Uefa istražuje crno tržište ulaznica u Hrvatskoj

LANCE KELLY, šef pravne službe Uefe koja nadgleda prodaju ulaznica za utakmice Europskog prvenstva u Austriji i Švicarskoj, potvrdio je da će europski nogometni savez istražiti prodaju ulaznica u Hrvatskoj od strane turističkih agencija.

Uoči svake primamljivije utakmice hrvatske nogometne reprezentacije tiskovine preplavljuju mega-oglasi turističkih agencija u kojima se u paketu s turističkim aranžmanom nude VIP ulaznice za utakmice hrvatske reprezentacije na Euru.

Poznato je da je HNS u Hrvatskoj jedini distributer ulaznica za Euro 2008. Ostali koji raspolažu s ulaznicama su službeni sponzori hrvatske reprezentacije; Adidas, Cannon, Carlsberg, Castrol, Coca-Cola, Continental, Hyundai, Kia, JVC, Mastercard i McDonalds. Međutim, kako piše Poslovni dnevnik, strogo je zabranjena daljnja prodaja ulaznica. Sponzori ih mogu samo pokloniti ili podijeliti putem nagradnih igara.

"Nijedna ulaznica za Euro 2008. ne smije biti preprodana u komercijalne svrhe, uključujući i one koje su eventualno uključene u putničke aranžmane", potvrdio je Kelly.

Pojedine turističke agencije u Hrvatskoj, od kojih velika većina nije niti upoznata s pravilima Uefe, oglasile su prodaju aranžmana za utakmice hrvatske nogometne reprezentacije, koji uključuju ulaznice za susrete u grupi. Agencije većinom tvrde da nisu zaobišle Uefina pravila.

Zagrebački Kompas.hr, primjerice, nudi paket-aranžmane za Austriju s uključenim ulaznicama po cijeni od 12,5 tisuća kuna po osobi pa sve do do 66 tisuća kuna.

Ivan Pukšar, direktor Kompasa.hr i predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA), ustvrdio je da njegova agencija ulaznice nije dobila od HNS-a, već od američkog organizatora putovanja specijaliziranog za velika sportska natjecanja, ne želeći pri tom imenovati ime te tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nije riječ o ulaznicama koje su na stadionu osigurane za nacionalne reprezentacije, nego je uglavnom riječ o VIP ulaznicama ili ulaznicama u sponzorskom dijelu stadiona. Prodali smo više od stotinu takvih aranžmana koje uglavnom kupuju kompanije za svoje poslovne partnere", kazao je Puškar.

Nije teško zaključiti da se radi o američkoj tvrtki IMG Hospitality sa sjedištem u Londonu koja je ekskluzivni distributer UEFA-ina Hospitality programa. Najbitnije u cijeloj priči je da se ulaznice kupljene preko ekskluzivnog Uefinog distributera prema propisima ne služe daljnjoj preprodaji. Predviđeno je da one služe kao dar poslovnim partnerima ili za vlastitu upotrebu.

U pravilima za korištenje ulaznica iz Hospitality programa koja se nalaze na adresi
hospitality.euro2008.com istaknuto je da kupci (pravne i fizičke osobe) mogu karte darovati i prenijeti bez naknade na svoje poslovne partnere, dok je daljnja prodaja strogo zabranjena i podliježe sankcioniranju. Također je istaknuto da se ulaznice iz spomenutog programa ne smiju koristiti kao nagrade u natjecanju ili u svrhe nagradne igre, osim ukoliko se ne radi o nekom od glavnih sponzora natjecanja.

S posebnim je akcentom obrađeno upravo pitanje turističkih agencija koje "ulaznice ne smiju prodavati kao dio aranžmana, odnosno, preprodavati na bilo koji način." Kršenje pravila rezultirat će poništenjem ulaznica i novčanom kaznom od pet tisuća eura za svaku ilegalno prodanu ulaznicu.

HNS s pravom se ograđuje od slučaja, obzirom da ih UEFA ne obvezuje na kontrolu hrvatskog tržišta za ulaznice koje ne dolaze iz HNS-ovog kontigenta.

D.R.
Foto: Index

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara