DS4 je poseban kompakt posebne cijene

DS4 je poseban kompakt posebne cijene

 Foto: M.N.

CITROENOV premium brand od ove godine se osamostalio, a modeli su redizajnirani. Testirali smo DS4, gotovo jedinu alternativu kompaktnoj premium ponudi uz koju stoje brojni superlativi, ali i poneka slaba točka. 
 
Dizajn prije svega
 
Usprkos brojnim poveznicama sa Citroenovim kompaktom čiju osnovu izdašno koristi, DS4 je nesumnjivo jedan od atraktivnijih modela na tržištu. U novu modelsku godinu ušao je s potpuno novim prednjim krajem koji estetski odlično kombinira sportski izraz i premium štih. Ostatak vozila je više manje ostao isti, a konkretan primjerak s moderno skrojenim alu naplatcima promjera 19 cola (doplata 7.000 kn) i obiljem kroma iz svakog ugla izgleda skupo, a time i mnogima privlačno. 
 
Odlično razrađeni detalji ne ostavljaju puno prostora prodikama, možda tek straga gdje bi automobilu odlično sijela neka unikatna svjetla. No to je već subjektivan dojam, a najbolji dokaz estetske vrijednosti je da je ovo prvi Citroenov model (uz ostale DS predstavnike) nakon prve generacije Citroena C3 koji plijeni poglede gdje god se pojavi. 
 
Aristokratska unutrašnjost
 
Visoka razina izrade i vrhunski materijali upadaju u oči čim se zaviri u kabinu. Kožom presvučena sjedala, ali i prednja armatura i obloge vrata odišu luksuzom. Istaknuti šavovi, sjajan metal, kvalitetna plastika prekidača, sve je odlično odrađeno. Plus i za ugradnju novog infotainment sustava zahvaljujući kojem su brojne tipke postale suvišne.
 
U DS4 se motor pali pritiskom na tipku, a popis serijske opreme obuhvaća sve danas dostupno na tržištu. No ovdje treba paziti kad se biraju doplate. Primjera radi, ručno tapecirana kožna sjedala vrhunski izgledaju, ali i koštaju preko 25.000 kn. Od nekoliko posebnosti svakako vrijedi izdvojiti mogućnost promjene boje i intenziteta osvjetljenja ploče s instrumentima, i to posebno pokazivača i kazaljki. Ništa značajno, ali zasigurno će razveseliti vlasnika. 
 
Ergonomija u automobilu kad govorimo o prednjim sjedalima je nadprosječna. Sjedi se udobno, s dobrom pogledom na okolinu, a zasmetati može tek nešto kraća sjedeća površina. Straga pak ostaje prisutan stari problem – stakla su i dalje fiksna. Dodatno, položen krov uzima danak u prostornosti i pristupu samim sjedalima, a posebno ako je u igri dječja sjedalica. 
 
Prtljažnik je zadovoljavajućih gabarita, čak i nakon što nešto korisnog prostora pojede dodatni zvučnik hi-fi Denon audio sustava. I opet detalj koji veseli – svjetlo prtljažnika je mobilno i služi kao prenosiva svjetiljka. 
 
Moćan motor
 
Testni DS4 pokretao je vrlo konkurentni 2.0 BlueHDI dizelaš sa 150 KS i čak 370 Nm, a uparen je sa sasvim solidnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. U praksi funkcionira više no korektno nudeći sportske performanse i sasvim pristojne vrijednosti potrošnje goriva. Bilo da krstarite autocestom ili lovite semafore u gradu potrošnja neće prijeći 7 l/100 km. Tijekom sedmodnevnog testa naš je DS4 prosječno pio 6,2 l/100 km. Recimo i kako 100 km/h uhvati za solidnih 8,8 sekundi, a maksimalna brzina je 207 km/h. 
 
DS4 je u vožnji vrlo uvjerljiv. Tvrdo podešeno podvozje sa sportskim profilom guma nudi suprotnost od onog što govore udobne kožne fotelje. Da, DS4 je vrlo tvrdo ugođen, ali zato uvjerljive upravljivosti i stabiliteta. Naš je dojam da bi nešto mekše i uglađenije podvozje bolje pristajalo imidžu automobila, ali i učinilo svakodnevno korištenje na lošem domaćem asfaltu iole ugodnijim. Kočnice su poslovično uvjerljive, a većih zamjerki nema niti na račun upravljačkog sustava. 
 
Skupa ekstravagancija za odabrane
 
DS4 nije automobil na kojeg cilja većina, niti mu je to poslanje. Ukoliko pak tražite šminkerski kompakt kraljevskog luksuza i vrlo pristojnih performansi, DS4 kao vrhunac ponude francuskog proizvođača je poželjan izbor. Mogućnosti personalizacije su neiscrpne, vjerojatno najopsežnije na cijelom tržištu.
 
Pritom imajte na umu da visoki kriteriji francuske ekstravagancije donose i visoku cijenu, a ona u ovom slučaju nakon brojnih doplata raste sa početnih 231.548 kn na 294.127 kn. I ne zaboravite da tu govorimo o top izvedbi pokretanoj vrlo moćnim dizelašem. 

Dodatna oprema:  

metalik boja siva Platinium – 3.650 kn,
AFIL(upozorenje za nenamjerno prelaženje crte) – 3.600 kn,
Paket Hifi DENON – 3.600 kn,
kamera za vožnju unatrag + PDC sprijeda + sustav za nadzor mrtvog kuta – 5.900 kn,
vanjski kromirani retrovizori – 300 kn,
navigacija na 7" tabletu osjetljivim na dodir (sadrži CD čitač) – 2.790 kn,
integralna poluanilinska koža Habana – 25.800 kn,
naplatci od lagane legure 19" CAIRNS u sivoj mat boji – 7.000 kn,
dvobojna izvedba karoserije i zatamnjena stakla  -  3.300 kn

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara