Hyundai predstavio novi Santa Fe

Hyundai predstavio novi Santa Fe

HYUNDAI je na domaćem tržištu predstavio novu generaciju modela Santa Fe. Najpopularniji korejski SUV u novom izdanju ne bilježi samo porast dimenzija već donosi daljni napredak po pitanju dizajna predstavljajući se kao jedan od najelegantnijih predstavnika segmenta.

Osim što je stekao naklonost kupaca širom svijeta, a posebno u SAD-u, Santa Fe se proteklih godina okitio brojnim nagradama, a u pohvalama ga nije štedjela ni struka. Stoga su Korejci projektu novog modela prionuli vrlo ozbiljno u prilog čemu govori i 155 milijuna USD utrošenih na razvoj.

Veći i elegantniji

Novi je model razvijan 26 mjeseci pod kodnim imenom CM, pa je jasno da se ne radi o redizajnu, već o potpuno novom modelu.

Vozilo je postavljeno na novu platformu s međuosovinskim razmakom od 2.7 metara, što je 8 centimetara više od prethodnika. Nova baza omogućila je vozilu da se protegne u svim dimenzijama; duljina je povećana 15.5 (4.675 mm), širina 5.5 (1.890 mm), a visina 5 cm (1.725 mm).


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Sve to donosi više komfora, ali i otvara nove mogućnosti kreiranja interijera. Tako će se model odsad nuditi u izvedbi sa tri reda sjedala, gdje će svi putnici imati dovoljno mjesta, kako u predjelu koljena, tako i za gornji dio tijela.

Iako veći, Santa Fe je u novom izdanju skladnije dizajniran. Novi dizajnerski izričaj na prvo mjesto stavlja eleganciju, a tek potom na red dolaze masivnost i dinamičnost pojedinih linija.

Novi motori

Kad su u pitanju motori, glavnu riječ će u Europi naravno imati dizelska opcija. Potpuno novi motor nosi oznaku D-2.2, razvija 153 KS pri 4.000 o/min i 350 Nm okretnog momenta raspoloživog pri 2.000 o/min. Motor je opremljen common-rail ubrizgavanjem druge generacije (radni tlak 1.600 bar), a za optimalan rad brine se 32-bitna ECU jedinica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U cilju dobivanja što bolje izlazne karakteristike turbina ima promjenjivu geometriju, dok motor zahvaljujući ustaljenim elementima kao što je EGR ventil ostvaruje Euro IV standard ispuha. Mjenjač je pet-stupanjski, a kupcu je dano na izbor dva tipa, ručni i potpuno automatski.

Benzinsku ponudu činit će sasvim sigurno V6 motor. Dvije su opcije, američkom tržištu je namijenjen 3.3-litarski, dok će ostatku svijeta biti ponuđen 2.7-litarski benzinac opremljen varijabilnim radom ventila. Potonji razvija 189 KS pri 6.000 o/min i maksimalni moment od 253 Nm pri 4.200 o/min, a serijski se isporučuje s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem (četiri-stupanjska automatika uz doplatu). Zanimljivo je da je većem 3.3 V6 motoru namijenjen pet-stupanjski automatski mjenjač.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Što se tiče pogona, novosti nisu revolucionarne. I dalje se radi o pogonu na sve kotače s automatskim sustavom upravljanja. U skladu s trendovima, Santa Fe će kao i ostali soft-terencu imati mogućnost uključivanja moda s 50:50 prijenosom.

Osim spomenute motorizacije za očekivati je i slabije benzinske izvedbe. Tu prije svega mislimo na 2.4-litreni motor

U Hrvatskoj od veljače

Ono što je sasvim sigurno je da će novi Santa Fe imati osjetno bolja dinamička svojstva. Dio zasluga ide na račun stražnjeg multi-link ovjesa koji donosi manju buku i redukciju vibracija. Nadalje, vozilo je opremljeno sustavom za regulaciju visine u ovisnosti o opterećenju.

Inspiriran (očito) Lexusom, Hyundai je eleganciju odlučio opravdati bogatom opremom. Pasivna i aktivna sigurnost je zajamčena zahvaljući potpunoj grupi zračnih jastuka i elektronskih elemenata, a za odgovarajuću ekskluzivnost brine se dvozonska klima, senzorski nadziran rad brisača, mogućnost podešavanja položaja nožnih komandi i sl.

Korejska tvrtka je uvjerena u uspjeh novog modela. Prema njihovom planu proizvodnja bi trebala doseći oko 210.000 primjeraka godišnje od čega bi čak 150.000 vozila bilo plasirano izvan korejskih granica. Prvi modeli namijenjeni europskom tržištu sići će s proizvodne trake već ovog mjeseca, dok će proizvodnja u tvornici u Alabami startati početkom iduće godine.

Kako doznajemo, model će na hrvatsko tržište stići već početkom veljače.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara