Predstavljamo prvi hrvatski automobil
IVO NAUKOVIĆ i njegova tvrtka IPIM B iz Oroslavlja je 15. prosinca predstavili svoj novi proizvod i ujedno prvi hrvatski automobil za različite poslovne inicijative.
Prezentacija atraktivnog vozila održana je u pivnici Medvedgrad u Zagrebu, gdje smo imali prvi put priliku upoznati se sa vozilom uz čije podatke stoji "Made in Croatia", ali i saznati kako je nastao i razvio se cijeli projekt.
Kako je sve počelo?
Trenutno u Europi ne egzistira niti jedan proizvođač vozila ovog tipa, tj. replika oldtimera napravljenih na platformi modernog vozila. Posljednji proizvođač iz Velike Britanije je nedavno zatvorio svoja vrata, a jedna zagrebačka tvrtka, koja se bavila sličnim preredama je također ugašena.
Predstavnici tvrtke su na brojnim sajmovima uvidjeli da postoji interes za ovakva vozila, a istovremeno se na tržištu polovnih nudi tek nekoliko vozila po ne baš povoljnoj cijeni. Kako su u tvrtki oboružani dovoljnim znanjem za razvoj vozila, vlasnik IPIM-a B Ivo Nauković je dao zeleno svijetlo projektu i krenulo se u njegov razvoj.
Više o automobilu
Nakon mjeseci neprekidnog rada trud je urodio plodom, stvoren je prvi primjerak zasad još uvijek "bezimenog" vozila. Pred reinkarniranim oldtimerom je dug život, obzirom da je karoserija u cijelosti izrađena od nehrđajućeg čelika.
Do sada su napravljena dva primjerka, koja će ovih dana biti isporučena naručiocu. Oba automobila su postavljena na platformu van-a marke Kia. Riječ je o privremenom rješenju, dok se ne vidi, da li je isplativo ići u razvoj vlastite šasije, koju je definitivno moguće proizvesti u Hrvatskoj. Naime, ako Ipim-ovci ostanu vjerni korejskom proizvođaču i prilagode cijeli projekt njihovoj šasiji, postoji opasnost da ukoliko Kia obustavi proizvodnju istovremeno propadne cijeli projekt u Hrvatskoj. Stoga je sasvim opravdano razmatrati razvoj domaće šasije, jer za to u Hrvatskoj definitivno postoji tehnička i tehnološka potpora.
Vozilo je razvijeno prvenstveno u komercijalne svrhe s funkcijom prijevoza robe i putnika, ali i za potrebe prodaje i promotivnih aktivnosti. Zahvaljujući bogatoj ponudi, koju čini nekoliko različitih nadogradnji (ugostiteljstvo, furgon, bus, kamion), bezimeni automobil ima vrlo velik potencijal, kako na domaćem, tako i na stranom tržištu. Jedina prepreka na domaćem tržištu mogla bi biti cijena, koja za bazni model iznosi 42.500 eura.
Prva dva primjerka isporučena su jednoj beogradskoj pivnici, dok će treći primjerak biti zadržan u tvrtki u svrhu promocije marke. Polovicom siječnja startati će proizvodnja, a plan je proizvoditi oko pedeset primjeraka godišnje.
Prvi dojmovi
Kako je izloženi primjerak već bio prodan, nismo imali prilike isprobati vozilo, već je održana statična prezentacija. Kad je u pitanju vizualni dojam, najbolje je pogledati fotografije, a mi ćemo tek spomenuti gabarite vozila, koji redom iznose: 4.500 mm duljine, 1.720 mm širine i 2.100 mm visine.
Pogonski agregat potpisuje Kia, a riječ je o provjerenom dizelašu snage 59 kW kojim se upravlja putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača.
Kraće druženje s automobilom rezultiralo je pozitivnim ukupnim dojmom, usprkos nekih manjkavosti, koje smo imali prilike uočiti. Najveći nedostatak je zasigurno, što vozilo nema ime i odgovarajući logo, dok su ostali nedostaci vezani uz samu izradu. Nešto slabija kvaliteta finalne izrade (npr. loše prianjanje bočnih vrata) i poneki nedostatak (cilindar brava i retrovizori djeluju suviše jeftino i "obično", motor nedovoljno zaštićen) biti će zasigurno ispravljeni u narednim primjercima.
I za kraj poželimo sreću i dugi život "prvom hrvatskom automobilu".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati