Akcija Ministarstva zdravstva o ljubaznosti prema pacijentima

"NAŠA ljubaznost početak je svakog liječenja", naziv je akcije kojom Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi pokreće edukaciju zdravstvenih djelatnika u komunikacijskim vještinama kako bi se poboljšao odnos između liječnika i pacijenata.

"Radi se o delikatnom odnosu između liječnika profesionalca i osobe koja traži pomoć i u strahu je za svoj život i zdravlje, pa njihova dobra komunikacija direktno utječe na kvalitetu liječenja", rekao je na današnjoj konferenciji za novinare ministar zdravstva Andrija Hebrang.

Dodao je kako su anonimne ankete koje je provodilo Ministarstvo zdravstva prethodnih godina, kao i pritužbe koje stižu na tzv. Bijeli telefon u ministarstvu, pokazale da je najčešći problem između liječnika i pacijenata nedostatak komunikacije.

Ipak, Hebrang ocjenjuje kako je situacija u Hrvatskoj dobra budući da je Hrvatska liječnička komora u posljednjih osam godina primila 1.584 pritužbi, što je svega 0,2 posto od ukupno 5,6 milijuna hospitaliziranih kroz to vrijeme.

U sklopu akcije "Naša ljubaznost početak je svakog liječenja", koja će godišnje stajati dva milijuna kuna, but će organizirani tečajevi u zdravstvenim ustanovama, a tiskan je i promidžbeni materijal kao podsjetnik osoblju da zadrži ljubaznost i kada je umorno.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Edukacijom se žele, kaže Hebrang, promijeniti loše navike, a poznato je da do nezadovoljstva kod pacijenata često dolazi prije svega zbog neriješenih međuljudskih odnosa na nekom odjelu.

Tiskane su i brošure koje će biti dostupne u svakoj zdravstvenoj ustanovi, a u akciju će se uključiti i medicinska učilišta, koja će u dodiplomsku nastavu uključiti nekoliko sati komunikologije.

Dosad je tečaj prošlo 160 bolničkih psihijatara, psihologa i viših medicinskih sestara iz svih bolnica, koji će biti edukatori u svojim ustanovama.



Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara