5 zdravih namirnica koje konzumiraš na krivi način

5 zdravih namirnica koje konzumiraš na krivi način

Foto: Ilustracija Index, Shutterstock

ZDRAVA prehrana sastoji se od različitih namirnica koje sadrže brojne hranjive tvari i pomažu pri radu našeg metabolizma. No, često puta te namirnice ne pripremimo na pravi način i time izgubimo veliku količinu preko nam potrebnih nutrijenata.

Profesorica nutricionizma na medicinskom i znanstvenom sveučilištu Oregon State, Mary Cluskey izjavila je: "Toplina, voda, pohrana i izloženost zraku mogu uzrokovati gubitak hranjivih tvari određenih namirnica. Rješenje je pravilno čuvanje i priprema."

Izdvojili smo nekoliko pogrešaka koje svi radimo:

Povrće

Pogreška: Priprema u mikrovalnoj pećnici ili prokuhavanje

Rješenje: Kuhanje na pari

Zašto: Kuhanje na pari pomaže pri zadržavanju nutrijenata koji su prijeko potrebni našem tijelu.
Za razliku od prokuhavanja, para na spor i nježan način kuha povrće i ne uništava hranjive tvari.
Dovoljno je 3 do 4 minute za pripremu, a organizam će ti biti zahvalan.

Jagode

Pogreška: Rezanje prije jela

Rješenje: Jedi ih cijele

Zašto: Cijele jagode sadrže 8 do 12 posto više vitamina C od rezanog povrća. Rezanjem se vitamin C izlaže svjetlu i kisiku, čime gubi većinu vrijednosti. Jagode je također dobro čuvati na hladnoj temperaturi u hladnjaku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vino

Pogreška: Puštanje boce da "diše"

Rješenje: Točenje netom otvorene boce

Zašto: Kada dekantirate crveno vino više od 12 sati, organske kiseline i polifenoli se počnu uništavati. Ostavljanje otvorene boce preko noći poništava većinu koristi crvenog vina, uključujući umanjivanje depresije, smanjenje testosterona i zdravije srce.

Rajčice

Pogreška: Jedeš ih sirove

Rješenje: Podgrij ih

Zašto: Rajčice umanjuju mogućnost srčanog udara, pomažu pri borbi sa rakom prostate i čuvaju moždane funkcije u starijim godinama. Zagrijavanjem će se povisiti razina likopena koji je poznat kao snažan antioksidans. Istraživanja su pokazala kako ljudi koji jedu sirove rajčice imaju drastično manje likopena u organizmu od onih osoba koje su rajčice podgrijavali. Za najbolje rezultate, rajčice kuhaj u maslinovom ulju.

Smrznuti proizvodi

Pogreška: Preskačeš hladnjake sa smrznutim proizvodima u trgovini

Rješenje: Počni koristiti i zaleđenu hranu

Zašto: Većina ljudi misli kako je samo svježa hrana zdrava, no to je velika greška. Britanski znanstvenici otkrili su kako u dva od tri slučaja, smrznuto voće i povrće ima veću razinu antioksidansa, uključujući polifenole, vitamin C i beta-karoten od svježih namirnica.
Svako voće ili povrće gubi svoje nutrijente s vremenom, pa je bolje jesti onu hranu koja je zaleđena u trenutku kad je bila najsvježija.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara