Saabovi noviteti stigli u Hrvatsku

NOVITETI karizmatične švedske marke konačno su stigli na hrvatsko tlo. Tvrtka KMAG, ovlašteni zastupnik Saaba za Hrvatsku, predstavila je na medijskoj prezentaciji tri noviteta. Pored glavne zvijezde, modela 9-5 u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, hrvatsko tržište je obogaćeno još jednim sportskim karavanom, modelom 9-3 SportCombi.

Saab 9-3 SportCombi

Nakon limuzinske izvedbe 9-3 Sport Sedan i atraktivnog kabrioleta, Saab predstavlja treći model iz serije serije 9-3, karavansku SportCombi inačicu. Pojam karoserijske izvedenice koju najčešće vežemo uz voluminozne forme prožete neskladom, sve u službi dobivanja dodatnog prostora, ovdje valja uzeti s rezervom.

SportCombi inačica je po mnogočemu ne-tipičan karavan, koji u svakom detalju pridaje važnost dizajnerskim vrijednostima i svime ostalim uobičajenim za jedan automobil s premium predznakom.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Automobil se većim djelom bitno ne razlikuje od limuzinskog izvornika. Glavne novosti nalazimo u stražnjem predjelu, od B nosača nadalje, gdje se mogu uočiti nova bočna vrata i skladno izveden produžetak krova.

Bočna linija vozila prožeta je elegancijom koja kulminira straga gdje dominiraju uzdužno postavljena stražnja svjetla u "skandinavski ledenom" finišu odnosno kristalno bijeloj boji. Bilo kakve vizualne eskapade nisu se mogle dopustiti, u prilog čemu govori i činjenica da su krovni nosači ostali oku nevidljivi, sve u cilju niže bočne siluete.

Iako na papiru karavanski atributi nisu pretjerani, Saabov midsize karavan se, prema prvim dojmovima pokazuje praktičnim. Utovarni rub je dovoljno nizak, peta vrata otvaraju se dovoljno visoko, a tu je i mogućnost preklapanja stražnjeg sjedala kada volumen raste s 419 na 1.273 litara. Nadalje, povlačenjem kromirane ručice dizajnom inspirirane avionskom tehnologijom dolazi se do uvijek dobrodošlih pretinaca ispod kojih se nalazi rezervni kotač.  


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Paletu motora sačinjava pet benzinskih te dva dizel motora, već od prije poznata iz limuzinske inačice. Novost u ponudi je 2.8-litreni V6 benzinski turbo motor koji u inačici Aero razvija 184 kW/250 KS, odnosno 169 kW/230 KS u inačicama Arc i Vector. U Aeru motor razvija impresivnih 350 Nm u širokom rasponu od 1.800 do 4.500 o/min, dok je kod slabije inačice brojka neznatno skromnija (320 Nm). Opremljen ručnim 6-stupanjskim mjenjačem top-model ubrza do 100 km/h u 6,9 sekundi, a maksimalna brzina je 245 km/h.

>> Saab 9-3 SportCombi u Bazi automobila.

Već uobičajeno za Saab, osnovu benzinskih motora brani poznati dvolitreni četverocilindrični motor dostupan u rasponu snage od 150 do 210 KS. Ulazni model je pokretan nedavno predstavljenim 1.8-litrenim benzinskim motorom s direktnim ubrizgavanjem goriva i promjenljivom dužinom usisnih cijevi, što omogućava razvijanje najveće snage od 90 kW/122 KS i 167 Nm zakretnog momenta.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

U ponudi su i dizelske inačice poznate iz GM-ove ponude. Slabiju izvedbu karakterizira 120 KS i 280 Nm, dok se snažnija može pohvaliti sa 150 KS i 320 Nm. Ovisno o izvedbi, s dizelskom inačicom se postiže 100 km/h u 12 odnosno 10,2 sekundi, a prosječna potrošnja je u oba slučaja manja od šest litara.

U ponudi je i automatski mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, dok se kod snažnijeg dizelaša i Aero inačice nudi šest-stupanjski automatski mjenjač s mogućnošću manualne izmijene putem dvije ručice na upravljaču.

Kao i u slučaju limuzinske inačice, radi se o GM-ovom podvozju, koje je karakteristikama prilagođeno Saabovom imidžu. Isto vrijedi i za sigurnost koja je neovisno o izvedbi  na najvišoj razini.

9-3 SportCombi je glavna Saabova uzdanica u predstojećem razdoblju. Model je to od kojeg se očekuje više od pukog pojavljivanja na automobilskoj sceni, pogotovo ako se uzme u obzir da pripada segmentu koji je prošle godine u Europi dostigao brojku od 250.000 vozila, od čega ih je oko 70 % bilo opremljeno dizelskim motorom.

Model se na hrvatskom tržištu nudi u tri razine opreme, Linear, Arc i Vector. Poznate su i cijene. Ulazni model s 1.8 motorom i Linear paketom opreme stoji 190.000 kn, dok je cijena najjeftinijeg dizelaša 225.720 kn. Najatraktivniji 2.8 V6 Turbo Aero je gotovo dvostruko skuplji, pa s cijenom od 351.880 kn u potpunosti prati premium štih.    

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Saab 9-5 Sedan/SportCombi

Uz novi Saab 9-3 SportCombi, švedski automobilski proizvođač predstavlja temeljito redizajniranu limuzinu i karavansku inačicu serije 9-5.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Novo lice ne ostavlja nikog ravnodušnim. Atraktivan i uzbudljiv, 9-5 nastavlja stil koncepta 9x i najavljuje novi dizajnerski izričaj samo porijeklom hladne švedske marke. Status najradikalnije dizajnerske novine sve od vremena revolucionarnog Saaba 900 iz 1979. godine možemo zahvaliti potpuno novim prednjim krajem vozila.

Atraktivna maska s tri velika otvora za zrak dizajnom podsjeća na vezu Saaba s avio-industrijom, a s jednakom temperamentnošću nameću se prednja svjetla s tamnom podlogom i kromiranim rubovima.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Karoserijske izmjene rezultirale su boljom aerodinamikom, koeficijent otpora zraka kod limuzinske inačice iznosi 0,29, te kod karavanske 0,31.Straga su promjene osjetno konzervativnije, a odnose se na novi odbojnik i restilizirana svjetla u crvenom finišu.

Najveći Saab na hrvatskom tržištu osvježen je i iznutra. Veći dio interijera izveden je u crnoj boji, što u Saabu nazivaju Black Room efektom. Kvalitetniji materijali, povišeni standardi ergonomije i potpuno novi instrumenti donose prijeko potrebnu svježinu, dok ugodnijem boravku doprinosi poboljšana zvučna izolacija i novi filtar za pročišćavanje zraka u putničkom prostoru.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Paleta motora Saaba 9-5 započinje s 1.9 litrenim motorom od 150 KS u dizelskoj ponudi (0-100 km/h u 10.2 s, 200 km/h, 6.4 l/100 km) i dvolitrenim iste maksimalne snage u benzinskoj. Nadalje tu su još 2.3-litrene inačice u izvedbama sa 185, 220 i 260 KS (Aero). 

>> Saab 9-5 u Bazi automobila.

>> Saab 9-5 SportCombi u Bazi automobila.

Prijenos snage na prednje kotače vrši se pomoću ručnog ili automatskog mjenjača s mogućnošću ručne izmjene putem komandi na upravljaču. Podvozje je također doživjelo temeljitu izmjenu, koju prati tvrđi ovjes i nešto širi trag kotača.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kao i kod manjeg modela, ponuda je podjeljena na tri razine opremljenosti. Najjeftinija benzinska izvedba (2.0 LPT Linear) stoji 250.002 kn, dok je jednako opremljeni dizelaš 16.000 kn skuplji. Top-model (2.3 TS Aero) stoji 326.800 kn. Doplata za karavansku izvedbu je oko 16.000 kn.

Početak prodaje Saabovih noviteta službeno je započeo ovih dana. 9-3 SportCombi i 9-5 Sedan već se nalaze u salonima, dok će prvi primjerci karavanskog 9-5 u Hrvatsku stići kroz nekoliko dana. I na kraju valja napomenuti da je zastupnik snizio cijene modela 9-3 Sport Sedan čiji ulazni model sada stoji 180.000 kn.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara