Peugeot 1007 1.4 16V Trendy: Korisna šminka

OHRABREN pohvalama na račun koncepta Sesame predstavljenog prije nekoliko godina na ženevskom autosalonu, Peugeot je pokrenuo serijsku proizvodnju. Dostojan nove četveroznamenkaste nomenklature u gami, 1007 je ubrzo stekao status proizvoda koji nadilazi okvire klase, kako mogućnostima tako i cijenom.

Peugeot 1007 je doista poseban auto. Prije svega koncepcijom, pošto ga je gotovo nemoguće svrstati u neki određeni razred. Iako duljinom od svega 3.731 mm definitivno zadovoljava standarde klase, pogled na druge dvije dimenzije (širina/visina: 1.826/1.620 mm) otkriva kako se radi o monovolumenu.

S druge strane, unutrašnjost komforom ne zaostaje bitno za kompaktima, no opet straga nailazimo na tek dva sjedala. Uostalom, i samo ime automobila je upitno. Službeno, radi se o modelu "tisuću i sedam", ali mnogi radije koriste termin "one double-o-seven". Najzbunjeniji će ostati "matematičari" koji će u dvije spojene nule, odnosno polegnutoj osmici, vidjeti znak beskonačnosti.

Vrata u prvom planu

Kad bi 1007 predstavili kao automobil koji je kraći od 206-ice i ujedno viši od 307-ice, malotko bi mogao pomisliti da tu ima mjesta ikakvom skladu. Ipak, u Peugeotu su opet uspjeli i dokazali se kao jedni od vodećih stilista. 1007 je automobil koji se možda neće nekome svidjeti, ali mu nitko neće moći osporiti originalnost i estetsku ujednačenost.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Izuzmemo li originalno postavljanje staklenih površina, najzanimljiviji dio vozila su bočna klizna vrata upravljana elektromotorima, baš kao i na velikoj 807-ici. Rješenje koje prave vrijednosti dokazuje u gradu glavna je prednost modela koji nema i najvjerojatnije neće nikada imati sličnog konkurenta. Pritisnuti tipku na ključu zavaljen u kakvom kafiću i čekati da automobil poslušno otvori vrata nekima je neizmjeran gušt i prilika za pokazivanje koju su spremni i platiti.

Iskreno, klizna vrata su dobrodošla, pogotovo ljeti kada je kabinu moguće vrlo brzo provjetriti, a s otvorenim vratima može se provozati na kraćim dionicama (zvuk upozorenja naprosto para uši). Pritom imajte na umu da pri brzini višoj od 5 km/h elektromotori ne rade, a za ručno zatvaranje gotovo metar dugačkih vrata potrebna je poveća snaga.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

O olakšanom ulasku i izlasku iz vozila da nije potrebno posebno govoriti. Stoga se kao jedini nedostatak u korištenju nameće položaj pojasa kao posljedice koncepcije, koji je odmaknut unazad. Osim razgibanosti, djelovanje na većem kraku rezultira jačom priteznom silom što na duljim rutama može iritirati.

Novi motor u ponudi

S druge strane, danak prestižnog sustava plaća se dvostruko. Osim povisoke cijene, instalirana oprema značajno povisuje masu vozila i negativno utječe na performanse. Obje mane u Peugeotu su pokušali umanjiti novom moternom izvedbom. "Nova" 16-ventilska izvedba iz istog obujma sada razvija 88 KS i 133 Nm, ili 15 KS i 15 Nm više od osamventilske verzije koja ostaje u ponudi.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Prema tvorničkim podacima, ubrzanje je poboljšano za gotovo sekundu (13,6 naspram 14,4 s), a maksimalna brzina popela se sa 165 na 173 km/h. Sasvim solidno s obzirom na nezahvalnu aerodinamiku i 1,2 tone mase. Stoga jedini problem ostaje potrošnja koju stremi dvoznamenkastoj brojci. U pravilu se može računati s prosjekom od 8 do 8,5 l/100 km.

>> Peugeot 1007 u Bazi automobila.

Sasvim očekivano, 1007 se odlično snalazi u gradu, gdje do izražaja dolaze skromne vanjske mjere i uzorna preglednost. Dobrom dojmu pridonosi povišeni položaj za upravljačem i premium dodaci; el. sklopivi vanjski retrivizori i stražnji PDC. U vožnji kolnikom lošije kvalitete primjetno je poskakivanje karoserije, dok na otvorenoj cesti može zasmetati manjkava stabilnost. I dok je prvo posljedica skromnog razmaka između osovina (2,32 m), osjetljivost na bočne udare vjetra i naginjanje prouzročila je visoka silueta vozila i nešto više težište.

Sportska vožnja podjednako umara vozača i automobil, a potrebe za korekcijom zbog podupravljanja i nemirne (lagane) stražnjice donekle spašava ESP sustav. Isto govori i mjenjač, ručni s pet stupnjeva prijenosa, koji dugim hodovima, ali preciznim radom nagovara vozača da se ne žuri već prepusti užitku smirenije vožnje.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kvaliteta izrade na visokom je nivou, baš kao i opremljenost. Putnici imaju na raspolaganju neočekivano puno prostora za automobil ove veličine. Udobna kabina djeluje vrlo moderno i nadasve praktično.

Kapacitet prtljažnika u osnovnom položaju je tek 178 litara, ali valja imati na umu da je uzdužnim pomicanjem svakog od stražnjih sjedala moguća prilagodba prijevozu većih predmeta (max 364 l). Posebno u krajnjem položaju s preklopljenim stražnjim sjedalima kada 1007 pokazuje s "kubikom" korisnog prostora pokazuje dostavne aspiracije.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Peugeot 1007 starta s cijenom od gotovo 100.000 kuna koliko stoji bazna izvedba. Testni primjerak s potentnijim motrorom, Trendy paketom opreme i 23.000 kuna vrijednim doplatama stoji pozamašnih 134.000 kuna.

Poveću cijenu opravdava visok stupanj praktičnosti, bogata oprema i dakako električna klizna vrata. Šminka i prestiž uvijek su koštali, pa ni Peugeotov inovativni četverosjed nije izuzetak. I na kraju, svi oni koji sumnjaju u sigurnost ove koncepcije neka imaju na umu da je i ovaj Peugeot osvojio maksimalnih pet zvjezdica pri EuroNCAP-u.

>> Peugeot 1007: Ostale fotografije.

Važnija serijska oprema (razina Trendy):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS

El. pokretana bočna klizna vrata

Varijabilni servo upravljač

Klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom

Vozačevo sjedalo podesivo po visini
Dva nezavisno modularna stražnja sjedala

El. podizači stakala (impulsni)

El. pokretani, grijani retrovizori

Audio-sustav CD RD3 (6 zv, kom. na upravljaču)

Putni kompjutor

Mreža za prtljažnik

Pretinci ispod prednjih sjedala

Prednje maglenke

Zatamnjena stakla (stražnje i bočna stražnja)

Atermičko vjetrobransko staklo

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ESP sustav

5.200

Aut. klima uređaj

4.200

Hi-fi JBL sustav

3.050

Krovni nosači

1.200

ESP sustav

5.200

16" Alu naplatci

4.400

Paket City:
- PDC sustav (stražnji)
- El. preklopivi retrovizori

2.300

Metalik boja

2.650

Peugeot 1007 1.4 16V Trendy

111.000

Cijena testiranog vozila

134.000

Cijena baznog modela (1.4 Urban)

97.000

Cjenik važeći od 01. srpnja 2007. g

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: M.N, M.Š.
Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara