Ljubljana opovrgava da se autoceste u RH grade mnogo brže

TVRDNJE da se autoceste u Hrvatskoj grade mnogo brže nego u Sloveniji nisu točne, tvrdi slovensko ministarstvo prometa i ističe podatak da je po dužini autocesta po glavu stanovnika Slovenija ispred svih susjednih država.

"Uspoređivati Sloveniju s Hrvatskom u tom je pogledu nezahvalno, ali tvrditi da se u Hrvatskoj u godinu dana sagradi onoliko kilometara koliko u Sloveniji za deset godina veliko je pretjerivanje", rekao je u četvrtak za poslovni list "Finance" državni tajnik na ministarstvu prometa Tomaž Vidic, reagirajući na tvrdnje Petera Kraljiča, člana konzultantskog tima tvrtke McKinsey u Njemačkoj.

Prema analizi koju su napravili u Ljubljani, Slovenija se sa 220 kilometara na milijun stanovnika nalazi ispred Hrvatske (206 kilometara), Austrije (200) i Italije (116).
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nešto brži tempo gradnje autocesta u Hrvatskoj bio je diktiran potrebom dizanja ekonomskog rasta u vrijeme kad je u Sloveniji ekonomski rast bio solidan, a prevelika ulaganja u cestogradnju mogla su potaknuti inflaciju, ocjenjuju u slovenskom ministarstvu prometa.

"Gradnju autocesta u Sloveniji diktira kombinacija unutarnjih potreba i sve većeg tranzita s realnim financijskim mogućnostima", izjavio je Vidic koji kaže da su i Slovenija i Hrvatska u zadnjih deset godina približno udvostručile dužinu autocesta, Slovenija na današnjih 441, a Hrvatska na 928 kilometara.

Razlika je i u načinu gradnje jer se u Hrvatskoj još primjenjuje montažna gradnja, a u Sloveniji se na trasu polažu monolitne betonske konstrukcije, što zahtijeva više vremena, ali je trajnost takvih cesta veća, ustvrdio je Tomaž Vidic.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara