Volvo C70: Elegantan možda, siguran definitivno

Volvo C70: Elegantan možda, siguran definitivno

VOLVO je prije manje od mjesec dana predstavio drugu generaciju modela C70. Spoj sigurnosti i tradicionalne švedske elegancije dobio je novo ruho o bilje novosti. Novi model ima jasan cilj, a to je statusom najsigurnijeg modela u klasi privući više kupaca. U tome bi mu trebao pomoći sklopivi tvrdi krov i prepoznatljiv sjevernajčki stil.

Za razliku od prethodnika, novi je model stvoren na osnovi kompaktne limuzine, modela S40, čiju platformu koriste i nazovi konfekcijski modeli poput Forda Focusa i Mazde 3. Posljedica je manji međuosovinski razmak (-34 mm) u odnosu na prethodnika, koji sada iznosi 2.640 mm, ali i istovremeno veći trag kotača za tridesetak mm. Time je dobivena odlična baza za poboljšanje novog modela i u dinamičkim osobinama.

 

Međutim, područje u kojem je Volvo najjači svakako je sigurnost. U proteklih devet godina koliko je prošlo od lansiranja prve generacije tehnologija je strahovito napredovala. Volvo je i ovaj put postavio jasan cilj, a to je stvoriti najsigurniji model u klasi, a možda i šire. Kako danas svi znaju model automobil nakrcati poznatim elemntima sigurnosne opreme, švedski proizvođač je odlučio krenuti putem koji podrazimijeva dvije bitne stavke, čvrstoću konstrukcije i brojne inovacije.

Dvostruka torziona čvrstoća

Prije svega valja spomenuti kako novitet ima dvostruko veću torzionu čvrstoću od prethodnika. Značajan napredak u otpornosti na uvijanje, standardnoj boljci automobila bez nosivog krova, dobiven je primjenom modernih materijala, te novih konstruktivnih rješenja.



Bolja krutost u kombinaciji s modernom platformom donosi bolje vozne osobine. Jednako uvjerljiv je i ovjes opremljen multilinkom straga uzor je upravljivosti. Tu je i elektronska logistika, DSTC sustav dinamičke stabilnosti ugrađuje se serijski, baš kao i ABS sustav s elektronskom preraspodjelom sile kočenja i EBA pomoći pri kočenju.

BLIS - Sustav informiranja o mrtvom kutu

Automobil je moguće opremiti BLIS sustavom informiranja o mrtvom kutu. Ovaj sustav pomaže pri boljem zamjećivanju objekata iz stražnjeg bočnog smjera uz pomoć kamere postavljene u oba vanjska bočna retrovizora.

Kada neko vozilo uđe u stražnju zonu nadziranja, upali se lampica na relevantnom retrovizoru. Vozač prima jasan signal da je drugo vozilo u neposrednoj blizini. Sustav reagira na vozila koja se približavaju straga kao i na ona sprijeda u trenutku pretjecanja.

IDIS - Inteligentni sustav informiranja vozača

IDIS je predstavljen 2003. godine, a radi se o sustavu koji kontinuirano nadzire određene funkcije u automobilu poput praćenja zakreta upravljača, pozicije akceleratora, a uključuje aktivacijski indikator i kočnice.

Sve ove informacije sustav uzima u obzir dok ono što nije ključno za sigurnost vožnje (nadolazeći telefonski poziv...)stavlja na čekanje dok se aktivnosti ne svedu na zadovoljavajući sigurnosni nivo. IDIS dolazi kao dio standardne opreme kod svih verzija.

Sigurnost pod odgovarajućim krovom

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Volvo C70 ima trodijelni preklopni krov čime vozač uživa u dvostrukim pogodnostima vožnje s otvorenim krovom uz udobnost i sigurnost putovanja kojeg jamči dobro opremljeni coupe.

Stražnji prozor je načinjen od pravog stakla i puno je veći od plastičnog stražnjeg prozora koji je karakterističan za kabriolete. Omogućava bolju stražnju preglednost, ali i povećava torzionu čvrstoću automobila u slučajevima kad je krov podignut. 

Osim mogućnosti zaključavanja prtljage, Volvo je osmislio i dodatni sustav osiguranja, tzv. Private Locking kojim se pojedine zone automobila mogu zaključavati uz pomoć ključa u pretincu za rukavice.

Kod sedana sile se udara usmjeravaju u različitim pravcima uključujući i onaj prema krovu. To dakako nije moguće kod kabrioleta. Kod njega sile se moraju preusmjeriti drugačije. Integrirana mreža poprečnih nosača i pojačanja u stalnom je međudjelovanju kako bi osigurala najveću moguću sigurnost za prostor namijenjen putnicima.

Prednja struktura je razdijeljena na zone, svaka s drugačijom zadaćom kod deformacijskog procesa. Kako bi te zone djelovale što uspješnije za njihovu izradu koriste se četiri vrste čelika. Motor je sastavni element sigurnosti pošto konstrukcija i učinkovite pregrade sprečavaju prodor motora u kabinu apsorbirajući energiju udarca.

Izostanak fiksnog krova utjecao je i na građu vrata koji su osnaženi na više načina. Dizajnirana da ostani zatvorena pri udarcu, konstrukcija vrata djeluje zajedno s pragovima kako bi osnažila sveobuhvatni sustav zaštite koji uključuje pregrade i unakrsne nosače. Vrata su također dizajnirana da ostaju zatvorena prilikom sudara. U vrata su smještene i zračne zavjese koje se pri aktivaciji podižu prema gore.

Zaštita od prevrtanja posebno je važna kod ovakvih automobila. Svaki od potpornja građen je tako da može izdržati silu dvostruko veću od težine automobila Volvov ROPS sutav protiv prevrtanja modificiran je i sada sadrži izdržljivije metalne lukove, a i vrijeme aktivacije je skraćeno.

Zaštita kod stražnjeg udara

Zone deformacije projektirane su i s obzirom na optimalnu zaštitu kod kod udara straga. Zaštitna potkovasta struktura iza stražnjeg sjedala i stražnja pregrada smanjuju rizik od prodiranja u putnički prostor. Važno je da je sustav zaštite jednako učinkovit i kad je krov spušten, kad se aktivaraju i zaštitni lukovi prije spomenutog ROPS sustava.

Na sve to nadopunjuje se Volvov WHIPS sustav protiv vratnih ozljeda koji se smatra jednim od najuučinkovitijih na tržištu, a dolazi kao dio standardne opreme u svim izvedbama.

Volvo C70 ima vjernu klijentelu koja ima specifične prohtjeve s obzirom na dizajn i sigurnost. Usprkos brojnim rivalima, Volvov coupe je po mnogočemu jedinstven, što će mu osigurati uspjeh na brojnim tržištima, uključujući i SAD, gdje je švedska marka posebno cijenjena.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara