Lucijan Carić: FanTomska pomoć

Lucijan Carić: FanTomska pomoć

HRVATSKI stručnjak za računalnu sigurnost Lucijan Carić provjerio je tvrdnje T-HT-a kako "čine sve kako bi korisnike zaštitili od dialera", te se uvjerio da tome baš i nije tako.

Carićev komentar prenosimo u cijelosti:

T-HT ponovo tvrdi da čini sve kako bi korisnike zaštitio od dialera, najnovije sigurnosne pošasti. No da li je to zaista tako?

Ponovnim jednostavnim pregledom web stranica T-Com-a lako je vidjeti da pretraga po riječi "dialer" daje samo jedan jedini, potpuno irelevantan, članak. Pretraga po frazi "trojanski konj" rezultira s tri unikatna članka (jedan od njih u novinskim napisima spominje i sam T-HT). Nažalost, informacije u ovim člancima su zastarjele, nerelevantne, pa čak i netočne. Tako se u rječniku pojmova trojanski konj definira kao "virus koji se ne širi", što je, naravno, netočno jer su virusi i trojanski konji različite vrste zlonamjernih kompjuterskih programa. Također, navodi se da se prvi program takve vrste pojavio 1988. godine, što je isto netočno jer su prema dostupnim izvještajima prvi trojanski konji bar deset godina stariji.

Na web stranicama www.t-com.hr/poslovni/internet/pomoc/preporuke/troja.asp na koje korisnike upućuje T-HT pretežno se nalaze informacije o trojanskim konjima starim bar pet godina, a dialeri se i ne spominju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na inače solidno vođenom T-HT portalu www.htnet.hr pretragom po riječi "dialer" moguće je naći samo tri članka. Dva članka koja bi trebala biti relevantna za korisnike, opet nažalost, sadrže netočne informacije. Posebno zabrinjava savjet korisnicima da se dialeri s napadnutog kompjutera uklanjaju formatiranjem tvrdog diska i ponovnom instalacijom operativnog sustava. Ovakav postupak je nepotreban i neprimjeren, jer je trojanske konje u pravilu lako ukloniti, pa ga zato često nazivamo "vađenjem trna iz prsta motornom pilom".

Nadalje T-HT navodi da će svakom korisniku koji nazove besplatni telefon T-Com-ove Službe za korisnike poslati CD na kojemu se nalazi i besplatni program za zaštitu od dialera. Pa, nazvali smo taj broj. Ljubazno smo predbilježeni za slanje CD-a, jedino nam je priopćeno da nam na žalost ne može biti rečeno kada će nam CD biti poslan, jer to ne zavisi od njih. Zamolili smo naše kolege da ponove poziv iz druge institucije. Na njihov poziv je odgovoreno da za slanje CD-a trebaju poslati e-mail na određenu adresu. I njima je priopćeno da se ne zna kada će im CD biti poslan.

Kada će CD doći, vidjet ćemo, no vrlo je lako pretpostaviti da će ove podatke vlastitim iskustvom moći potvrditi i nemali broj korisnika koji će u međuvremenu od T-HT-a zatražiti spomenuti CD.

Također, T-HT nudi i jedan zgodan pro domo sua savjet za zaštitu od dialera – prelazak na ADSL uslugu. No, T-HT, čini se, ima određenih problema u shvaćanju tehnologije čijim se stjegonošom voli proklamirati. Tome u prilog možda govore i neki drugi podaci. Ako kod T-HT-a želite naručiti preporučenu ADSL vezu dobit ćete priliku da na Internetu popunite obrazac narudžbe. Kada završite s unošenjem podataka, zateći će vas zahtjev da sada obrazac ispišete i telefaksom pošaljete u T-HT. T-HT vam kao metodu zaštite od dialera nudi i mogućnost blokiranja međunarodnih poziva. Ako želite iskoristiti mogućnost blokade međunarodnih poziva od vas će biti zatraženo da osobno dođete u T-HT i popunite i potpišete zahtjev. Ovo je u najmanju ruku čudan način korištenja mogućnosti e-poslovanja.

Kada se sve zbroji i oduzme, čini se da je jedina pomoć koju T-HT stvarno nudi korisnicima pogođenim dialerima mogućnost obročne otplate pristiglih paprenih računa. Na kraju, u jedno sam siguran – kada bi T-HT morao priznati žalbe korisnika i umjesto njih podmiriti sporne račune – rješenje bi se našlo za manje od 30 sekundi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara