Ford predstavio novi model s pogonom na bioetanol

FORD na švedskom tržištu uvodi još dva modela s Flexi-Fuel tehnologijom čime se još jednom potvrđuje kao predvodnik u implementaciji bio-etanola, kao pogonskog goriva u osobnim automobilima.

Bioetanol u odnosu na benzinsko gorivo pruža i do 70 posto manju emisiju ugljičnog-dioksida tijekom ciklusa. Ostvarivši odličnu suradnju s švedskim instituacijama, Ford je još 2001. godine lansirao Focus s Flexi-Fuel tehnologijom.

O uspjehu projekta dovoljno govori da su Šveđani do danas kupili više od 15.000 ovakvih automobila, što je Ford nagradio lansiranjem još dva nova modela pogonjenog ekološkim gorivom. Više od 80 % svih Focusa prodanih u Švedskoj bilo je pogonjeno upravo bioetanolom.

Potpuno novi Focus i Focus C-MAX Flexi-Fuel modeli pogonjeni su mješavinom bioetanola i benzina (npr. E85, 85 % bioetanol, 15 % benzin). Tijek prerade goriva nije preskup, pa cijena, ukoliko se može računati na vladine porezne olakšice, bitno ne prelazi cijenu običnog benzina.  Kako bi se ova tehnologija učinila što popularnijom, ali i dostupnijom, Ford paralelno s predstavljanjem novih modela najavljuje suradnju s Somerset Biofuel Projektom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bioetanol je obnovljivo gorivo koje se dobiva preradom raznih biljnih kultura (žitarice, šećerna repica i sl.) ili biomase (otpadna drvena piljevina). Osim smanjenja emisije ugljik-dioksida, izgaranjem bioetanola oslobađa se manje ostalih štetnih spojeva, poput dušikovih oksida. Primjera radi, kad bi u Velikoj Britaniji samo pet posto automobila koristilo ovo gorivo, pozitivno smanjenje emisije štetnih plinova bilo bi ekvivalentno uklanjanju milijun vozila iz prometa.

Kako bi klasičan benzinski motor uspješno funkcionirao, u Fordu su morali napraviti neke izmjene. Zbog izmjenjenih uvjeta tijekom izgaranja, proizvođač je na 1.8 16V benzinskom motoru ugradio nove ventile iz čvršćeg materijala, te osmislio novu regulaciju sustava ubrizgavanja goriva. Također, kako se viskozitet i gustoća bioetanola značajno mijenjaju s temperaturom, Ford je predvidio ugradnju grijača za rad pri temperaturama nižim od -15 stupnjeva Celzijusa.

Zbog očitih prednosti bioetanola i Flexi-Fuel vozila, Ford će nastojati u bliskoj budućnosti projekt predstaviti mnogobrojnim tvrtkama, kako bi ova vozila s vremenom mogla postati značajan igrač u flotnoj prodaji. Također, u planu je izgradnja nove tvornice u kojoj će se godišnje iz 340.000 tona žitarica preradom dobijati 131.000.000 litara dragocjenog goriva. Naravno, u preradi se neće koristiti fosilno gorivo, već ono dobiveno iz biljaka.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara