Smokve: Uživajte u blagodatima topivih vlakana

Smokve: Uživajte u blagodatima topivih vlakana

Foto: 123rf

ZAHVALJUJUĆI nutritivnim i ljekovitim svojstvima koja posjeduje smokva se spominje u Babilonskim zapisima te bila je omiljeno voće Kleopatre.

Smokva je mediteransko voće. 

Najpoznatije su tri podvrste smokvi: bijele, crne i crvene. Vanjska boja ploda, ovalnog ili kruškolikog oblika, varira od svijetlozelene, zlatne, smeđe, pa sve do tamnoljubičaste. 


Energetska i nutritivna vrijednost

 
Energetska vrijednost 100 g svježih smokava iznosi 74 kcal. 100 g svježih smokava sadrži oko sadrži 19,2 g ugljikohidrata, 3 g vlakana, 0,75 g proteina i 0,3 g masti.
 
Između ostaloga, u 100 g svježih smokava nalazi se oko 232 mg kalija, 32 mg kalcija, 17 mg magnezija, 14 mg fosfora, 0,7 mg bakra, 0,4 mg željeza, 0,2 mg selena, 0,15 mg cinka te 0,1 mg mangana.

U smokvama se također nalaze vitamini B kompleksa, vitamin E, vitamin K te vitamin C. 

Ljekovita svojstva 
 
Sumerani su još oko 2900. pr. Kr. smokve koristili u ljekovite svrhe.  
 
Za početak treba spomenuti da smokva sadrži veliku količinu topivih vlakana.

Čak 28% vlakana iz smokve jesu topiva vlakna, koja su važna za kontrolu razine šećera u krvi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Topiva vlakna od iznimne su važnosti i kada je riječ o osjećaju sitosti. Ona omogućuju pojavu osjećaj sitosti koji ne bi bio prisutan nakon konzumacije neke druge hrane s istom energetskom vrijednošću, ali bez topivih vlakana u njenom sadržaju. 
 
Polifenoli, koji djeluju kao antioksidansi, dio su sastava smokve.

Polifenoli blokiraju gene koji uzrokuju rak i usporavaju rast tkiva raka.

Osim polifenola, smokve sadrže i benzaldehid te kumarin, koji se uspješno koriste u terapiji protiv raka.
 
Flavonoidi, kojih u 100 g svježih smokava ima oko 1,1 g, smanjuju rizik od srčanog udara.

Kalij i kalcij također imaju blagotvorno djelovanje na krvožilni sustav, konkretnije, sudjeluju u regulaciji krvnog tlaka. 
 
Smokve i fitness


S obzirom da smokve sadrže veliku količinu vode te prirodnih šećera njihova se konzumacija preporučuje nakon iscrpnih treninga kako bi se pospješio oporavak organizma.

Voda će hidratizirati vaše tijelo, prirodan šećer povratiti vam izgubljenu energiju, a vlakna osigurati vitku liniju tijela.

Na posljetku, zahvaljujući smokvama ne biste trebali osjećati glad i u trenucima kada je vaš dnevni unos kalorija u organizam iznimno nizak. 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara