Kraće vinjete su veliki slovenski gubitak

Kraće vinjete su veliki slovenski gubitak

SLOVENIJA bi s uvođenjem desetodnevnih vinjeta bila na minusu oko 20 posto što bi također smanjilo prihode državne agencije za autoceste.

Žan Oplotnik, glavni ekonomist uprave DARS-a izjavio je za ljubljansko Delo: "Učinci švicarskog modela koji relativno niskom cijenom vinjeta autoceste čini dostupnim onima koji se njima često koriste bili bi poništeni".

Ističe rok za odgovor slovenske vlade na opomenu Europske komisije prema kojoj Slovenija mora uvesti vinjete za kraće razdoblje jer ovim postupkom Slovenija, prema ocjeni Europske komisije, diskriminira vozače u tranzitu. Glavni problem na koji je reagirala Europska komisija bila je nemogućnost plaćanja paušalne cestarine za kraća razdoblja od šest mjeseci ili cijele godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovu će godinu Državna agencija za autoceste (DARS), zahvaljujući vinjetama, završiti s povećanim prihodima za 14 posto. Pritom je Oplotnik istaknuo kako se do kraja tekuće godine planira prodati još oko 100.000 vinjeta po cijeni od 35 eura.

Zadržavanjem sadašnjeg sustava naplata cestarina putem vinjeta još naredne godine te uvođenjem odobrenog poskupljenja cestarina za teretna vozila do deset posto, Slovenija bi krajem 2009. godine ostvarila prihod dovoljan za izgradnju novih cesta, ali i pokrivanje duga DARS-a od gotovo 4 milijarde eura.

V.M.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara