Novi BMW X5: Može i u sedmero

BMW X5 prve generacije odlazi sa scene i prepušta mjesto istoimenom nasljedniku. Ipak, sedam godina uspješne egzistencije i gotovo 600.000 prodanih primjeraka postignuća su koja nitko ne može ostaviti po strani. BMW će sasvim sigurno ostati jedan od vodećih proizvođača luksuznih terenaca.

Nasljednik modela koji je potkraj tisućljeća udario temelje SAV klasi i prvi ponudio savršenu kombinaciju terenca i osobnog automobila spremno čeka nove vlasnike. Mnogi se slažu s konstatacijom da je X5 bio prvi SUV koji pruža užitak vožnje karakterističan za sportske limuzine i pritom se ne stidi silaska s asfalta. Moćan nastup na novom modelu još je uvjerljiviji.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Druga generacija istina zadržava prepoznatljiv izgled prethodnika, ali raste u svim dimenzijama. Gabariti bavarskog noviteta zaustavili su se na mjerama 4,85 x 1,93 x 1,71 metara, što je osjetno više od prethodnika. Gotovo 19 cm plusa u duljini i šest u širini otvorilo je mogućnost ugradnje trećeg reda sjedala, donedavno nezamislive koncepcije za marku kao što je BMW. Prijevozničkih usluga BMW se više ne stidi, pa tako u osnovnoj konfiguraciji prevozi pet osoba i ponese do 620 litara prtljage, odnosno 1.750 litara spreklopljenim sjedalima.

Mehanička potpora je naravno bez slabe točke. Najbolji elektronski nadziran pogon na sve kotače (xDrive) dodatno je unaprijeđen, a pogonsku energiju dobiva iz rednih šest cilindaraša ili rasnog V8 motora.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Prodaja starta dvama benzincima (3.0si/272 KS i 315 Nm, 4.8i V8/355 KS i 475 Nm) i jednim dizelašem (3.0d/231 KS i 520 Nm). O čemu je ovdje riječ dovoljno govori podatak da X5 ubrza do 100 km/h, ovisno o izvedbi, za 6,5 (4.8i) do 8,3 s (3.0d), a maksimalna brzina oscilira između 216 i 240 km/h.

Budući vlasnik može računati na užitak nove šest-stupanjske automatike, ali i svih blagodati adaptivnog aktivnog ovjesa. Nadalje, tu su još aktivni upravljački sustav povezan sa Servotronic sustavom regulacije servo potpore upravljača, zatim serijska ugradnja run-flat tehnologije pneumatika (prvi u klasi).


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizajnerska sličnost s manjim X3 i dalje je prisutna, što se vidi i u unutrašnjosti. Moderniji interijer još uvijek je decentno uređen, ali s osjetno kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom.

Prepoznatljiv stil oduvijek je karakterizirala izrazita ergonomija i vozaču naklonjen raspored elemenata, pa nema razloga da tako i ne ostane.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Ionako je najčešće slučaj da je za upravljačem upravo onaj koji je vozilo i platio. A u ovom slučaju to nije malo, starta se tamo gdje ponuda vozila za srednji stalež završava, na oko pedeset "tisućica" eura.

Konkretno, najjeftinija izvedba stajat će na njemačkom tržišti 51.350 eura, dizelaš je 550 eura skuplji, a top izvedba ima baznu cijenu od 68.700 eura.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Lansiranjem nove generacije BMW-a X5 bavarski će proizvođač u neku ruku je pogazio svoje obećanje kako neće podleći trendovima i ostati u potpunosti dosljedan svojoj sportskoj filozofiji gdje su praktičnost i prostranost uvijek bili iza užitka u vožnji.

Pritisak konkurencije je prejak što za posljedicu ima prvi BMW-ov sedmerosjed. I dobro da je tako, jer X5 je daleko od "nazovi-terenca", a monovolumen još uvijek nije predmet razmatranja slavnog njemačkog proizvođača.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara