Citroen Cruise Crosser: Po prašini i divljini

Citroen Cruise Crosser: Po prašini i divljini

JOŠ jedan koncept dolazi nam iz Citroena.

Cruise Crosser ime je novog Citroenovog vozila baziranog na prethodnom C-Crosseru opremljenom s čak tri osovine. Time se Citroen na neki način vraća u prošlost, točnije u 1922. kada je  Andre Citroen organizirao prvo putovanje automobilom kroz Saharu povezavši time Alžir sa zapadnim dijelom Afrike.

Ta prastara vozila imala su gusjenice na stražnjem dijelu što im je omogućavalo vožnju po stjenovitim i nepristupačnim terenima.

Nešto slično trebao bi predstavljati i novi Cruise Crosser izvorno baziran na Mitsubishijevom Outlanderu. Specifična izvedba C-Crossera, prvog SUV-a u Citroenu, ima tri osovine i šest kotača koji mu, poput prvih vozila s gusjenicama, omogućuje kretanje u najtežim uvjetima (po snijegu, pijesku, blatu).

Treba naglasiti da je treća osovina električno pokretana i uključuje se tek u ekstremnim situacijama, a u slučaju propadanja u pijesak, predviđeno je korištenje ploča za izvlačenje iz pijeska koja se nalaze na stražnjem dijelu vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo hibridno konceptno vozilo kombinira standardni dizelski motor s dodatnim  električnim motorom smještenim ispod podnice tovarnog prostora. Ako se samostalno koristi, nudi mogućnost rada u modu "ZEV" (Zero Emission Vehicle) s nultom emisijom ispušnih plinova.

Otvoren stražnji kraj čini ga svojevrsnim pick up-om što mu omogućuje prijevoz još više putnika (pomoćni treći red) i ponudu većeg prtljažnog prostora. Otvaranje poklopca prtljažnika olakšava utovar predmeta, a lakši pristup stražnjem dijelu vozila osiguran je zahvaljujući stepenici sa svake strane vozila.

Moramo ipak naglasiti da Cruise Crosser nije prvo vozilo s tri osovine. Ovakav koncept koriste čak i neki maloserijski proizvođači sportskih automobila, primjerice talijanski Covini. Inženjeri hvale puno bolje prianjanje u odnosu na standardne dvije osovine, manju vjerojatnost akvaplaninga te daleko veću snagu kočenja. Svojedobno je ta tehnologija primjenjivana u Formuli 1, a posljednji model iz 1982. vozio je Keke Rosberg, otac današnjeg mladog  talenta Nice Rosberga. No, ovdje je dodatna osovina iz sasvim drugih razloga.

B.I.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara