Srce i duša Jaguara izloženi u Detroitu
JAGUAR je u Detroitu na NAIAS-u premijerno predstavio koncept Advanced Lightweight Coupe.
Iako je riječ o konceptu, on za Jaguar ima posebno značenje, jer se njegovom pojavom označava prekretnica u razvoju novih automobila.
>>Središnja tema: NAIAS 2005
Kako kažu u čelništvu tvrtke, ova studija poput prethodnika XK120 i E-Type služi kao osnova za smjer razvoja budućih modela. Sudeći po rečenome, Jaguar je prebrodio krizu i uspješno startao u 21-om stoljeću.
Advanced Lightweight Coupe najavljuje nove dizajnerske smjernice prema kojima će tim dizajnera na čijem čelu stoji Ian Callum stvarati nove modele, kako limuzine tako i rasne sportaše 2+2 koncepcije.
Moćan i elegantan
Advanced Lightweight Coupe je prvi Jaguar koji nosi novi dizajnerski izričaj britanske tvrtke. Prema tvrdnjama gdina Calluma, svi budući modeli će poput ALC-a imati sportski mišićavu, ali elegantnu vanjštinu. Dakle, ciljevi ostaju kao i do sada, samo je alat promijenjen.
Ruku na srce, koliko god se trudili, mi tu dizajnersku inovaciju ne vidimo. Čak štoviše, ALC neodoljivo podsjeća na filozofiju Aston Martina, koji je također u Fordovom vlasništvu. Također, ovaj koncept je ništa drugo do nastavak teme prikazane do sada kroz koncepte R-Coupe i R-D6. U prijevodu to znači da je riječ o liniji vozila čiji dizajn se temelji na pravilnim geometrijskim oblicima uz poseban naglasak na elipsu.
Od značajnih novosti može se uočiti nova maska hladnjaka koja će zasigurno biti korištena na budućim modelima.
Bilo kako bilo, ALC je uistinu prelijepi automobil koji bi makar u jednom svom dijelu, rado vidjeli u serijskom izdanju.
Luksuz i samo luksuz
Britanska škola dizajna jasno se raspoznaje unutar vozila. Iza velikih masivnih vrata krije se luksuzna i komforna unutrašnjost naglašene dobrodošlice. Suprotno pravilima ustaljenim kod konceptnih vozila, Jaguarovi dizajneri su se odlučili za jednostavnost i čistoću linija.
U usporedbi s dosadašnjim sportskim modelima, ALC donosi značajan napredak u komforu. 2+2 koncepcija omogućava prijevoz četiri osobe uz napomenu da je straga i dalje tijesno. Cjelokupna unutrašnjost presvučena je smeđom kožom najviše kvalitete, dok je uloga detalja prepuštena poliranom aluminiju.
Cjelokupna moderna tehnologija ugrađena u Jaguarovu studiju nazire se na središnjoj konzoli čiji veći dio zauzima info-zaslon. Primarne informacije navigacije i infotainment sustava vozaču su dostupne na ploči s instrumentima, gdje se još nalaze klasični mjerni pokazivači.
Novost u Jaguaru je automatski mjenjač s kontrolama na upravljaču. Kontrolne poluge postavljene su na samo kolo upravljača, a ne na stup, čime je poboljšana ergonomija.
Minimalna masa i snažan motor– dobitna kombinacija
Jaguarov Advanced Lightweight Coupe razvijen je do detalja, pa je logično da se ne radi o statičnoj studiji. Na Otoku je vrlo popularna filozofija prema kojoj je za postizanje sportskih performansi primarno da automobil ima što manju masu. Tome se priklonio i Jaguar čiji je najnoviji koncept većim dijelom izrađen od aluminija. Tzv. materijal budućnosti je u usporedbi s konvencionalnim čelikom 40 % lakši i 60 % čvršći.
Pogonjen V8 benzinskim motorom zasad nepoznate snage, ALC do 100 km/h ubrzava za oko pet sekundi, dok je maksimalna brzina 290 km/h. Zvuči primamljivo, ali nažalost radi se samo o procjenama.
"Advanced Lightweight Coupe je tip Jaguara kakve želimo proizvoditi", bio je kratak komentar gospodina Joea Greenwell-a, direktora Jaguara, prilikom predstavljanja prelijepog koncepta. Sasvim je sigurno da bi mnogi htjeli da se to obistini.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati