Cijene rastu, a Hrvati sve manje jedu i sve se manje peru

Cijene rastu, a Hrvati sve manje jedu i sve se manje peru

POGOĐENI sve višim cijenama hrane, ali i ostalih potrepština, preko glave zaduženi Hrvati svakodnevno traže nove načine za spajanje kraja s krajem. Prema rezultatima istraživanja koje je provela agencija GfK, to se manifestira na načina da Hrvati kupuju sve manje hrane i higijenskih proizvoda.

Istraživanje, provedeno na reprezentativnom uzorku od 1.500 hrvatskih kućanstava, pokazalo je tako da je u prvih šest mjeseci ove godine, u odnosu na prethodno šestomjesečno razdoblje, potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda pala za 12,5 posto. U istom su razdoblju njihove cijene porasle za 11,8 posto.

Sličan pad je zabilježen i u kategoriji neesencijalnih proizvoda, kao što su voćni sokovi, instant kava, fermentirani mliječni proizvodi i flaširana voda. Prosječni porast cijene od 8,4 posto uzrokovao je pad potrošnje od 11,6 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prvih šest mjeseci ove godine, najviše su poskupjeli higijenski proizvodi - za čak 20,3 posto. To je u kategoriji u koju između ostalog spadaju sapuni, šamponi i deterdženti, izazvalo pad potrošnje od 10,4 posto. Usporedi li se to s podacima iz prvih šest mjeseci 2002. godine, kad je GfK počeo provoditi istraživanje potrošnje u kućanstvima, riječ je o padu potrošnje od 21,7 posto.

I.M.
Foto: Ilustracija

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara