Nissan Murano 3.5 V6: Drugi pogled
LUKSUZNI gradski SUV-ovi u posljednjih nekoliko godina odlično su se snašli na europskom tlu postavši čežnja ljudi željnih dokazivanja i pokazivanja. Nissan, iako marka s najbogatijom ponudom terenaca, nije imao odgovarajući odgovor. Pod pritiskom sve brojnije konkurencije poseglo se za najbržim rješenjem, onim američkih korjena. Gesta, ne toliko popularna među auto-proizvođačima, urodila je zadovoljavajućim tržišnim uspjehom.
Ono što je dosada uspjelo samo Jeep-u s Cherokee-em smiješi se i Nissanu. Murano je definitivno Nissanov najatraktivniji model, koji svojim nekonvencionalnim rješenjima nudi potpuno novi pristup tjerajući gotovo svakog prolaznika da ga isprati više-manje čeznutljivim pogledom. A impresivan nastup je upravo ono što kupci ovakvih automobila traže.
Vanjski izgled - jedan od glavnih aduta
I dok drugi pri imenovanju svojih aduta krstare pustinjama u potrazi za kojekakvim nomadima i plemenima, Nissan je pohodio jednu od postojbina umjetnosti i odabrao svjetski slavno talijansko murano staklo s istoimenog otoka. Pomalo nespretno za proizvod kojeg mora pratiti epitet nesalomljivosti i čvrstine.
Ništa strašno jer na svu sreću, većina američke klijentele nije toliko upućena u umjetnost. U Europi pak, s druge strane, ovakve modele češće biraju samuvjereni tipovi koje ovakve sitnice nikad nisu zanimale.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Jednako neočekivan je vanserijski vanjski izgled Murana utemeljen na studiji otprije nekoliko godina. Zlobnici bi mogli usporediti neke detalje, posebno stražnji kraj, s Nissanovom Microm, što opet nije nikakav minus.
Uostalom, biti inspiriran modelom koji je od svog prvog dana bio uvršten u obaveznu literaturu škole dizajna može biti samo pohvalno.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Elegantan i nadasve moderan Murano definitivno je unio dašak svježine među konzervativne rivale s kojima ga vežu vrlo slabe niti, gotovo "nevidljive" prostim okom, poput klasičnog završetka ispušnog sustava s dvije kromirane cijevi kružnog presjeka, "običnih" brisača ili pak 18-inčnih alu-naplataka sa šest krakova.
Za potpuni dojam preporučamo crnu boju vanjštine kada Murano definitivno zavređuje status službenog vozila Darth Vadera.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Nerafinirano, ali luksuzno i prostrano
Zadovoljni dojmom koji je ostavila na nas vanjština otvaramo vrata i ulazimo u najdinamičniji Nissan s "potpeticama". Potmuli zvuk prati zatvaranje masivnih vrata što nam mami još jedan osmjeh. Uvaljani u više nego udobne fotelje presvučene vrlo kvalitetnom kožom zakrećemo kontakt ključ što aktivira još jedno zanimljivo rješenje. Naime, pri ulasku i izlasku iz vozila sjedalo se odmiče od upravljača što itekako olakšava tu radnju.
Tu mogućnostima podešavanja vozačke pozicije nije kraj. Murano je opremljen električnim podešavanjem sjedala u svim smjerovima putem tipki na boku sjedala. Osim mogućnosti memoriranja do tri različite pozicije, Murano se može pohvaliti još jednim netipičnim detaljem. Svega nekoliko centimetara dalje nalazi se tipka koju će najviše cijeniti oni nižeg rasta. Njenim pritiskom moguće je uzdužno pomicati nožne pedale. Svaki daljnji komentar je suvišan.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Tu je i mogućnost podešavanja upravljača po visini, a kako bi se otklonile svake sumnje u Muranovu ergonomiju brine se još jedan (za Nissan) uobičajen element. Kamera za vožnju unazad s projekcijom na centralnom zaslonu u boji s ucrtanom putanjom i mjerilom prikaza znatno će olakšati parkiranje, i svesti mogućnost oštećenja odbojnika na najmanju moguću mjeru.
Lista pohvala na račun interijera završava vanserijskim komforom i vrlo izdašnim prtljažnikom koji u nekoliko poteza raste s osnovnih 440 na nevjerojatnih 2.400 litara.
Ono što nama, a i brojnim kolegama nikako nije bilo jasno je izvedba prednje armature i propusti u opremljenosti. Jeftinoj plastici i suviše priprostoj ploči s instrumentima svakako nije mjesto u vozilu ovog kalibra. Istina, kvaliteti izrade (Bogu hvala) ne može se u niti jednom trenutku spočitavati, pa jedino preostaje da se pomirimo s činjenicom kako se radi o modelu prvotno razvijenom za američko tržište koje njeguje neke druge vrijednosti.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Što se pak tiče opremljenosti, pokuda ide na račun nedostatka elemenata svatko očekuje u ovom "svemirskom" automobilu. Teško je shvatiti da se nije našlo mjesta za pokazivač vanjske temperature ili putni kompjutor u vozilu u kojem su xenon svjetla, DVD navigacija, koža i Bose audio sustav dijelovi serijske opreme. Dobro, možda cjepidlačimo, ali onda ostaje pitanje zašto nije barem ugrađen automatski klima uređaj.
Jedini odgovor koji ima smisla je da “Amere” ne zanima kolika je temperatura okoline i potrošnja goriva, te da se plaše dodatnih ekrana i tipki, a prerade za europske standarde nisu financijski opravdane.
3.5 V6 - još jedan Muranov biser
Da, Nissan je raspoloživo vrijeme za prilagodbu Murana europskim standardima iskoristio na puno ozbiljnijim poljima. Službeni podaci navode nekoliko stotina izmjena koje su zahvatile bitne dijelove Muranove mehanike.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U ponudi je jedan motor, i to benzinski. Radi se o istom 3.5 V6 motoru iz sportskog modela 350Z koji je prerađen u cilju dobivanja povoljnije izlazne karakteristike . Gotovo nečujan "šestak" u Muranu je prigušen na 234 KS i 310 Nm, što se u kombinaciji s CVT bestupanjskim mjenjačem pokazuje odličnim izborom.
>> Nissan Murano u Bazi automobila.
Uvjerljive performanse (0-100 km/h za 8.9 s, 200 km/h) ostavljaju jasne okvire da se radi o vozilu stvorenom za maratonske rute. Motor je vrlo uglađen, a ubrzanja linearna i bestrzajna, baš kao i CVT mjenjač. Oni željni brže vožnje morat će odabrati ručni mod izmjene predefiniranih stupnjeva prijenosa, a tada...
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
...prvo što upada u oči nakon vrlo brzog šaltanja je ovjes, koji je sada bitno tvrđi, ali i dalje kraljevski udoban. Potpuno neovisni s multilinkom straga očito se nameće kao najbolji izbor kod šminkerskih terenaca. Putnici će imati dojam da plove na zračnom jastuku dok Murano guta kilometre na autocesti. Pri žustrijim manevrima Murano usprkos nepovoljnom težištu i pozamašnoj masi drži putanju, a naš je savjet u tom slučaju uključiti pogon na sve kotače s 50:50 raspodjelom.
>> O ALL MODE pogono više možete saznati ovdje.
I dok neprimjetno guta kilometre, žeđ za benzinom vlasnik će itekako osjetiti. Potrošnja niža od 11 litara je neuhvatljiva, prosjek je oko 18 litara, dok je u gradu Murano s 23 l/100 km skuplji i od taxija. Stoga je malo vjerojatno da ćete s punim tankom (82 l) prijeći više od 500 km.
Do dolaska štedljive dizelske inačice Muranovi kupci su osuđeni na benzinski harač. A ona će prema najavama stići već dogodine. No to je već jedna sasvim druga priča.
Cijena nije prepreka
Tijekom ove godine u Hrvatskoj je prodano više od 60 primjeraka Nissanovog luksuznog SUV-a. Cijena od 420.000 kuna koliko stoji bogato opremljeni i jedini dostupan model pokazala se dobro odmjerenom. Sasvim logično jer konkurencija tek kreće s ponudom u ovom okviru cijena, a ponekad je i dvostruko skuplja.
Najveće adute Murano nudi u segmentima koji su kupcima ovakvih vozila najbitniji. Murano je tako vrlo atraktivno (čitaj prestižno) vozilo i samim time stječe izdvojeni status među brojnim konkurentima.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Nadalje, opremljenost i prostranost su na vrlo visokoj razini, pa se neki nedostaci vrlo brzo mogu oprostiti i zaboraviti. Na njih ionako mora biti svaki potencijalni kupac spreman jer se ipak radi o nekonvencionalnom vozilu koje stiže iz svijeta gdje vrijede neka druga pravila.
>> Ostale fotografije možete vidjeti ovdje.
Važnija serijska oprema: | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Zračne zavjese | |
ABS/EBD/NBAS | |
ESP + TCS | |
LSD (Active Brake Force Differentials) | |
Bestupanjski CVT-M6 mjenjač | |
ALL MODE 4x4 elektronska kontrola pogona | |
Bi-Xenon svjetla | |
Podesive ABC papučice | |
DVD navigacijski sustav s TMC-om | |
7" color zaslon + kamera za vožnju unatrag | |
Audio-sustav (CD changer, 6 zv, subwoofer) | |
Tempomat | |
Klima uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Servo volan podesiv po visini | |
Električno podešavanje prednjih sjedala | |
Kožna sjedala, prednja grijana | |
El. podizači svih stakala | |
El. pokretani, grijani i sklopivi bočni retrovizori | |
Isofix sustav | |
Podesiv naslon stražnjeg sjedala | |
Zatamnjena stakla, sva s UV filterom | |
Alu dekor | |
Sunčani krov | |
Prednje maglenke | |
18" alu naplatci, gume: 225/65 R18 | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
6.000 |
Nissan Murano 3.5 V6 |
420.000 |
Cijena testiranog vozila |
426.000 |
Cijena vrijedi od 02. 02. 2005. | |
Garancija na vozilo iznosi tri godine ili 100.000 km |
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati