Novi dizelski motor iz Renaulta

POSLJEDNJIH mjeseci nekoliko vodećih proizvođača predstavilo je novu generaciju dizelskih motora. Renault ne ostaje dužan i lansira novi dvolitreni dCi motor koji će se ugrađivati prvo u Lagunu, a potom i u ostale modele.

Najnoviji motor u Renaultovoj ponudi posjeduje najmoderniju tehnologiju koja uključuje Bosch-ovo common-rail ubrizgavanje putem piezo-električnih ubrizgavača i optimalno strujanje smjese plinova s povratnim vodom.

Dvije bregaste osovine pogonjene lancem upravljaju četirima ventilima (dva usisna i dva ispušna), koji su postavljeni nasuprot jedan drugom i pod različitim kutovima, kako bi optimalno bili iskorišteni vrtložni efekti tijekom strujanja medija. Kao i kod najnovijih proizvoda Audija i Toyote, ubrizgavanje goriva odvija se u pet faza. Prve dvije utječu na akustiku smanjenjem buke, treći je glavni s najvećim unosom goriva, a posljednja dva imaju zadaću sagorjeti zaostale produkte izgaranja (čađa) i tako smanjiti udio štetnih plinova prije izlaska iz komore izgaranja.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Nadalje, Renaultovi inženjeri puno su radili na smanjenju buke, inače standardne boljke dizelskih motora. Dvije osovine za uravnoteženje smještene su nasuprot koljenastog vratila, čime se apsorbiraju vibracije generirane njegovom rotacijom. 

Ekološki aspekti i na ovom motoru su bili presudan čimbenik u projektiranju. Euro IV standardi zadovoljeni su brojnim sustavima, među kojima preciznom kontrolom ubrizgavanja goriva, regeneracijom dijela ispušnih plinova i ugradnjom partikularnog filtra čađe.

Istovremeno, Renault lansira novi PK4 šest-stupanjski ručni mjenjač nastao na osnovi PK6 mjenjača, a karakterizira ga mogućnost prenošenja do 360 Nm okretnog momenta.  Svega 54,5 kg težak mjenjač s aluminijskim kućištem serijski će se isporučivati s novim motorom.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Od kraja srpnja Laguna se nudi u slabijoj izvedbi gdje 2.0 dCi razvija 150 KS pri 4.000 o/min i 340 Nm dostupnih od 2.000 o/min. Performanse su među boljima u klasi, Laguna do 100 km/h ubrza u 8,9 sekundi, jedan kilometar (start iz mirovanja) prelazi u 30,3 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 215 km/h. Karavanska izvedba je neznatno sporija (9,2 s za 0-100 km/h, 30,6 s za 0-1.000 m, 212 km/h), a u oba slučaja je potrošnja goriva vrlo niska. Limuzinska verzija Lagune zadovoljava se sa 5,8 l/100 km, dok karavan troši 0,2 l/100 km više.


>> Krivulju motora, odnosno dijagram raspodjele snage i momenta u odnosu na okretaje motora nalazi se ovdje.

Renault je u projekt novog motora investirao čak 500 milijuna eura, od čega je 200 milijuna utrošeno na njegov razvoj, dok je preostalih 300 milijuna izdvojeno za potrebe infrastrukture i kooperanata. Motor će se proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Normandiji koja trenutno zadovoljava 40 % potreba za pogonskim sustavima. Iz najvećeg Renaultovog pogona prošle je godine izašlo 856.000 motora i 1.050.000 mjenjača.

Laguna 2.0 dCi biti će ponuđena na domaćem tržištu do kraja mjeseca, a potom se može očekivati i snažnija izvedba od 175 KS.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara