Novi motori za Passat

Novi motori za Passat

VOLKSWAGEN još uvijek ne planira neke značajnije zahvate na svojoj uzdanici u srednjoj klasi. Usprkos tome, novi dizelski motori osigurati će Passatu još nekoliko bezbrižnih sezona, sve do predstavljanja novog modela.

Moderni dizelski agregati su pravi hit u Europi, a posebno u germanskim zemljama, gdje već godinama dizelaši drže primat. Jedan od najpopularnijih predstavnika njemačke auto-industrije je upravo Passat, koji se polako, ali sigurno približava njemačkom trojcu. Šest –cilindarski agregati od 120 odnosno 132 kW najbolje pokazuju što je cilj.

Oba TDI agregata imaju šest cilndra u V rasporedu i ukupni obujam od 2.5 litre. Također, obje izvedbe serijski se isporučuju sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, pa su i performanse osjetno bolje od donedavno aktualnih izvedbi.

Slabija izvedba razvija maksimalnih 120/163 kW/KS i ubrzava do 100 km/h za pristojnih 9.3 sekunde. Maksimalnih 350 Nm okretnog momenta vozač ima na raspolaganju već pri 1.500 o/min, što vožnju čini izrazito ugodnom. Pritom je motor izrazito štedljiv, zadovoljava se u prosjeku sa svega 6.8 l/100 km goriva, a karavanska dva decilitra više. Izvedba će uz doplatu biti dostupna sa 5-stupanjskim Tiptronic mjenjačem, koji vožnju čini još uglađenijom.

Passat u dizelskoj top izvedbi pokreće  motor istog obujma, ali nešto veće maksimalne snage. Točno 132/180 kW/KS maksimalne snage i 370 Nm okretnog momenta (pri 1.500 o/min) čini njemačku limuzinu posve konkurentnom sa benzinskim "šestacima". Ubrzanje do 100 km/h traje svega 8.7 sekundi, a kazaljka brzinomjera se zaustavlja tek na 226 km/h. Usprkos velikoj snazi, Passat ne traži puno goriva, zadovoljava se sa 7.6 l/100 km. Karavan (Variant) je nešto sporiji (223 km/h, 8.9 s) i nezamjetno rastrošniji (7.9 l/100 km).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do prije nekoliko godina dizelaši su bili veliki neprijatelji "zelenih". Danas je situacija kudikamo drugačija, najnoviji motori, uključujući i ove, bez problema zadovoljavaju Euro IV norme. Na zapadu to vast cijeni i kupce takovih modela nagrađuje manjim porezima. Tako će Passat pokret jednim od V6 dizelskih agregata biti oslobođen poreza, dakle 640 eura jeftiniji.

Kao i kod redizajniranog Mondea, i Passat će posjedovati bogatiju serijsku opremu. Automatska klima, tempomat, multifunkcijski zaslon, protuprovalni sustav i ESP dio su baznog Comfortline paketa opreme.

Nove izvedbe već se nalaze u salonima širom Europe. Cijene se nisu previše mjenjale, slabija izvedba s osnobvnim paketom opreme stoji 28.890 eura, dok izvedba s 4Motion pogonom desetak posto skuplja (31.505 eura).

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara