Komisije za malogranični sporazum predložile produljenje sporazuma o ribarenju

MJEŠOVITA hrvatskoslovenska komisija za provedbu malograničnog sporazuma danas je predložila slovenskoj i hrvatskoj vladi produljenje sporazuma o ribarenju u zajedničkom ribarskom pojasu od Umaga do Ankarana.

Kako su nakon višesatnog sastanka u Trnovcu blizu Metlike u Sloveniji, kojemu su prisustvovali i članovi potkomisije za ribarstvo, priopćili sudionici sastanka, komisija je predložila vladama Hrvatske i Slovenije da se na još 3 mjeseca produži važnost sporazuma kojim je dogovoren režim gospodarskog ribarenja u zajedničkom ribarskom pojasu od Umaga do Ankarana.

Na 5. sastanku 5. mješovite hrvatsko-slovenske diplomatske komisije za provedbu malograničnog sporazuma koju s hrvatske strane vodi Olga Kresović Rogulja, a sa slovenske Benjamin Lukman, bilo je riječi i o pitanjima vezanim uz provedbu međudržavnog sporazuma o malograničnom prometu i suradnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kako su upozorili diplomati s obiju strana, sve odredbe tog sporazuma stupaju, naime, na snagu, 1. siječnja iduće godine pa je potrebno da svi oni koji još nisu nabavili malogranične propusnice a imaju na njih pravo, to što prije učine, jer sporazum predviđa i prava dvovlasnika, radnih migranata i onih koji uz upis u malograničnu dozvolu mogu prelaziti granicu i izvan službenih graničnih prijelaza.

Olga Kresović Rogulja upozorila je da je u hrvatskim pograničnim općinama prema Sloveniji do sada izdano samo nešto više od 1.000 takvih dozvola. Apelirala je da oni koji na dozvole imaju pravo pribave takve dokumente svakako u prva tri mjeseca iduće godine, tijekom kojih će biti blaži režim njihove kontrole.

Kako je dodala, na sastanku je bilo riječi i o dinamici gradnje novih malograničnih prijelaza, pa će svih 27 prijelaza biti otvoreno do kraja iduće godine. Osim toga, razgovaralo se i o gradnji zajedničkih graničnih prijelaza, a definirano je i pravo neškodljivog tranzita preko granice po pojedinim prometnicama bez zaustavljanja u onim dijelovima gdje je to nužno zbog postojeće prometne infrastrukture.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara