Legendarni Tori se vraća, na hrvatskim cestama od kolovoza

Legendarni Tori se vraća, na hrvatskim cestama od kolovoza

 Foto: Črešnik

NAKON desetogodišnjeg prekida u proizvodnju se vraća legendarni moped, a već kroz mjesec dana prvi primjerci trebali bi stići i u Hrvatsku. 
 
Još jedan legendarni proizvod bivše Jugoslavije vraća se na scenu. Tori je predstavljen 1984. godine, a proizvodio se u pogonima Tomosa sve do 2005. godine. S više od 35.000 primjeraka prodanih na tržištu nekadašnje države, ali i u Europskoj Uniji, pa čak i SAD-u, Tori je ostao u sjećanjima mnogih kao vrlo simpatičan, jednostavan i jeftin način prijevoza. 
 
 
Njegov otac, Toni Rifelj, godinama je tražio investiotora u želji da oživi svoj brand, ali i proširi ponudu nekim novim proizvodima. Za pokretanje proizvodnje zadužena je tvrtka Črešnik iz Medvode kraj Ljubljane, koja je otkupila patent i pripremila teren za sklapanje prvih primjeraka. Trenutno zapošljavaju tek nekoliko radnika, a asortiman uključuje tri modela. Uz klasičan Tori Master u X i robusnijem P izdanju ponuda uključuje i električni model Amper
 
Potonji je posebno zanimljiv jer je rasklopiv, a dostupan je u izvedbi s brzinom limitiranom na 25, odnosno 45 km/h. Pokreće ga elektromotor snage 1,5 kW, a s jednim punjenjem baterija za čije je punjenje potrebno oko dva sata prijeđe i do 80 kilometara. 
 
Vrlo robusne benzinske modele pokreće jednocilindrični zračno hlađeni Hondin četverotaktni motor zapremine 50 ccm i snage 2 kW, a usuglašen je sa četiri-stupanjskim mjenjačem. Također se nudi u dvije izvedbe limitirane maksimalne brzine, a opcijski se nude disk kočnice. 
 
U Črešniku su vrlo zadovoljni startom. Prvi veliki posao je već pao – 120 mopeda kupila je makedonska pošta. Već tijekom iduće godine plan je proizvodnju podići na 2.000 primjeraka, dok bi puni kapacitet od 5.000 primjeraka godišnje trebao biti ostvaren 2018. godine. Oko 40% dijelova dolazi iz uvoza, dok je sve ostalo proizvedeno u Sloveniji. 
 
Tori Master u Sloveniji se nudi po cijeni od oko 1.400 EUR. Kako doznajemo od hrvatskog uvoznika, tvrtke Pro-Moto, prvi primjerci u Hrvatsku bi trebali stići u kolovozu, odmah po okončanju procesa homologacije.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara