Mazda3: Snažniji dizelaš u ponudi

Mazda3: Snažniji dizelaš u ponudi

KRAJEM mjeseca Mazda će na europsko tržište lansirati novu motornu izvedbu u ponudi svog kompaktnog modela. Dvolitreni dizelaš snažan 143 KS zauzet će najviše mjesto u ponudi, što će zasigurno proširiti krug potencijalnih kupaca.

Nakon supersportske MPS izvedbe Mazda komercijalizira i novu dizelsku izvedbu premijerno predstavljenu početkom prošlog mjeseca na ženevskom auto-salonu. Pokretana modernim dvolitrenim dizelskim motorom Mazdina "trojka" se vraća u europski vrh. Neumoljiva konkurencija već je odavna iza sebe ostavila granicu od 100+ KS, pa ne čudi što je europski ogranak Mazde posegnuo za još jednom motornom izvedbom. Tako će uskoro model osim 1.6 izvedbe u inačicama sa 90 i 109 KS biti dostupan i u kombinaciji sa 143 KS snažnim motorom.

Službena nomenkatura motora je MZR-CD 143, a u prijevodu stoji za motor opremljen common rail-om posljednje generacije (šest-točkovno ubrizgavanje, radni tlak do 1.800 bara) i VTG turbinom (promjenjiva geometrija), a karakterizira ga vrlo niska "kompresija" 16,7:1.  Usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem razvija maksimalnih 143 KS već pri 3.500 o/min, uz 360 Nm zakretnog momenta dostupnog pri 2.000 o/min. Dovoljno za sportskih 9,9 sekundi u hvatanju 100 km/h, kao i za 203 km/h maksimalne brzine. Najavljena prosječna potrošnja iznosi svega 6 l/100 km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim odličnih voznih karakteristika Mazdin novitet se može pohvaliti izuzetno uglađenim radom i niskom razine buke. Razina vibracija svedena je na najmanju moguću mjeru, što daje ovom modelu poseban osjećaj u vožnji.

I za kraj spomenimo kako je lansiranje nove motorne izvedbe iskorišteno i za blago dizajnersko osvježenje. Podjednaki broj novih detalja vezan je za eksterijer i interijer,a uglavnom se radi o suptilnim izmjenama koje se neće značajno odraziti na ukupne ocjene modela. Zato su izmjene na podvozju kudikamo zamjetnije i samim time važnije. Model je dodatno ukrućen čime je naglašena stabilnost vozila. Osim toga, opremljen je snažnijim kočnicama, a po uzoru na MPS model ima hidraulički servo upravljača.

Cijene zasad još nisu poznate. Izuzetak je Velika Britanija gdje će model startati potkraj mjeseca s cijenom od 16.735 GBP. 

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara