Peugeot 908 RC: Limuzina budućnosti spremna za Pariz

PEUGEOTOVI koncepti predstavljeni posljednjih godina redovito su bili melem za oči i dušu, i što je važnije, nerijetko je studija urodila serijskim modelom. Najnoviji uradak iz serije 900 s RC sufiksom donosi limuzinsku čežnju koja bi u budućnosti mogla postati poželjni stanovnik asfaltnih bespuća Europe.

Peugeot će se potkraj rujna na pariškom salonu predstaviti s novim konceptom. Još jedan dokaz neupitnih kvaliteta francuskog stila ovaj put poprima obrise sportske limuzine. I to kakve. Francuzi opet pucaju na emocije iz najjačeg oružja i pritom se razmeću talentom, ali i mjerama. Izrazito aerodinamična forma vozila daje se u impozantnim mjerama na razini cestovnih krstarica.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

908 RC u duljinu mjeri 5.123 mm, širinu 2.154 mm i visinu 1.370 mm. Da se nije štedjelo govori i međuosovinski razmak od čak 3.150 mm, a tu su i prevjesi od po jedan metar sa svake strane vozila. Nadalje, vozilo je postavljeno na efektne naplatke s 20 krakova, promjera 20 inča sprijeda i broj većima straga. Gume su Michelin Pilot Sport PS2 mjera 255/35 odnosno 285/30.

Jedino gdje se ne pretjeruje je masa. Primjenom kompozitnog materijala s karbonskim ojačanjima, te aluminijske slitine ukupna masa je reducirana na zadovoljavajućih 1.800 kg. Zanimljivo je da se ovjes bazira na onomu serijske 407-ice. No, kočioni sustav je potpuno nov, na čelu s kompozitnim (keramika + uglj. vlakna) diskovima mjera 380/34 mm sprijeda i 350/24 mm straga, te 6-klipnim odnosno 4-klipnim klještima (straga).


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Jednako uvjerljiva je i motorizacija. Novost iz HDI domene je 5.5-litrena V12 strojčina kakva će biti ugrađena u budući bolid namijenjen utrci izdržljivosti (24 sata Le Mansa).

Preko 515 kW/700 KS i 1.200 Nm višestruko opravdava sportsku RC oznaku u imenu vozila, ali i evocira na RC (Spades i Diamonds) dizelske studije iz 2002. godine s kojima je ova priča zapravo i počela. Po uzoru na Peugeotovu ekološku nastrojenost ugrađena su dva DPF filtera, po jedan za svaku ispušnu granu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Poprečno straga postavljen motor povezan je sa šest-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem, koji je smješten ispod samog motora. Inovativna arhitektura omogućila je optimalno slaganje masa, ali i dodatni prostor. Stoga je prtljažnik kapaciteta 300 litara (+ 220 litara ispod prednjeg poklopca), a kabina pruža prvoklasni luksuz i odgovarajući komfor četirima osobama.

Prvoklasna izvedba interijera uključuje svu silu moderne tehnologije i najkvalitetnije materijale. Svim parametrima upravlja se preko MMI (Man/Machine Interface) sučelja, odnosno 10,4-inčnog LCD zaslona s touchscreen funkcijom.

Preko tri kvadrata staklenih površina osigurava obilje svjetla i odličnu preglednost, posebno sprijeda zahvaljujući dvostruko zakrivljenom vjetrobranu površine 1,3 četvorna metra koji zadire u bok vozila.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Najnovijim konceptom Peugeot nastavlja s razvojem luksuznih sportskih automobila pripremajući tako tlo za buduću serijsku proizvodnju.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara