EU ĆE ZABRANITI TANKERE S JEDNOSTRUKOM OPLATOM

Ministri prometa Europske unije dogovorili su se u petak da će tankerima s jednostrukom oplatom koji prevoze sirovu naftu i njezine teške derivate zabraniti ulazak u vode Europske unije, čime se želi spriječiti ponavljanje ekoloških katastrofa poput nedavne havarije tankera Prestige kod španjolske atlantske obale.

´Zemlje članice obvezat će se kroz administrativne uredbe da ne primaju tankere s jednostrukom oplatom koji dovoze najteže naftne derivate u njihove luke, naftne terminale ili pristaništa´, navodi se u priopćenju objavljenom nakon sastanka.

Zabrana će se odnositi na tankere s jednostrukom oplatom koji prevoze sirovu naftu, mazut, katran i bitumen, rekao je za Reuters jedan dužnosnik danske vlade.

Dužnosnik je kazao da će EU tražiti uvođenje slične zabrane i od zemalja kandidata te velike izvoznice nafte Rusije.

Ministri predlažu da administrativne uredbe o toj zabrani stupe na snagu odmah, u očekivanju zakonske regulacije do ljeta 2003., rekao je za France presse izvor blizak danskom predsjedništvu Unije.

Ministri su predložili i ubrzanje postupne zabrane tankera s jednostrukom oplatom za prijevoz ostalih ugljikovodika, no bez preciziranja novih rokova, prenosi France presse.

Sadašnji europski propisi predviđaju potpunu zabranu tankera s jednostrukom oplatom 2015. godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministri su predložili također i opće uvođenje mjera poput onih koje su 26. studenoga u Malagi uvele Francuska i Španjolska, a koje se odnose na nadzor i eventualno udaljavanje na 200 milja od obale svih brodova koji prevoze opasne tvari.

Prijedlozi ministara prometa bit će proslijeđeni šefovima država i vlada EU, kako bi ih se potvrdilo na europskome summitu u Kopenhagenu 12. i 13. prosinca.

Njemački ministar prometa Manfred Stolpe rekao je da ministri prometa EU namjeravaju sastaviti i crnu listu tankera i drugih brodova koji više nisu sigurni i zabraniti im približavanje obali zemalja EU, prenosi dpa.

´Crna lista postat će realnost´, rekao je. ´Time bismo dobili neku vrst kodeksa ponašanja u EU´, dodao je.

EU bi provođenje te mjere trebala osigurati preko Međunarodne pomorske organizacije (IMO) u Londonu, rekao je Stolpe.

Europska komisija objavila je početkom tjedna popis 66 nesigurnih brodova, koji su u europskim lukama mnogo puta zadržavani zbog kršenja sigurnosnih propisa.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara