Porsche Cayun dolazi
NEDAVNO je Porscheov šef priznao kako štutgartski proizvođač sportski nastrojenih automobila razmišlja o proizvodnji manjeg SUV vozila, a najnovije informacije vezane uz model su novi renderi uz još jednu potvrdu kako će se doista zvati Cajun.
Očekivano, primijenit će se ista filozofija zajedničkog razvoja kao i kod veće braće VW-ovog trojca, odnosno modela Touareg, Q7 i Cayenne. Dakle, osnova će biti Q5 i Tiguan.
Porsche Cayun bi svoju konkurenciju trebao pronaći u modelima poput očekivanog BMW-ovog X4 te Range Rovera Evoque. U usporedbi s modelom Q5, Cajun će biti nešto niži i kraći te oko 90 mm širi. Ukupna masa će mu se navodno kretati oko 1.700 kg, a u odnosu na Q5 će biti izmijenjen i ovjes te kočnički sustav. Također, očekuje se sportsko podešenje sustava kontrole stabilnosti te ugradnja Porscheovog Active Stability Managementa, odnosno PASM-a.
Isprva bi se na tržištu trebala naći izvedba s tri vrata, a dolazak verzije s pet vrata nije u potpunosti izgledan. Kupci će moći izabrati između dvije benzinske i dizelske izvedbe, a na tržište će stići i hibridna (benzin-struja) verzija. Ponudu će otvoriti par 2,0-litrenih 4-cilindričnih turbo motora. Benzinski bi trebao razvijati snagu od 240, a dizelski od 200 KS. Potom će slijediti 3.0 6-cilindrični turbaci, kod kojih će TFSI razvijati snagu od 330 KS, a TDI 240 KS i najveći okretni moment od 550 Nm.
U ponudi će se naći i standardni 6-stupanjski ručni te 7-stupanjski PDK mjenjači s dvije spojke. Pogon na sva četiri kotače će biti prilagođen prvenstveno upotrebi na asfaltnim površinama. O performansama je danas još uvijek prerano govoriti, no očekuje se kako će modeli iz vrha ponude ubrzavati do 100 km/h za manje od 6 sekundi. Kupci mogu očekivati i Sports Chrono paket kao dio opcijske opreme.
Kao i do sada ovaj će paket označavati veću snagu te launch control sustav kod modela s PDK prijenosom. Hibridni će se model temeljiti na Audijevom "zelenom" Q5 kojega će pokretati 2.0 TFSI snage 215 KS i električni motor snage 50 KS. Vjeruje se kako će Porscheova inačica biti nešto snažnija te će joj autonomija u električnom ZEV modu biti duža.
Dolazak Cayuna na tržište se, prema sadašnjim informacijama, očekuje tijekom 2013, dok bi mu se cijena trebala kretati oko 40.000 eura pa na više.