Stekni ove navike u teretani

Stekni ove navike u teretani

Foto: Shutterstock


IAKO mnogi rekreativci misle kako je dovoljno samo to što dolaze u teretanu, vježbanje s utezima i spravama zahtjeva ozbiljan i temeljit pristup, kako pri samom izvođenju vježbi, tako i prema ostalim faktorima koji utječu na kvalitetu treninga, te u konačnici na rezultat. Želite li izvući maksimum svojeg potencijala, poboljšati svoj izgled i zdravlje, morate stvoriti dobre navike na treningu u teretani, osim samog redovitog dolaženja.

Evo koje su poželjne navike koje trebate imati u teretani:

Posveti se u potpunosti treningu- u teretani vježbanje mora biti na prvom mjestu, a vaš društveni život ostavite za neka druga mjesta. Nemojte koristiti mobitel i previše vremena provesti razgovarajući s drugima. Pauze u vježbanju vrlo su bitne, te ih se treba što bolje pridržavati. Osim toga, važna je i koncentracija pri svakoj vježbi jer treba biti svjestan svakog dijela pokreta, mišića i zglobova. Posvećujete li previše vremena na druge stvari, sigurno je vaš trening prilično loš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Uredan prostor za vježbanje- vježbanje s opterećenjima može biti opasno, ali rizik od nastanka ozljeda možemo svesti na minimum jer možemo kontrolirati uvjete u kojima vježbamo. Jedan od važnih faktora je upravo prostor za vježbanje koji treba biti uredan; pazite da nisu razbacani utezi i ostali rekviziti oko vas, te da imate dovoljno prostora za izvođenje vježbe, ali i ispuštanje utega i rekvizita s kojim radite ako do toga dođe.

Ne gledaj se stalno ogledalo
- osim za gledanje mišića, ogledala se postavljaju u teretanu kako bi se mogla provjeriti forma izvođenja vježbe. Unatoč tome, nemojte imati naviku stalno se gledati u ogledalo prilikom izvođenja vježbe. Potrebno je razviti osjećaj za vježbu i pokret bez gledanja, te svjesno držati svaki dio tijela na svom mjestu i raditi pravilan pokret bez da koristite odraz u ogledalu.

Koristi partnera- iako možda ne poznajete nikoga od ostalih vježbača koji trenutno treniraju oko vas, zamolite nekoga da vam asistira pri vježbanju. Ponekad je dobro napraviti vježbu do otkaza, ili forsirati još ponavljanja uz pomoć partnera. Osim što će vam partner u tome pomoći, asistencija će smanjiti rizik od nezgode te će vježbanje biti puno ugodnije.

Koristi trenera- sjeti se da osim prostora za vježbanje plaćaš i uslugu trenera koji ti je dužan pomoći ili dati savjet pri vježbanju. Barem je tako u svakom kvalitetnom fitness centru. Možda mislite kako sve znate, ili ste vidjeli kako nešto drugi rade, međutim, postoje mnogi detalji kod vježbanja s utezima na koje treba obratiti pozornost, stoga ako nešto radite prvi put ili niste sigurni što i kako raditi, uvijek pitajte trenera za savjet i demonstraciju.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara