Seat Leon 1.6i Reference: Golf na drugi način
ODMAH nakon gradskih mališana kompakti su najpopularniji segment na hrvatskom tržištu, i to s gotovo trećinskim udjelom. Veliki izbor i česte prodajne akcije učinili su automobile poput Golfa, Astre i Meganea učestalim pojavama na našim cestama. Od zadnjeg kvartala prošle godine društvu odabranih pridružio se novi Leon - idealan izbor za sportske estete koji traže automobil kojeg osim vanjske ljepote prati i ona unutarnja, utemeljena na pouzdanoj mehanici i prihvatljivoj cijeni.
Kompaktni atleta
Sličnosti s prethodnikom predstavljenim potkraj prošlog desetljeća (1999. g) gotovo je ne moguće pronaći. Zadržani su tek osnovni nazori, u ovom slučaju sportska nastrojenost i mehanika ostalih Volkswagenovih modela iz kompaktnog segmenta. Seat je u međuvremenu pridružen Audi grupi, što je posebno vidljivo upravo na Leonu.
Tehnički srodan Audiju A3, novi Leon krasi sportska elegancija, kao niti jedan model u cijelom Volkswagenovoj obitelji. Nadalje, novi je model osjetno narastao u svim smjerovima; duljina bilježi plus od 132 mm, širina 26 mm, a visina 19 mm.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Hrabro preuzimanje smjernica postavljenih na Salsi i majstorska ruka Waltera da Silve stvorili su jedan od najljepših modela u klasi. Najbolji dokaz ovoj konstataciji je činjenica da već bazni model na prvi pogled djeluje privlačno.
Druga strana medalje je pretjerana sličnost prednje polovice vozila s monovolumenskim modelima, Alteom i Toledom, što bi mnoge moglo zbuniti i dovesti do slatkih problema. Uistinu, Altea i Leon imaju više dodirnih točaka nego novi i stari Leon.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Sve prije rečeno pada u vodu kada se pogleda automobil s boka ili odostraga. Gotovo coupe-ovske linije upotpunjene su osebujnim rješenjima, istina već viđenim na Alfinim modelima, ali vrlo efektnim i dobrodošlim.
Rukopis Waltera da Silve ne pozna granice. Uostalom, ono što je dobro ne treba mijenjati, a i svaka novina donosi rizik i trošak, što niti jedan poslodavac ne želi.
Samo prosječna unutrašnjost
Unutrašnjost je nešto manje revolucionarna. Već viđena rješenja i zadovoljavajuća prostranost donose brojna odobravanja. Kokpit nastrojen vozaču na testnom je modelu bio upotpunjen sportskim paketom čiji najvidljiviji element su sportska sjedala i sportski upravljač.
Pridodamo li svemu tome dopadljivu ploču s instrumentima, alu dekoraciju i odličnu poziciju za volanom jasno je kako je sportski štih i ovdje u prvom planu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ono što će neke razočarati je (pre)tvrda plastika i nedostatak originalnost vidljiv u nedorađenim detaljima Poznati VW-ovi prekidači i sučelje audio-sustava samo su one najučljivije poveznice s Octaviom, Golfom i ostatkom društva. Dobra strana neraskidivih veza s Njemcima je visok stupanj završne obrade koji garantira dugovječnost lišenu neugodnih iznenađenja.
Priču o unutrašnjosti završava prtljažnik, još jedan dokaz Leonove vrijednosti. Ravnih stranica i zapreminom od osnovnih 341 litara (1.166 l s preklopljenom stražnjom klupom) zadovoljit će potrebe prosječnih obitelji. Dojam kvari tek previsoki utovarni rub i nespretno odmjereni bočni pretinci.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Uvjerljive vozne osobine
Od pet dostupnih motora nas je zapao onaj najslabiji. 1.6-litreni benzinac s jednim bregastim vratilom i osam ventila je stari znanac i jedan od trajnijih na tržištu. Raspolaže sa 102 KS i 148 Nm, a u slučaju Leona čini početak ponude. Usuglašen sa solidnim pet-stupanjskim ručnim mjenjačem nudi više od očekivanja.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Performanse su iznad očekivanja (0-100 km/h za 11,7 s, 184 km/h), a niti potrošnja nije pretjerana. Prosjek od osam litara vrijedi kod vozača visoke prometne kulture, dok se stanje u gradskim uvjetima redovito piše s dvije znamenke. U našem slučaju, prosječna potrošnja je iznosila okruglih devet litara, što je s obzirom na uvjete sasvim pristojan rezultat.
>> Seat Leon u Bazi automobila.
Nesumnjivo najbolji dio automobila je podvozje. Više puta dokazana kombinacija multilinka straga i mcphersona straga u Leonu se prikazuje u najboljem svijetlu. Savršeno pogođena tvrdoća pruža uzornu stabilnost u svim situacijama. Jednako je korektan i upravljač, što automobil čini odličnom bazom za ugradnju snažnijih motora.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Međutim i ovako motoriziran Leon može biti vrlo brz, posebno u zavojima, kada ga je gotovo nemoguće izbaciti iz putanje. U sportskim nadmetanjima neizostavna je povišena buka, kao posljedica tjeranja u visoke okretaje.
Bogata oprema
Kao što se i očekuje, pasivna i ahtivna sigurnost je na visokoj razini. Čvrsta karoserija, masivan okvir i set od šest zračnih jastuka ulijevaju puno povjerenje u španjolskog šarmera. Sigurnosti doprinosi i elektronska logistika u vidu ABS-a i TCS-a, a zaštićeni ostaju i pješaci. Naime, prednji dio vozila je oblikovan da minimalizira ozljede za pješake u slučaju sudara.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Slabiji paket opreme Reference nudi gotovo sve (osim klime) što danas traži prosječni kupac. Osim sigurnosne opreme, automobil posjeduje sve bitne elemente komfora, kao što su mogućnost podešavanja upravljača i vozačkog sjedala u svim smjerovima, elektrifikacija i solidan audio-sustav.
Skuplji i atraktivniji od konkurencije
Individualizam je na cijeni, Leon također
Testni primjerak bio je opremljen paketom Sport vrijednim pet tisuća kuna, koji se itekako primjećuje u svakodnevnom korištenju. Zahtjevnijima je namijenjena osjetno skuplja (oko 15.000 kn) Stylance izvedba s luksuznim elementima (klima, tempomat, alu naplatci…).
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Seat Leon starta s cijenom od 117.000 kn, dok je u našem slučaju nešto veći, popriličnih 134.723 kn. Ok, cijena definitivno nije njegov najveći adut, a što onda je?
Danas je izbor u svim segmentima, pa tako i ovom, više nego bogat. I kad pomislimo kako više nema mjesta originalnim prinovama stiže nam Seat Leon i otvara oči.
Prvi je to model koji nudi spoj atraktivnog dizajna i provjerene mehanike po "normalnoj" cijeni. Da, ukoliko želite biti zamijećeni, a pritom sjediti u pouzdanom automobilu prihvatljive cijene broj opcija se drastično sužava, a Leon redovito ispliva na površinu. I još nešto, svaki drugi izbor udarit će vas još jače po novčaniku. Primjera radi, opremom i motorom usporediva Alfa 147 je oko 20.000 kn skuplja.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ili kraće. Je li moguće privlačiti poglede u Golfu? Odgovor je da, pod uvjetom da se radi o njegovoj španjolskoj izvedenici.
>> Ostale fotografije možete vidjeti ovdje.
Važnija serijska oprema (razina Reference): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Zračni jastuci za glavu | |
ABS | |
TCS - sustav kontrole trakcije | |
Automatsko paljenje svjetala | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Elektromehanički servo upravljač | |
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači prednjih stakala | |
El. pokretani i grijani bočni retrovizori | |
Audio-sustav (RDS radio, CD, 6 zvučnika) | |
Prikaz vanjske temperature | |
Isofix pričvršćenje | |
Djeljiva stražnja klupa (60:40) | |
Kožom presvučen volan i ručica mjenjača | |
Gume: 205/55 R16 | |
Dodatna oprema | |
Metalik boja | |
Klima uređaj | |
Prednja svjetla za maglu | |
Sport paket: | |
Alu naplaci 16" Sport | |
Sportska sjedala | |
Kožno kolo upravljača i ručica mjenjača | |
Sportsko podvozje | |
Cijena* | kn |
Seat Leon 1.6 Reference |
117.001 |
Testni model |
134.723 |
Dizelska alternativa (1.9TDI Reference) |
132.596 |
*prema tečaju RBA od 07.01.2006, 1 EUR = 7,44 kn |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati