Još jedan kvar: Na Spanairovom zrakoplovu isključen bio i kočioni sustav desnog motora

Još jedan kvar: Na Spanairovom zrakoplovu isključen bio i kočioni sustav desnog motora

TRI DANA prije kobnog leta, na Spanairovom zrakoplovu MD-82, u čijem su padu poginule 154 osobe, otkriven je kvar na kočionom sustavu desnog motora, koji služi za promjenu smjera strujanja zraka kroz motor te usporava zrakoplov pri slijetanju. Kako javlja El Pais, mehaničari su taj problem riješili po već poznatom principu - sustav su jednostavno isključili.

Iako u Spanairu najnovije optužbe nisu željeli komentirati, navodi se kako je kod takvog kvara isključenje sustava dozvoljeno kao privremeno rješenje. Nekolicina stručnjaka je navela kako bi upravo blokiranje tog dijela sustava moglo objasniti iznenadno skretanje zrakoplova s piste, netom nakon uzlijetanja, te stravični pad koji je potom uslijedio.

Da u Spanairu mehaničari kvarove vole rješavati metodom "isključi sustav" pokazala su i ranija izvješća, u kojima se navodi kako se pilot Antonio Luna prilikom prvog pokušaja polijetanja požalio na probleme s uređajem za usisavanje zraka, koji se nalazi ispod kokpita. Vidio je da se uređaj za usisavanje zraka pregrijava, bilo je nekih problema s motorom, a nije radio ni pokazivač vanjske temperature zraka. Luna je prijavio kvar i zrakoplov je odvezen do hangara, gdje su 40 minuta mehaničari petljali po njemu. Ispostavilo se kako kvar nije uklonjen, već su mehaničari uređaj za usisavanje zraka jednostavno isključili. I to su u Spainaru nazvali "standardnom procedurom".

"Je li na tom zrakoplovu uopće išta radilo ispravno?"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon najnovijeg u nizu izvješća o kvarovima na zrakoplovu, Španjolci se (s pravom) pitaju "je li na kobnom zrakoplovu uopće išta radilo ispravno". Obitelji žrtava još od dana kad se dogodila tragedija, za nesreću krive Spanair, a rezultati istrage samo dolijevaju ulje na vatru. Prvi rezultati vještačenja dviju crnih kutija, koje su pronađene među ostacima palog zrakoplova, očekuju se za oko mjesec dana. Crne kutije su na vještačenje poslane u Veliku Britaniju.

Podsjetimo, u padu Spanairovog zrakoplova u madridskoj zračnoj luci Barajas, 20. kolovoza, poginule su 154 osobe, a samo je 18 putnika preživjelo nesreću. Posljednja je ozljedama, četiri dana nakon nesreće, podlegla 31-godišnja putnica. Ostali stradali se zasad osjećaju dobro, a neki su već pušteni kući iz bolnice.

I.M.
Foto: AFP / El Mundo

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara