Novi Avensis stigao u Hrvatsku

TOYOTIN ključni model na europskom tržištu prolazi kroz dosad najznačajniji facelift čije glavne značajke su obnovljena dizelska ponuda, tehnološko usavršavanje vozila i blage stilske promjene. Sve to, uz zadržavanje cijena na istom nivou, donijet će budućim vlasnicima više užitka u vožnji i samom vlasništvu, a Toyoti nove poklonike.

Glavni Toyotin igrač

Avensis posljednje generacije predstavljen je još 2003. godine kada je Toyota krenula s agresivnijim pristupom na europskom tržištu. Upravo je ovaj model bio glavni faktor izgradnje Toyotinog jakog imidža kao tvrtke čiji proizvodi su redovito pametan izbor. Tako je Avensis prvi predstavio zračni jastiuk za koljena vozača, te niskim troškovima vlasništva uzrokovao potres na tržištu.


Prednja svjetla novog Avensisa

Osim EuroNCAP-ovih pet zvjezdica i europski kupci zahvalili su se na najbolji mogući način. Prema J.D. Power-ovom istraživanju njemačkog tržišta najzadovoljniji su vlasnici Toyoti, a posebno Avensisa, i to već tri godine zaredom (2003-2005). Nadalje, prvim faceliftom 2004. godine Avensis je postao prvi model u svijetu čija cjelokupna gama motora udovoljava Euro IV normama emisije štetnih plinova.

Toyotina limuzina u Europi drži četvrto mjesto po prodaji u D segmentu, a u podsegmentu benzinaca je na prvom mjestu. S 8,4 % udjela u svom segmentu (2005. g) nadvisila je očekivanja najoptimističnijih Toyotinih prognozera, pa ne čudi što se upravo ovom modelu posvećuje tolika pažnja.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Avensis nije samo namjenjen europskom tržištu već je i sam potpuno europski proizvod. Model je osmišljen u Francuskoj, proizvodi se u Velikoj Britaniji, a motori dolaze iz Poljske (dizelski) i Walesa (benzinski)

Najčišći i najjači dizelski motor u klasi

Kad je prije godinu dana predstavljen prvi faeclift modela iz svima znanih razloga na naše tržište nije stigla najsnažnija dizelska inačica motora. Posljednjih mjeseci situacija s gorivom se u Hrvatskoj popravila i Toyota je konačno dala zeleno svjetlo za prodaju tehnološki vrlo napredne izvedenice 2.2 D-4D motora.


177 KS i 400 Nm - garancija užitka u vožnji

Motor kojeg krasi najniži kompresijski omjer u konkurenciji serijskih dizelskih motora i brojne druge prednosti inicirane tehnološkim usavršenim detaljima već smo imali prilike hvaliti, a uskoro će to moći i hrvatski kupci. Najkraće rečeno, 177 KS i 400 Nm kao vrhunac Toyotinog tehnološkog dragulja u kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem otvaraju potpuno novu dimenziju užitka u vožnji, kad je ovaj segment u pitanju.

Također, Clean Power tehnologija aktivnog sprečavanja emisije štetnih plinova putem DPF filtera čestica omogućava izrazito nizak stupanj zagađenja okoliša dimnim plinovima.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Toyota je tako uspjela pomiriti dvije oprečne karakteristike, odlične performanse projicirane snažnim motorom, i minimalni negativni učinak na okoliš. Konkretno, Avensis u ovoj režiji ubrza do 100 km/h za samo 8,6 sekundi, troši prosječno 6,1 l/100 km i u atmosferu ispušta prosječno 161 g/km ugljičnog dioksida.

I to nije sve

Tržišno puno zanimljivija biti će manja izvedenica istog motora. Radi se o dvolitrenom motoru koji razvija 126 KS i 300 Nm koji će u novom Avensisovom ruhu predstavljati početak dizelske ponude.


Klikom na dijagram možete vidjeti isti uvećanih dimenzija

Osim što razvija više snage (prije 116 KS i 280 Nm) i donosi bolje performanse, isti je zahvaljujući modernijoj strukturi štedljiviji, a shodno tome manja je emisija štetnih plinova.

Sve u stilu

Osim novosti u ponudi motora Avensis je i vizualno osvježen. Izvana su novosti minimalne, a mogu se okarakterizirati blagim stilskim zahvatima. Novi, masivniji odbojnici, modernija grafika svjetala i poneki detalj poput pokazivača smjera integriranih u bočne retrovizore glavne su novosti modelske godine 2007.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

S Avensisom je uvedeno pet novih boja. To su pepeljasto siva (Ash Grey), brokat crvena (Brocade Red), olujna brončana (Storm Bronze), crnogorično zelena (Fir Green) i pacifičko modra (Pacific Blue).

Ista konstatacija vrijedi i za interijer, gdje je također vidljiva viša doza elegancije projicirana kroz kvalitetnije materijale, viši stupanj izrade i bogatiju opremu. Budući vlasnici mogu računati i na poboljšanu ergonomiju generiranu kroz instrumente bolje čitljivosti, pogodniju logiku upravljanja i dizajnerski usavršene izvedbe prekidača.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Ovjes i upravljački mehanizam dodatno su ugođeni, a optimizirana je i zvučna izolacija. Pridodami li tomu bolju aerodinamiku jasno je da se htio postići veći užitak u vožnji, i to kroz bolju dinamiku i povećani komfor.

Uostalom, Avensis je i namijenjen onima koji to znaju prepoznati i cijeniti. To su visokoobrazovani muškarci stariji od 40 godina natprosječnih primanja, odnosno svi oni koji žele uživati u statusu, a pritom se ne isticati.

Toyotina hrvatska priča

Toyota je u prvih sedam mjeseci ove godine prodala 2.650 vozila ili 22 % više no u istom razdoblju prošle godine. Time je stvoren preduvjet za ostvarenje ovogodišnjeg cilja od 4.000 prodanih vozila. Plan za iduću godinu još je optimističniji i utemeljen na dvije činjenice. Gama modela sve je konkurentnija, a već dulje vrijeme potražnja nadilazi ponudu.


Modernija grafika svjetala za više profinjenosti

Ovdje Avensis igra značajnu ulogu. Zacrtana godišnja prodaja je 400 automobila, dok bi obnovljeni model do kraja godine trebao biti prodan u oko 150 primjeraka. Najpopularnija izvedba zasigurno će biti 2.0 D-4D sa srednjim paketom opreme (Luna). Automobil vrijedan 189.442 kuna (sedan) mogao bi izabrati svaki drugi Avensisov kupac.

>> Toyota Avensis u Bazi automobila: Sedan, Liftback, Wagon

Inače, što se tiče samih cijena, one su ostale uglavnom iste. Ili preciznije, benzinci startaju s cijenom od 151.451 kn (1.6 Terra), a dizelaši su dostupni po cijeni od 174.070 kn (2.0 D-4D Terra). Liftback karoserijska izvedba je oko 5.850 kn skuplja od limuzine, dok je karavan skuplji 11.000 kn.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara