Modus dobio novi motor i mjenjač
SIMPATIČNI Renaultovov monovolumen lansiran je u novoj motornoj izvedbi. Modus više nije samo praktičan i prostran, već i tehnološki vrlo zanimljiv.
Dinamičniji i štedljiviji
Ponuda dizelaša osvježena je modificiranim 1.5 dCi dizelskim motorom, koji sada razvija 78/106 kW/KS maksimalne snage i 240 Nm okretnog momenta. Ovako motorizirani Modus do stotke stiže za 11,2 sekundi i postiže maksimalnih 186 km/h.
Optimizirana izlazna karakteristika motora rezultat je izmjena na sustavu ubrizgavanja. Dok su kod prethodnika (1.5/100 KS) korištene elektromagnetske, na novom su ugrađene Siemensove piezo-električne brizgaljke s šest rupa. Njihov odziv je četiri puta brži, što dopušta tri ubrizgavanja u jednom ciklusu. Time je reducirana potrošnja goriva i emisija štetnih plinova (124 g/km).
Modus s jednim spremnikom goriva kapaciteta 49 litara može u idealnim uvjetima prijeći više od 1.000 km budući da potrošnja u mixu iznosi 4,7 l/100 km. Na otvorenoj cesti dovoljno je i pola litre manje (4,2 l/100 km), a u gradu će Modus progutati 5,6 litara na stotinu prijeđenih kilometara.
Nadalje, radilo se i na redukciji buke. Bolju akustiku pri nižim okretajima donosi amortizirajući zamašnjak, a višetočkovno ubrizgavanje smanjuje buku pri izgaranju.
Novi ručni mjenjač
Pored dvadesetak posto većeg okretnog momenta, ovako motorizirani Modus posjeduje i potpuno novi ručni mjenjač s šest stupnjeva prijenosa razvijen u suradnji s Nissanom.
Kombinacija kratkih prijenosa prvih pet stupnjeva i duljeg šestog donosi optimalnu dinamiku uz zadržavanje minimalne potrošnje goriva. Tako je potrošnja goriva na autocesti 10 % niža u odnosu na izvedbe s J-serijom mjenjača.
Modus 1.5 dCI sklapa se u Renaultovoj tvornici u Valladolidu u Španjolskoj, dok je proizvodnja mjenjača koncentrirana u Sevilji.
Najnovija izvedba Modusa dostupna je u Hrvatskoj, a u kombinaciji s najbogatijim paketom opreme Luxe Privilege stoji 135.000 kn.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati