Naftni derivati u osam mjeseci poskupili 20 posto, ali Vladu to ne zanima

VLADA RH na čelu s premijerom Ivom Sanaderom ne prestaje kršiti obećanja. Nakon najnovijeg velikog povećanja cijena naftnih derivata većina bezolovnih benzina prešla je granicu od 8 kuna po litri, koju je Vlada svojevremeno označila kao kritičnu, odnosno onu nakon koje će intervenirati.

No, sukladno "dobrim starim" običajima Sanaderove Vlade, obećanja javnosti brzo se zaboravljaju, a građanima je preostalo da bez pomoći države pokušaju odoljeti novom udaru na standard.

Jednostavna računica ukazuje na zaštrašujuć podatak, naime od 1. siječnja 2004. godine do danas, 16. kolovoza 2005. cijene naftnih derivata su u prosjeku porasle nevjerojatnih 20 posto.

No, dok se u drugim europskim zemljama, u kojima standard nije puno bolji negoli u Hrvatskoj, država odriče dijela svojih potraživanja u korist građana, vladajućima u Hrvatskoj takve mjere ne padaju ni na kraj pameti, unatoč činjenici da su upravo takve mjere najavljene nakon predzadnjeg poskupljenja naftnih derivata.

Podsjetimo, premijer Ivo Sanader je u više navrata uoči najnovijeg poskupljenja najavio da će Vlada intervenirati prijeđe li cijena benzina osam kuna po litri, ali glasnogovornik Vlade Ratko Maček je u utorak ustvrdio da najnovije drastično povećanje cijena naftnih derivata "neće ugroziti poslovanje Ine, te neće predstavljati udar na standard građana". Vjerujemo da će Ina i dalje normalno poslovati, ali da građani poskupljenje od 20 posto u samo osam mjeseci neće osjetiti na vlastitom džepu, to nam je teško povjerovati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trošarine za sada nije potrebno dirati, ali Vlada ima pripremljene mehanizme kojima će, dođe li do novih poskupljenja nafte, zaštiti i Inu i potrošače." - ustvrdio je Maček, ne navodeći o kakvim se mehanizmima radi, kao ni zbog čega Vlada nije intervenirala nakon što su cijene probile "magičnu" granicu od osam kuna po litri benzina.

U zemljama kao što su Slovenija, Mađarska i Poljska, uveden je tzv. model plivajućih trošarina, koji funkcionira tako da se trošarine automatski smanjuju kad cijena goriva prijeđe unaprijed određenu granicu.

No, Vladu RH ne zanima ono što je najavljivala prije par tjedana, kao ni da Hrvatsku najvjerojatnije očekuje val poskupljenja, budući da je malo vjerojatno da najnovije povećanje cijena naftnih derivata neće utjecati na autoprijevoznike, a potom lančanom reakcijom i na ostale gospodarske resore.

N.B.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara