Val osvježenja za Mazdin kompakt
TRI GODINE nakon lansiranja Mazda3 približava se milijunskoj nakladi. Kako bi taj trenutak što prije stigao model prolazi kroz svoj prvi facelift.
Vizualne promjene zastupljene su u manjoj mjeri, taman toliko da Mazdina uzdanica zadrži moderan izgled i status konkurentnog kompakta naglašenih sportskih manira. Zatezanje bora u automobilskom žargonu na najbolji način opisuje Mazdine novosti.
Novi dizajn odbojnika i maske hladnjaka, te bogatija ponuda aluminijskih naplataka i vanjskih boja sve je što se nalazi na popisu vizualnih novosti. U svakom slučaju, Mazda je u novoj modelskoj godini odlučila jasnije diferencirati karoserijske izvedbe, odnosno Sport model s pet vrata i limuzinski s četiri vrata.
Interijer je osvježen novom grafikom instrumenata, ponekim dekorativnim detaljem i kvalitetnijim izborom tkanina. Poštivale su se i želje kupaca, pa Mazda uvodi nove pakete opreme. Tako se model odsada može opremiti kožnim sjedalima, Smart Card sustavom upravljanja bez konvencionalnog ključa, te Bose Sound System ozvučenjem.
Novi paketi u ponudi su TE Plus i TX Plus. Pored standardne opreme paketa TE (automatski klima-uređaj, kožni upravljač i ručica mjenjača, komande audio-sustava na upravljaču, itd), paket TE Plus dodatno sadržava sustave unaprijeđenja dinamičkih karakteristika (DSC i TCS) i prednja svjetla za maglu. Ovaj paket nudi se u kombinaciji sa dva motora, benzinskom 1.4i i dizelskom 1.8 CD90.
Paket TX Plus dodatno na TX sadrži BOSE Sound System, Smart-Card sustav te prednja svjetla za maglu, a na raspolaganju je uz motore 1.6i i 1.6 CD110. Novost na tržištu je i početak digitalne servisne evidencije (DSR - Digital Service Record).
Najvažnija tehnička novost je dotjerani 2,0-litreni benzinski motor, koji je sada opremljen varijabilnim upravljanjem usisnim ventilima, te usuglašen sa novim 6-stupanjskim ručnim mjenjač. Rezultat je smanjena potrošnja goriva (za 0,2 do 0,4 l/100 km), dok su poboljšana aerodinamika (Cw = 0,30) i dodatna zvučna izolacija rezultirala smanjenje buke za 1,5 dB.
Blage modifikacije bilježi nosiva konstrukcija čime je povećana krutost. Također, podvozje je modificirano u cilju podizanja konkurentnosti prema europskim rivalima.
Unatoč brojnim poboljšanjima, cijene se nisu bitno mjenjale. Čak štoviše, u slučaju osnovne verzije (Mazda3 Sport 1.4i CE) cijena je sa 117.517 kuna pala na 116.829 kuna. Više cijene vrijede samo za izvedbe s bogatijom serijskom opremom.
Obnovljena Mazda3 na hrvatsko tržište stiže polovicom mjeseca. Prvo će na raspolaganju biti izvedbe s benzinskim motorima, dok će dizelske inačice u prodajne salone stići krajem kolovoza. I na kraju skrećemo pozornost da u ožujku sljedeće godine na tržište dolazi Mazda3 MPS sa 260 KS.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati