskim motorom. Radi se o 1.4 agregatu snage 68 KS (160 Nm) iz ponude PSA koncerna, a koji se ugrađuje u brojne modele Citroena, Peugeota i Forda. Automobil je zbog prihvata modernog motora detaljno modificiran. Cjelokupna elektronika uključujući elektronski akcelerator, elektronsku blokadu motora i sl.
Također, ploča s instrumentima je potpuno nova (korejska), a serijska oprema uključuje klima-uređaj, servo-upravljač i centralno zaključavanje. Prema navodima odgovornih, Florida TDC pri 90 km/h troši 3,15 l/100 km, javlja B92net. Prodaja započinje krajem lipnja po cijeni od oko 8.500 eura.
Zahuktava se i prodaja Zastave 10, kojih je u prva dva mjeseca prodano petstotinjak. Tijekom press konferencije objavljeni su rezultati projekta osposobljavanja proizvodnje Zastave 10 u kragujevačkim pogonima, kao i najavljeni daljni planovi razvoja tvrtke. "Desetka" odsada udovoljava i Euro 4 normama ispuha. Zastavine novosti završavaju jednim od najdugovječnijih modela na europskom tržištu. Novi-stari "jugić", inače najjeftiniji automobil na sajmu, predstavljen je u izvedbi s plinskom instalacijom.
Mercedesi planuli
Praksa da se salon koristi za kupovinu ekskluzivnih modela očito nije karakteristična samo za zagrebački sajam. Kako javlja MTS Mondo, već prvog dana trajanja salona kupci iz Srbije su doslovno zaposjeli Mercedesov štand. Gotovo svi premijerni modeli prodani su i prije nego što je sajam otvoren.
Mercedes CL 500 bez problema nalazi kupce, i to usprkos cijeni od 160 tisuća eura. Upola jeftinije C-klase premijerno predstavljene prije desetak dana u Ženevi također su razgrabljene. Jedina nepoznanica je Maybach 62S, koji na srpskom tržištu stoji nešto više od 700.000 eura. Ukoliko bude prodan ne sumnjamo da će kupac vrlo brzo izaći iz anonimnosti, baš kao što je to u nas bio u slučaj s Kerumom.
Rast sajma
Sudeći po službenim podacima zagrebački auto-show je dobio dostojnu konkurenciju. Osim što beogradski sajam bilježi 67 nacionalnih premijera, puno značajniji je dolazak novih izlagača. Dodge, Isuzu, Mahindra, Maserati, Geely i Smart izlažu prvi put, a na "mjesto zločina" vratili su se Volvo i Land Rover. Širenje sajma pokazuju i dvije nove (montažne) hale koje su povećale izložbeni prostor na 3.000 "kvadrata".
Od važnijih noviteta svakako valja spomenuti Audi R8, prvi supersportski bolid iz Ingolstadta, zatim novu generaciju luksuznih SUV-ova (BMW X5 i Porsche Cayenne) i nešto pristupačnije "Amere", Opel GT i Dodge Avenger. U klubu proizvoda za šire mase izdvajamo novi Fiat Bravo, skraćeni Citroen C4 Picasso, Mazdu CX-7, Nissan Qashqai, Škodu Fabiju i dakako Toyotu Auris.
Ukoliko niste bili u Ženevi, beogradski sajam je najjednostavniji način da se na jednom mjestu upoznate s najznačajnijim novitetima. Svima koji se misle zaputiti na sajam reći ćemo kako je radno vrijeme od 10 do 19 sati, a cijena pojedinačne ulaznice je 300 dinara. Sajam se zatvara 1. travnja.
Tekst: M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati