Neispravne kočnice, prastara infrastruktura ili ljudski faktor?

Neispravne kočnice, prastara infrastruktura ili ljudski faktor?

ISKAZI preživjelih u željezničkoj nesreći kod Podgorice govorili su da je uzrok nesreće kvar na kočnicama, točnije njihovo otkazivanje. Vlak je, naime, počeo nezadrživo ubrzavati na opasnoj dionici pruge.

Kako Index doznaje od dobro obaviještenih izvora bliske Vladi Crne Gore, neosporno je da je došlo do zatajenja kočionog sustava.

No, unatoč tomu iz Beograda će u Podgoricu biti upućen neovisni tim vještaka, koji bi trebao utvrditi uzroke stravične nesreće.

Sreća u nesreći je što je vlak sa tračnica izletio u tunelu što ga je dosta usporilo, ali naravno, nije uspjelo spriječiti tragičan pad četiri vagona puna putnika u provaliju duboku pedeset metara.

Vlakovođa je još sinoć ispitan u bolnici, a jedan od vodećih ljudi Željeznica Crne Gore, Momčilo Rakočević, suprotno priči o otkazivanju kočnica, tvrdi da je nesreću izazvao ljudski faktor: "Vlakovođa i popratno osoblje nisu poštovali proceduru koja bi osigurala vlak od samopokretanja."

Vlak koji se survao u provaliju bio je na remontu u lipnju prošle godine i od tad je prošao tek 10 posto ukupnog broja kilometara koje bi trebao prijeći do sljedećeg redovnog popravka.

Na izvanrednoj sjednici Vlada Crne Gore je proglasila trodnevnu žalost i prihvatila ostavku ministra prometa i saobraćaja Andrije Lompara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Smatram da ministar u čijem se resoru desi takva nesreća mora priznati odgovornost." - kazao je Lompar.

Ostavku je podnio i direktor Željeznica Crne Gore Ranko Medenica, koji je odmah poslije nesreće izjavio da su se četiri vagona survala u provaliju zbog otkazivanja kočnica.

Potpredsjednik Vlade Miroslav Ivanišević izjavio je da infrastruktura i opće stanje crnogorskih željeznica nisu uzrokovali pad vlaka u provaliju: "Bez bilo kakve potrebe za pravdanjem i bilo kakvog umanjivanja odogovornosti svih, dakle sudionika i pojedinaca i institucija kada je u pitanju ova velika nesreća, crnogorska vlada i crnogorska željeznica prethodnih godina je ulagala značajna sredstva u održavanje infrastrukutre, u modernizaciju prijevoznih sredstava, tako da moram reći da je briga vezana za infrastrukturu i putnu i željezničku, stalna briga vlade i da je to posao koji radimo u kontinuitetu."

Suprotno službenim stavovima, bliža povijest željezničkih nesreća i havarija duž cijele pruge Beograd-Bar, govori o zapuštenoj infrastrukturi, zastarjelim vlakovima i nekompetentnim "funkcionarima" koji probleme niječu ili ih guraju pod tepih.

Samo u posljednjih godinu dana dogodile su se dvije velike željezničke nesreće u SiCG. U lipnju prošle godine u klisuri na pruzi između Zlatibora i Jablanice vlak sa 140 djece je izletio iz tračnica, ali je velika tragedija izbjegnuta samo zato što se to dogodilo u tunelu. Mjesec dana poslije između Kosjerića i Požege došlo je do sudara potpuno novih tračnih građevinskih strojeva vrijednih 60 milijuna eura.

Početkom 2005. na dijelu iste pruge oko Užica dogodilo se 18 odrona. Vlakovođe koji su se poslije toga žalili direktoru Željeznice, odmah su otpušteni.

Z.A.,N.B.,B92

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara