BMW proizvodi najbolje motore

U OVOGODIŠNJEM izboru u kojem se traže najbolji automobilski motori, glavna zvijezda je BMW-ov 5.0 V10 iz modela M5 i M6 koji je pobijedu odnio u čak četiri od sveukupno dvanaest kategorija.

Izbor u znaku BMW-a

Prema mišljenju žirija u kojem su sudjelovali novinari iz 26 zemalja, najbolji motor u svijetu je BMW V10 agregat koji se ugrađuje u posljednju liniju M izvedbi, modele M5 i M6.


BMW 5.0 V10 - još jedno remekdjelo iz Bavarske

Tehnički dragulj inspiriran inovativnim dostignućima iz Formule 1 osvojio je glavnu titulu "International Engine of the Year", proglašen je najboljim novim motorom, te najboljim u klasi sportskih motora i motora preko 4.0 litre zapremine. Uspjeh je time veći, što je u svim kategorijama iza sebe ostavio Ferrarijev 4.3 V8 iz modela F430, koji se morao zadovoljiti drugim mjestom.

Međutim, u velikom uspjehu BMW sudjelovao je još jedan motor, i to dizelski. Radi se o 272 KS snažnom 3.0 twin-turbo dizelašu iz modela 535d, koji se u ukupnom poretku nalazi na drugom mjestu, dok je pobjednik u konkurenciji motora od 2.5 do 3.0 litre zapremine.


BMW 535d - idealna kombinacija

Što se pak tiče klase motora s zapreminom od 3.0 do 4.0 litre, pobjednik se mogao pretpostaviti. Petu godinu zaredom najbolji je 3.2 -litreni redni šest-cilindraš iz modela M3, inače po mnogima jedan od najboljih motora u posljednjem desetljeću (2001. proglašen motorom godine). 343 KS snažan motor opčinio je žiri radnom karakteristikom i zvukom, što je bilo dovoljno da pobijedi Porscheov 3.8 motor iz modela 911.

Ovim uspjehom bavarski proizvođač je fundus nagrada povećao na 26, što je prosjek od oko četiri nagrade godišnje.

Uzlet hibrida

Bilo bi nepravedno kada ne bi spomenuli još i pobjednike u ostalim kategorijama. Posebno je zanimljivo da su japanski hibridi, pa čak i Fordov, vrlo cjenjeni od strane novinara i prepoznati kao proizvodi koji imaju velik potencijal.

No krenimo redom. U klasi do 1.0 litre obujma najbolji je Hondin 1.0 IMA motor iz modela Insight, iza kojeg se nalaze Smart Brabus i Toyota. Trećeplasirani motor posebno je zanimljiv, jer se radi o proizvodu koji se ugrađuje u Yaris, pa je samim time dostupan širom krugu kupaca.

U klasi iznad (1.0 - 1.4 l) pobjednik je dizelski motor nastao u suradnji Fiata i GM-a. 1.3 CDTI je najmanji četverocilindrični common-rail dizelaš, dostupan je u dvije izvedbe snage (70 i 90 KS), a trenutno se ugrađuje u čak devet modela, i to tri Fiatova (Panda, Punto, Lancia Ypsilon), četiri Opelova (Agila, Corsa, Tigra, Astra), te Suzukijevim modelima Ignis i Swift.


1.3-litreni dizelaš iz braka GM i Fiata - najbolji izbor u klasi

Žiri je naveo kako spomenuti motor odlikuje sjajan i rafiniran rad i izuzetna štedljivost. Iza sebe je ostavio Hondin 1.3 IMA motor iz Civica i 1.4 dizelski motor nastao u suradnji Forda i PSA.

 
Volkswagen u društvu najboljih: 2.0 T-FSI od 200 KS

Idući segment donosi priznanje Volkswagen koncernu. Dvolitreni benzinac s turbo-punjačem imena TFSI snažan je 200 KS, a s osvojenih 151 bodova, iza sebe ostavlja čak i Hondin 2.0 benzinac iz modela S2000. Treći je (opet) BMW, 2.0d od 163 KS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Honda uzvraća udarac u klasi iznad. Hondin dizelski i-CTDI motor obujma 2.2 litre najbolji je u konkurenciji motora do 2.5 litre obujma, a ugrađuje se u Accordi i odnedavna CRV. Na drugom mjestu je BMW-ov 2.5 motor iz modela 325i i 525i, dok je treći Fordov hibrid obujma 2.3 litre iz SUV-a Escape.


Hybrid Synergy Drive odlično funkcionira i sa V6 motorom

Kao što smo rekli, u svim daljim segmentima pobjednik je BMW. Međutim, svakako valja spomenuti odlične rezultate hibrida. Hondin 3.0 hybrid iz Accorda drži drugo mjesto u svom segmentu (2.5-3.0 l), a Toyotin 3.3 hybrid iz modela (Lexus) RX400h drži treće mjesto u segmentu motora zapremine do 3.5 litre, odmah iza BMW-a 3.2 M3 i Porschea 3.8 (911).

Žiri je tražio najbolji motor i po pogledu potrošnje goriva. Tu se najboljim pokazala Toyota, Prius s 1.5 motorom je prvi, a RX400h s 3.3 litrenim motorom drugi.


Toyota 1.5 Prius - bez premca u pogledu potrošnje

Kad se sve zbroji i oduzme, može se uočiti da su nagrade između sebe podijelili BMW, Honda, Toyota i Volkswagen. Vrijedne rezultate postigli su još Fiat-GM, Ferrari i Porsche.

Više informacija o izboru "International engine of the year" možete naći ovdje.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara