Amerikanci u potrošačkoj groznici

STOTINE tisuća Amerikanaca navalile su u petak ujutro na prodavaonice i robne kuće diljem Sjedinjenih Država otvarajući blagdansku sezonu kupovanja obilježenu rasprodajama i velikim popustima.

Dugački redovi ispred prodavaonica, koje su otvorene u 6 sati, počeli su se stvarati već ranom zorom, a kupcima nisu smetale ni niske temperature.

Dan iza Dana Zahvalnosti označava u Americi početak blagdanske potrošačke sezone koja završava Božićem i Novom Godinom i na koju otpada 23 posto ukupnog godišnjeg maloprodajnog prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
U posljednjih desetak godina najveći promet u godini trgovci su ostvarivali posljednje subote prije Božića, ali je 2003. prvo mjesto zauzeo Crni petak, dan poslije Dana zahvalnosti, s ukupnim prometom od 7,2 milijarde dolara.

Očekuje se da će ovoga vikenda nekih 130 milijuna Amerikanaca ići u kupovinu, obilaziti robne kuće, uglavnom u potrazi za najnižim cijenama i posebnim ponudama.

Pritisnuti visokim cijenama nafte i usporenim otvaranjem novih radnih mjesta Amerikanci su tijekom ljeta usporili kupovanje. Nakon što su proteklih tjedana cijene nafte počele padati, a zaposlenost posljednjeg mjeseca snažno rasti, trgovci očekuju dobru blagdansku sezonu, ali ipak slabiju nego prošle godine.

Nacionalna federacija maloprodaje iz Washingtona predviđa da će Amerikanci u studenom i prosincu potrošiti oko 220 milijardi dolara. Prosječan američki potrošač potrošit će u tom razdoblju 702 dolara na darove, ali i druge blagdanske potrepštine.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara