Diskriminacija u školovanju veliki problem u svijetu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
IAKO je devedesetih godina 20. stoljeća postignut malen, ali bitan napredak, djevojčice se i dalje u većini zemalja u razvoju "suočavaju sa snažnom diskriminacijom u svome školovanju" navodi se u globalnom izvješću o jednakosti spolova u obrazovanju koji je objavljen u četvrtak u New Delhiju.
Jednakost spolova u obrazovanju i dalje se ne poštuje u 54 zemlje, uključujući 16 zemalja subsaharske Afrike, te u Pakistanu i Indiji, stoji u Izvješću o obrazovanju, inače najopširnijem istraživanju trendova obrazovanja u svijetu.
"Iako ne predstavljaju potpuno iznenađenje, ovi rezultati razlog su za našu duboku zabrinutost", rekao je glavni direktor UNESCO-a Koichiro Matsuura.
Jednakost spolova u obrazovanju jedan je od šest ciljeva programa "obrazovanje za sve", koje su na Svjetskom forumu o obrazovanju održanom 2000. godine u Dakaru prihvatile vlade 164 zemlje svijeta. Kao prvi korak u ostvarivanju programa istaknuta je potreba da se do 2005. godine u svijetu ostvari jednakost spolova u obrazovanju.
Najmanji pomak u jednakosti spolova u obrazovanju postigle su sljedeće zemlje: Čad, Jemen, Gvineja Bisau, Benin, Niger, Etiopija, Burkina Faso, Gvineja, Mali, Liberija i Pakistan. U tim zemiljama samo četvrtinu učenika čine djevojčice.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Potreba za poboljšanjem kućnog budžeta jedan je od glavnih razloga zbog kojeg djeca ne pohađaju školu, stoji u izvještaju. Prema nedavnim procjenama, "18 posto djece u dobi od 5 do 14 godina, prisiljeno je na rad. Radi se o oko 211 milijuna djece, a polovina su djevojčice".
Drugi veliki problem u obrazovanju djece predstavljaju troškovi školovanja - i to ili u obliku školarina, ili troškova za knjige, školske odore i slično.
Ostale prepreke za školovanje, posebice djevojčicama, predstavljaju i rana udaja, HIV/AIDS, sukobi i nasilje u školama. U Nepalu, na primjer, 40 posto djevojčica udaje se prije nego što napuni 15 godina. U Južnoj Africi i na Karibima veliki je broj djevojčica zaražen HIV/AIDS-om što pokazuje "praksu seksualnog zlostavljanja i diskriminacije".
Procjenjuje se da je tijekom devedesetih godina prošloga stoljeća 100.000 djevojčica izravno sudjelovalo u ratnim zbivanjima u najmanje 30 zemalja. Djevojčice su se u tim sukobima borile, ili kuhale, špijunirale, bile sluškinje ili seksualno roblje. Na svijetu ima 25 milijuna raseljenih osoba, a među njima veliku većinu čine žene i djeca.
U velikom broju zemlja i vrlo nizak postotak učiteljica, koje bi djevojčicama poslužile kao uzor, također predstavlja značajan problem. U Indiji, primjerice, "gotovo 90 posto učitelja su muškarci", navodi se u izvješću što ga je pripremila međunarodna nezavisna skupina stručnjaka uz pomoć UNESCO-a.
Jednakost spolova u obrazovanju i dalje se ne poštuje u 54 zemlje, uključujući 16 zemalja subsaharske Afrike, te u Pakistanu i Indiji, stoji u Izvješću o obrazovanju, inače najopširnijem istraživanju trendova obrazovanja u svijetu.
"Iako ne predstavljaju potpuno iznenađenje, ovi rezultati razlog su za našu duboku zabrinutost", rekao je glavni direktor UNESCO-a Koichiro Matsuura.
Jednakost spolova u obrazovanju jedan je od šest ciljeva programa "obrazovanje za sve", koje su na Svjetskom forumu o obrazovanju održanom 2000. godine u Dakaru prihvatile vlade 164 zemlje svijeta. Kao prvi korak u ostvarivanju programa istaknuta je potreba da se do 2005. godine u svijetu ostvari jednakost spolova u obrazovanju.
Najmanji pomak u jednakosti spolova u obrazovanju postigle su sljedeće zemlje: Čad, Jemen, Gvineja Bisau, Benin, Niger, Etiopija, Burkina Faso, Gvineja, Mali, Liberija i Pakistan. U tim zemiljama samo četvrtinu učenika čine djevojčice.
Drugi veliki problem u obrazovanju djece predstavljaju troškovi školovanja - i to ili u obliku školarina, ili troškova za knjige, školske odore i slično.
Ostale prepreke za školovanje, posebice djevojčicama, predstavljaju i rana udaja, HIV/AIDS, sukobi i nasilje u školama. U Nepalu, na primjer, 40 posto djevojčica udaje se prije nego što napuni 15 godina. U Južnoj Africi i na Karibima veliki je broj djevojčica zaražen HIV/AIDS-om što pokazuje "praksu seksualnog zlostavljanja i diskriminacije".
Procjenjuje se da je tijekom devedesetih godina prošloga stoljeća 100.000 djevojčica izravno sudjelovalo u ratnim zbivanjima u najmanje 30 zemalja. Djevojčice su se u tim sukobima borile, ili kuhale, špijunirale, bile sluškinje ili seksualno roblje. Na svijetu ima 25 milijuna raseljenih osoba, a među njima veliku većinu čine žene i djeca.
U velikom broju zemlja i vrlo nizak postotak učiteljica, koje bi djevojčicama poslužile kao uzor, također predstavlja značajan problem. U Indiji, primjerice, "gotovo 90 posto učitelja su muškarci", navodi se u izvješću što ga je pripremila međunarodna nezavisna skupina stručnjaka uz pomoć UNESCO-a.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Pročitajte još
Učitavanje komentara