Jedino HDZ kaže da Promocija Plus ne zna računati
JEDINO HDZ tvrdi da istraživanje Promocije Plus ne valja i da nisu dobro izračunali troškove za prva dva tjedna kampanje, a prema kojem su potrošili oko 14 milijuna samo na elektroničke i tiskane medije te vanjsko oglašavanje - dvostruko više od najvećih rivala.
Ukoliko su ove procjene točne, to znači da je HDZ samo u ova dva segmenta kampanje potrošio 90 posto troškova koje su rekli da su osigurani za cjelokupnu promidžbu. HDZ-ov "blagajnik" Ivan Šuker je prije 2. studenog izjavio kako će HDZ potrošiti između 16 i 18 milijuna kuna, a sada ispada da su bez autobusa, skupova (za koje nam glasnogovornik HDZ-a Ratko Maček kaže da koštaju dosta više od 50 tisuća kuna), bez dijaspore, glazbenika, montiranja TV spotova, ručkova i kabanica za volontere, kemijskih olovaka, majica, šuškavaca i drugih promidžbenih stvarčica, i najvažnije, bez završnog tjedna kampanje, potrošili skoro cijeli budžet.
Maček: Nisu ubrojali popuste
"Pa dobro su izračunali", kaže Maček, "ali nisu ubrojili rabate, popuste na količinu i financijske popuste", tvrdi Maček, no ne zna nam reći koliko oni smatraju da su potrošili dok ne provjeri račune. Na to mu Suzana Jašić iz GONG-a i Zorislav Antun Petrović iz Transparency Internationala koji su prezentirali ovo istraživanje poručuju: "neka pokaže račune i neka nas uvjeri da je Promocija Plus u krivu".
HSP: Ako ima razlike, ona je do deset posto tog iznosa
Ostale stranke kažu da su podaci koje je iznijela Promocija Plus odgovaraju njihovim brojkama, sa svim popustima, od kojih poznaju jedino one koje su im osigurale televizije - dakle 50 posto na spotove do dvije minute.
Vlado Jukić, tajnik HSP-a, stranke koju je PP procijenila na oko dva milijuna kuna, kaže kako je ta brojka točna. "To je tu negdje, ma ako ima razlike, ona je do deset posto tog iznosa", kaže Jukić.
SDP: Iznos s popustima blizu onom od Promocije
SDP nam je štreberski predočio sve podatke s naglaskom da su ubrojeni svi popusti, jedino nisu imali podatke koliko su potrošili na internetsko oglašavanje. Njih je Promocija procijenila na 6,5 milijuna kuna u prva dva tjedna.
Oglašavanje na tri nacionalne televizije i OTV-u, kaže Zinka Bardić iz odnosa s javnošću, koštalo je SDP 3,329 milijuna kuna, reklame na radiju 409 tisuća, oglasi u novinama 402 tisuće kuna, a dva milijuna kuna koštalo ih je "outdoor" oglašavanje, dakle plakati.
"To bi bile brojke koje obuhvaćaju ta dva tjedna, jedino nemam točne podatke za internet, ali iznos je vrlo blizu onome koji je izračunala Promocija Plus", kaže Bardić.
Latinović: Iznos zvuči realno za koaliciju HSLS-HSS-PGS
"Kampanja još traje, a mi smo koalicija i u zakonskom roku, dakle do Božića, planiramo zajednički napisati izvještaj. Svi će nam računi na naplatu stići sljedeći tjedan. Realno mi zvuči iznos da su sve tri stranke u koaliciji potrošile 2,8 milijuna na tu vrstu oglašavanja, no sad nam je malo komplicirano to točno potvrditi jer smo koalicija", kaže Latinović.
HNS: To je tu negdje
HNS-ovac Srećko Ferenčak također kaže da su procjene agencije PP da je ta stranka potrošila 2,6 milijuna kuna blizu njihovim preliminarnim troškovnicima. Oni će, kaže, sutra na konferenciji za novinare pokazati sve račune.
"Mi smo ukupno za oglašavanje u električkim medijima za cijelu kampanju osigurali oko 2,5 milijuna kuna, a za vanjsko oglašavanje milijun i pol. Mislim da je ova cifra koju su izračunali za prva dva tjedna tu negdje", kaže Ferenčak.
"Ne sumnjam da je HDZ čestita stranka koja prikazuje sve račune. Ako kažu da će to učiniti, najiskrenije to pozdravljam", kazao nam je Zorislav Antun Petović.
A.B.
Foto: Index
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati