Citroen Jumpy 2.0 HDI Business: Odličan kompromis

Citroen Jumpy 2.0 HDI Business: Odličan kompromis

CITROEN je posljednje dvije godine na hrvatskom tržištu najpopularnija marka u segmentu lakih dostavnih vozila. Cjelovita ponuda i širok spektar mogućnosti prilagodbe prednosti su Citroena, koji kupcima nudi kompletnu gamu dostavnih vozila, uključujući i Jumpy, gospodarsko vozilo godine u Europi.

Citroen Jumpy svojim mogućnostima i veličinom stoji na pola puta između nedavno predstavljenih Nema i Berlinga s jedne, te Jumpera s druge strane. Predstavljen krajem 2006. godine Jumpy je zamijenio jedanaest godina starog prethodnika i ubrzo se okitio titulom najboljeg u Europi (Van of the Year).

Ponudu Jumpya čine dvije osnovne izvedbe, dostavna Furgon i putnička Combi. Potonja izvedba dopala nas je na sedmodnevnom izvedbu, i to u kombinaciji najatraktivnijeg motora u gami i jednako primamljivog Business paketa oprema. Kraće rečeno, radi se o najskupljoj izvedbi, koja je cijenom od 225.970 kn osamdesetak tisuća skuplja od osnovne izvedbe - još jedan dokaz raznolikosti ponude.

Jumpy nove generacije u odnosu na prethodnu ima veću nosivost (1.000 do 1.200 kg), a u ponudi su i dvije duljine uz dva međuosovinska razmaka i dvije visine.

Korisni obujam time je značajno povećan i sada se kreće između 5 i 7 prostornih metara, dok je korisna duljina utovarnog prostora povećana za 12 do 16 cm, ovisno o izvedbi.

Otprilike isti napredak prati i putničku izvedbu. Gamu čine tri razine opreme i mogućnost odabira između pet i devet sjedala. Produljena izvedba (L2) kakvu smo imali na testu mjeri u duljinu 5.135 mm što prati čak 3.122 mm razmaka između osovina. Dakle, radi se o poslovnom vozilu na kojem su bilo kakve rasprave o ponudi prostora suvišne.

Poput luksuznih limuzina Jumpy optimalni komfor nudi straga, gdje putnike očekuje šest individualnih sjedala raspoređenih u dva reda. Modularnost sjedala odgovara onoj na boljim monovolumenima, što u prijevodu znači da ih je moguće pomicati uzdužno, regulirati naslon, preklapati, pa čak i vaditi.

Bočna stražnja sjedala opremljena su Isofix sustavom za pričvršćenje dječje sjedalice. Iza sjedala ima još dovoljno mjesta za cjelokupnu prtljagu, 770 litara do police, odnosno čak 1.239 litara do obloge krova.

Nešto manje komfora prisutno je sprijeda, gdje kombi "đir" podrazumijeva neovisno vozačko sjedalo i čvrstu klupu za suvozača. Na daljim putovanjima tri osobe u prvom redu su nezamisliva postava, prije svega zbog fiksnog naslona i konfiguracije prednje armature. Vozač se zato u pogledu ergonomije ne može požaliti. Jumpy je ugodno radno mjesto koje nudi dobar pogled na okolinu kroz pozamašne staklene površine. Ploča s instrumentima diči se jednostavnim stilom, a prate ju poluge i prekidači bliski proizvodima iz ostatka game. Isto vrijedi za kontrole ventilacije, te dobro odmjerenu poziciju mjenjača. Upravljač je podesiv po dubini i visini, a obruč obložen kožom.

Top izvedba po pogledu opreme nosi oznaku Business što u prijevodu znači da je vozilo opremljeno sustavom dodatnog neovisnog grijanja za stražnji dio kombija s otvorima ventilacije iznad sjedala svakog putnika i pored nogu. U skladu s putničkom namjenom je i prateća oprema, nekad nezamisliva na kombiju.

Tako Jumpy ima dvozonsku klimatizaciju, solidan audio-sustav, el. podizače stakala, senzore kiše i svjetala, sjedala presvučena baršunastim materijalom i sl. Zadovoljen je i sigurnosni aspekt, a čini ga ABS+AFU, te zračni jastuci za vozača i suvozača. Želite li zaštiti i putnike, to ćete ipak morati doplatiti.

Vanjski izgled Jumpya ne nudi ništa novo. Uglasti izgled i poveće staklene površine preduvjeti su uspješne eksploatacije vozila ovog tipa, pa jedini dio vrijedan komentara je prednjica. Naravno, osmišljena je u skladu s osobnim programom, a karakterizira ju tradicionalni dizajn maske i svjetala, te neočekivano masivan prednji odbojnik.

Recimo i kako model s obje strane ima klizna vrata za olakšanu ulazak putnika, te dvostruka vrata na stražnjem kraju.

Najopremljeniji Jumpy isporučuje se isključivo s moćnim 2.0 HDI dizelskim motorom. Karakterizira ga 100 kW/136 KS maksimalne snage pri 4.000 o/min, te 320 Nm okretnog momenta dostupnog pri 2.000 o/min. Usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem

Citroenov pokretač ima zadatak da učini 2,8 tona teškog Jumpya vozilom solidnih dinamičkih karakteristika. Iako ga nismo opteretili do maksimuma, ova kombinacije se pokazala više no zadovoljavajućom.

Solidna međuubrzanja i startnost na razini osobnog automobila (0-100 km/h za 13,3 s) čine Jumpy vrlo ugodnim za vožnju, kako u gradu, tako i na otvorenoj cesti. Iako je maksimum 170 km/h, naša je preporuka zadržavanje u zakonskim okvirima, kada do izražaja ne dolazi buka vjetra, a i motor se ne muči previše .

Prosjek testa od 9,2 l/100 km moguće je lako oboriti na niže vrijednosti, što Jumpy približava Citroenovoj ponudi monovolumena. I doista, Jumpy se na cesti ponaša očekivano, prati putanju u skladu sa željom vozača, pa jedini problem može predstavljati bočni udar vjetra. U prilog udobnosti ide stražnji zračni ovjes, novost u ponudi, a dostupan uz doplatu. Usprkos pozamašnoj masi, zaustavljanje nije problem. Na svim kotačima su disk kočnice, a sprijeda hlađene.

Citroen Jumpy 2.0 HDI Business stoji 225.970 kn, a u slučaju testnog primjerka 239.756 kn. S obzirom na velike mogućnosti vozila, posebno poslovne, cijena je više no zadovoljavajuća, posebno ako se uzme u obzir  akcijski popust od 15.000 kn. Sve u svemu, odabir ovog vozila je investicija koja će se sigurno isplatiti, i to relativno brzo.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Business):

Bok vozila u staklu

Devet sjedala, stražnja preklopiva i pomična

Prednji zračni jastuci

ABS+AFU

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Daljinsko centralno zaključavanje

Servo upravljač podesiv po visini i dubini

El. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori

El. podizači stakala sprijeda

Sjedalo vozača podesivo po visini

Automatski klima uređaj (dvozonski)

Dodatna ventilacija kabine (straga)

Putno računalo

Audio sustav (CD, 6 zv) 

Klizno otvaranje bočnih stakla

Prednja svjetla za maglu

Pretinci u krovu

Klizna vrata na obje strane

16" čelični naplatci, gume: 215/60

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Zračni stražnji ovjes

3.660

Pomoć pri parkiranju straga

2.562

Regulator brzine

2.450

Lijeva bočna vrata - ostakljena

3.538

Stražnja ostakljena vrata

1.830

C. Jumpy L2 Combi HDI Business

225.970

Cijena testiranog vozila

239.756

Cijena s popustom (-15.000 kn) 

224.756

 *Cijene su informativne

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara