Predstavljen Murray T25

LEGENDARDNI automobilistički stručnjak Gordon Murray, kreator još legendarnijeg McLarena F1, nakon divljih sportaša okrenuo se kreiranju minijaturnih vozila budućnosti, odnosno malenih gradskih modela koji su prvenstveno namijenjeni prenapučenim gradovima i prometnim gužvama.

Tako je nastao T25 - vozilo u kojem se mogu prevesti tri putnika i ujedno vozilo koje svojim kompaktnim dimenzijama na standardnom parkirališnom mjestu ostavlja dovoljno prostora za još dva svoja "brata".

Prije nego što vam iznesemo objavljene pojedinosti o samom automobilu, recimo kako se Murray nada automobil lansirati na tržište u razdoblju od dvije godine. Vjerojatno će se raditi o prodaji koncepta nekom već etabliranom proizvođaču, a proizvodnja će se, barem isprva (sukladno želji kreatora), najvjerojatnije odvijati u Velikoj Britaniji.

Recimo i kako inventivnost ovog automobila počinje već pri samom proizvodnom procesu. Murray ga naziva iStream i navodno omogućuje velike uštede na početnim ulaganjima, smanjuje potreban tvornički prostor te energiju potrebnu za proizvodnju automobila. Kako, to još uvijek ne znamo jer nikakvih detaljnijih objašnjenja još uvijek nema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, u T25 stanu tri putnika, s time da je vozačevo sjedalo središnje smješteno, a suvozači su iza i malo na stranu u drugom redu. U vozilo se ulazi kroz jedna i jedinstvena vrata, gdje se prednji kraj automobila jednostavno digne. Stražnja sjedala se mogu preklopiti i omogućiti rast zapremine prtljažnika sa 160 na čak 720 l.

Masa automobila se kreće oko 575 kg, u duljinu mjeri 2,4, u širinu 1,3 te u visinu 1,4 m, što ga čini znatno kraćim i užim od, primjerice, Smarta ForTwo ili Toyote iQ. Pored spomenute činjenice kako tri T25 mogu biti parkirana na jedno standardno parkirališno mjesto, treba reći i kako mu je krug okretanja svega 6 m.

T25 pokreće straga smješteni 0.66-litreni 3-cilindrični benzinski motor snage 55 KS i maksimalnog okretnog momenta od 57 Nm. Motor je uparen sa 5-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem, a službeni podaci govore o najvećoj brzini od 145 km/h i ubrzanju do 100 km/h za 16,2 sekunde. Emisija ugljičnog dioksida iznosi svega 86 g/km, a prosječna potrošnja oko 3,8 l/100 km.

Od ostalih karakteristika vrijedi još spomenuti neovisan ovjes sprijeda i straga, ABS, zračni jastuk, sustave kontrole proklizavanja kotača i stabilnosti vozila, dodatna ojačanja sprijeda i straga za slučaj sudara i sl. Također, prilikom predstavljanja Murray je izjavio kako je automobil zahvaljujući inventivnoj šasiji i prostornom okviru "poprilično tvrd", pa valjda velike brige za sigurnost ne bi trebalo biti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara