Svjetska premijera Opel Astre Caravan
NEKOLIKO mjeseci nakon predstavljanja treće generacije Astre, Opel na auto-salonu u Madridu premijerno predstavlja karavansku izvedbu.
Posjetitelji International Motor Show-a, koji se u Madridu održava od 20. do 30. svibnja, imati će prvi priliku vidjeti karavansku izvedbu nove Astre. Već će u lipnju, odmah po završetku auto-salona, Opel započeti za zaprimanjem prvih narudžbi, dok se prve isporuke planiraju u listopadu.
Prve snimke najnovije karoserijske izvedbe potvrđuju da je Opel, kad je dizajn u pitanju, na dobrom putu. Sportska elegancija s kompaktne izvedbe je zadržana u najvećoj mjeri, dok po pitanju praktičnosti i komfora Opel s ovim modelom puca na sam vrh klase.
Sportska elegancija u praktičnom izdanju
Astra Caravan je osjetno veća od kompaktne izvedbe, ali i od prethodnika. Istina, širina i visina su ostali gotovo isti, dok je duljina vozila narasla na čak 4.51 metara. Povećani međuosovinski razmak (+ 9 cm) i praktični detalji, kao što je FlexOrganiser sustav preuzet s Vectre i mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe čine Astru Cravan iznimno funkcionalnom. Da budemo precizniji, stražnja klupa ima uzdužni hod od 105 mm, što rezultira krajnjim vrijednostima od 936 mm prostora u predjelu koljena, odnosno 1.135 mm duljine prtljažnog prostora.
Ruesselsheimski uzor može prevesti do 1.570 litara prtljage (prije 1.500 l), dok je kapacitet prtljažnika s podignutim sjedalima odličnih 530 litara. Inače, stražnja klupa je serijski preklopiva u omjeru 60:40, dok se uz doplatu nudi mogućnost preklapanja u omjeru 40:20:40. Ukoliko ni to nije dovoljno, Opel nudi odgovor u vidu mogućnosti preklapanja naslona suvozačevog sjedala (doplata), kada je Astrom moguće prevesti predmete dugačke do 2.75 metara.
O ravnim bokovima i podnici ne treba trošiti riječi. Spomenimo tek da se u prtljažniku nalazi jedna 12V utičnica i da je utovarni rub zaštićen oblogom od nehrđajućeg čelika. Novost u ponudi je prekrivka prtljage, koja se zatvara blagim dodirom i time olakšava utovar i istovar tereta. Nosači krova preuzeti su s većeg Signuma, a dostupni su u crnoj i srebrnoj boji.
Široka paleta motora
Karavanska Astra nije ničime zakinuta u odnosu na kompaktnu izvedbu, što u prijevodu znači da će biti dostupna u čak devet motornih izvedbi, pet benzinskih i četiri dizelske, i to u rasponu snage od 80 do 200 KS.
Ponudu benzinskih motora čine motori opremljeni Twinport tehnologijom (1.4/90 KS, 1.6/105 KS), te već dobro poznata Ecotec linija (1.8/125 KS, 2.0T/170 KS, 2.0T/200 KS) među kojima posebno mjesto zauzima snažnija turbo inačica.
Četiri dizelske inačice u potpunosti zaokružuju ponudu na tržištu, 1.7 CDTI je dostupan u izvedbi s 80 i 100 KS, dok se 1.9 CDTI nudi s 120 i 150 KS. 1.9 CDTI je trenutno najsnažniji dizelski agregat u klasi, a kao i ostatak game, udovoljava Euro IV standardu čistoće ispuha.
Snažnije motorne izvedbe serijski će se isporučivati s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će slabije imati stupanj manje. Iznimka je 1.7 CDTI, koji je uz doplatu dostupan s 6-stupanjskim mjenjačem. Automatizirani Easytronic ručni mjenjač bit će dostupan u kombinaciji s 1.6 benzincem, dok je 4-stupanjska automatika rezervirana za 1.8 motor.
Blago izmijenjeno podvozje i dalje će se nuditi u kombinaciji s IDSPlus+CDC sustavom, a na raspolaganju će biti i AFL (Adaptive Forward Lighting) sustav zakretnog prednjeg osvjetljenja.
Model će se od kolovoza proizvoditi u tvornici u Bochumu, a cijene zasada još nisu poznate.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati