Seat Ibiza 1.4i 16V Stylance: Više od mode

Seat Ibiza 1.4i 16V Stylance: Više od mode

SLIJEDOM trendova koji su u posljednjih nekoliko sezona prometnuli španjolsku marku u glavnog stilistu VW koncerna i šire Ibiza se u svom četvrtom izdanju publici obraća nošena emotivnim dizajnom, ali i tehnološki unaprjeđenom osnovom.

Za razliku od posljednjeg noviteta Seata (Exeo) netom prikazanog u Parizu oko Ibize je stručna kritika osjetno mekša. Najveći dio zasluga leži u pozitivnom vizualnom doživljaju, no snažan adut je i činjenica kako nova Ibiza nije stvorena po recepturi redizajna postojećeg modela već je postavljena na novu VW-ovu platformu.

Potpis gazde iz Wolfsburga nose i motori, njih pet ukupno, dok su paketi opreme po starom običaju koncipirani u tri razine. Za upoznavanje sa najznačajnijim Seatovim modelom dopala nas je izvedba s 1.4 benzinskim motorom i Stylance paketom opreme - zlatna sredina ponude.

Atraktivnost Ibize je neosporna. Tzv. "Dizajn strijele" bio je glavni alat u stvaranju jednog od atraktivnijih automobila u segmentu. Prevedeno, automobil se prvenstveno obraća mlađoj populaciji i to putem naglašene sportske note koja je pak dobivena primjenom jednostavnih rezova na formi. Dobitna formula pronađena je u agresivnosti prednjeg kraja na koju se nadovezala dinamična forma boka.

Izbačena bočna linija nastavlja se na izražene bokove da bi se straga sve povezalo u više manje klasično skrojen završetak vozila. Nešto smirenije linije zadnjeg kraja razbijaju moderno skrojena svjetla i pogled na izbačen volumen u predjelu ramena.

Prvi dizajnerski uradak Luca Donckerwolkea pod kapom Seata nema većih padova i što je možda najvažnije, konačno donosi malo svježine u Seatovu ponudu zasićenu sličnošću između postojećih modela.

Nova Ibiza trenutno drži poziciju najvećeg modela u segmentu. Sa 4.052 mm duljine Ibiza se ne slaže s trendom downsizinga, no istovremeno ušteda na kilogramima (-47 kg) i popravljena aerodinamika obećavaju uspjehe u potrošnji goriva.

Povećane dimenzije donose i više prostora u kabini. Ne koliko bi se očekivalo, ali je barem prtljažnik sa 292 litre zapremine za 25 litara veći nego kod prethodnika. Isti je ipak platio danak dizajnu, pa je i na novom modelu prisutan visok utovarni rub.

Iako službeni podaci napominju povećanje kabine za nekih desetak centimetara straga i dalje nedostaje prostora, uglavnom u predjelu koljena. Nije tijesno, ali ipak moglo je i bolje.

Što se pak vizualnog doživljaja tiče on zaslužuje svaku pohvalu. Prednja armatura sada je u potpunosti orijentirana prema vozaču, i što je možda važnije, budući kupci mogu zaboraviti na tvrdu i neuglednu plastiku, koja je zadržana samo na oblogama vrata. Porast kvalitete upotrijebljenih materijala popraćen je novim dizajnom ploče s instrumentima, kao i ugradnjom novog audio-sustava i kontrola klimatizacije.

S druge strane, izostanak VW-ovih provjerenih rješenja traži privikavanje na novu filozofiju upravljanja istima. Zadovoljavajućoj ergonomiji doprinosi niži položaj sjedenja, kao i pristojna preglednost sprijeda.

Pogled straga narušava masivan C nosač, dok će korpulentni vozači imati problema s namještanjem lijevog vanjskog retrovizora. Naime, u određenim položajima vozač ne može dovoljno odmaknuti retrovizor, pa dio zrcalne površine pokriva automobil, ne i okolinu. Kao jedini neoprostivi propust u izvedbi nameće se tempomat prevelikih dimenzija i neprirodne pozicije iza upravljača.

Testnu ibizu pokretao je 1.4 16V četiri-cilindrični benzinski motor čije maksimalne vrijednosti su 63 kW/86 KS pri 5.000 o/min i 132 Nm pri 3.800 o/min. Zadovoljavajuće elastičnosti i uvjerljivog ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa ovaj motor u potpunosti ispunjava ulogu koja mu je povjerena.

Status zlatne sredine ponude u ovom je slučaju više no solidan i mišljenja smo kako će zadovoljiti najširi spektar mogućih kupaca Ibize. Drugim riječima, ova izvedba odlično se snalazi u gradu, pa i na otvorenoj cesti uz potrebu da pri većim opterećenjima treba pripaziti u fazama pretjecanja ili savladavanja uzbrdica. Što se pak potrošnje tiče, konačnih 7,9 l/100 km čini se kao odličan rezultat, prvenstveno s obzirom na nešto temperamentniji stil vožnje.

Nova platforma donosi 7 mm veći razmak između osovina, kao i povećani trag kotača, sprijeda za 30 i straga za 33 mm. Pridodamo li tomu veće kotače i temeljito revidiran ovjes svakomu je jasno kako Ibiza na cesti ostavlja dojam vrlo voznog automobila. Uostalom, istu osnovu koristit će novi Polo, pa čak i Audi A1.

Kako god, tzv. "Active Chassis" koncept odrazio se i na izravnije podešen upravljač, te vrlo uvjerljive karakteristika kočnica. Ukoliko spadate u grupu onih koji cijene nešto tvrđi ovjes Ibiza će vam se sigurno svidjeti, jer se radi o automobilu koji u pogledu voznih svojstava zaslužuje samo pohvale.

Nova Ibiza na tržištu starta cijenom od 82.504 kn i penje se sve do 130.642 kn. Testni primjerak sa solidnom motorizacijom i izdašnom ponudom opreme stoji 118.456 kn u što je uključena i pozamašna dodatna oprema.

Nema sumnje kako je nova Ibiza osjetno bolji automobil od prethodnika, kao i da je jedan od boljih u segmentu. Kao najveće prednosti modela ističemo odlično pogođen dizajn i uzorne vozne osobine, dok ćemo na drugu stranu popisa staviti detalje poput ponekog ergonomskog propusta, mjestimično nedorasle izvedbe u kabini, te previsokog utovarnog ruba. Sve u svemu Ibiza spada u red noviteta vrijednih svake preporuke. 

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Stylance):

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočno zračni jastuci

ABS

Daljinsko centralno zaključavanje

Progresivni servo upravljač

Kolo upravljača podesivo po visini i dubini
Prednja sjedala podesiva po visini 

El. podizači svih stakala

EL. pokretani i grijani bočni retrovizori

Automatski klima uređaj "Climatronic"

Audio-sustav (CD, MP3, AUX ulaz, 6 zv)

Putno računalo

Tempomat

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Branici i retrovizori u boji karoserije

15" čelični naplatci,; gume 185/60 R15

Dodatna oprema                      

Flash crvena boja

Alarmni sustav

ESP + EBA + senzor pritiska u gumama

Pomoć pri kretanju na uzbrdici

16" alu naplatci, gume 215/45 R16

Kožno kolo upravljača i ručica mjenjača

Deaktivacija suvozačkog zr. jastuka

Seat Ibiza 1.4 Stylance

105.894

Cijena testiranog vozila

118.456

Cijene informativne prirode - 1 eur = 7,3 kn

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara