Kako se nositi s toksičnim kolegom na radnom mjestu?

Kako se nositi s toksičnim kolegom na radnom mjestu?

Foto: Vogue

U GOTOVO svim uredima postoji jedan takav.

1. Osobna moć

Mi ne možemo kontrolirati kako se ljudi ponašaju, no možemo kontrolirati to kako ćemo mi reagirati na njih. Vrijeme je da prestanete toksičnim ljudima davati prostora u svojoj glavi, jer tada počinjete razmišljati samo o njima, a manje o sebi. Drugim riječima, izbacite emocije iz svoje reakcije na takve ljude. Oni neka rade što žele, vi gledajte svoja posla, jer jedino ćete tako negdje dogurati.

2. Udaljite se

Ako je moguće, udaljite se fizički od te osobe, jer će vam tako biti lakše udaljiti se mentalno i emocionalno. Također, ne idite na pauzu u isto vrijeme ili na isto mjesto kad i taj kolega, a bilo kakve rasprave rješavajte mailovima, kako bi imali i pismeni trag, u slučaju da vam ikad zatreba.

3. Postavite granice

Postavite svoje granice i pobrinite se da one budu jasne i onima oko vas. A ako takav kolega prijeđe bilo koju, uložite žalbu, prvo njemu, a ako ni tada ne prestane, šefu. No, pritom pazite da budete kratki i profesionalni, odnosno jasni oko toga koja pravila on krši te kako to utječe na vaš rad i rad čitavog ureda. Budite spremni na sve, no ne uzimajte ništa k srcu. Šefa upletite tek onda kada više nemate izbora.

4. Pustite ih da djeluju

Nemojte u potpunosti blokirati takve osobe. Da, trebate postaviti granice i udaljiti se, no i dalje morate surađivati s njom na nekoj razini. To nije toksični prijatelj pa da se možete jednostavno prestati javljati na telefon. Pustite ju da govori, dijeli svoje ideje ili kritike i ne prekidajte ju. Tako će možda i drugi vidjeti njezinu otrovnost, a i općenito, ovo je način za držanje stvari pod kontrolom. Ne želite da vas netko optuži kako se vi ne ponašate kolegijalno.

 

 

 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara