Nestali avion okomito pao u more i razbio se na komade

Nestali avion okomito pao u more i razbio se na komade

JUTROS nešto iza osam sati pronađen je dio olupine zrakoplova Piper PA-44-180 Seminole koji se jučer srušio u more pored Dugog Otoka. Policija je potvrdila da pronađeni dijelovi sigurno pripadaju tipu aviona za kakvim se traga, a uz njih su pronađeni i kutija hitne pomoći i plan leta. Prije nego što su locirani manji dijelovi, jutros je iz zraka uočeno nešto što je izgledao kao dio avionskog krila, ali kasnije spasioci taj dio više nisu mogli pronaći jer su ga odnijele morske struje.

Pronalazak manjeg dijela aviona na kojem su vidljive oznake tvrtke InterCockpit potvrdio je načelnik zadarske policije Anton Dražina. Dio je pronađen u moru na predjelu udaljenom sedam kilometara od otočića Mežanj pored Dugog Otoka. Zasad se još ne zna gdje se nalazi ostatak zrakoplova koji je bio registriran u Njemačkoj i imao je registraciju D-GZXB.

Jučer poslijepodne započela je intenzivna potraga za letjelicom i njenom posadom. U avionu su se nalazili hrvatski instruktor letenja 34-godišnji Danijel Oleksa i 24-godišnji talijanski student Alessandro D’Agatta. Zasad nema službenih informacija o sudbini posade. U potrazi sudjeluju zrakoplovi i helikopteri Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ), brodovi Lučke kapetanije iz Zadra i zadarske pomorske policije te policijski helikopter. Danas su otkazani svi predviđeni satovi letenja, a ostali učenici škole željno iščekuju vijesti o svom kolegi i instruktoru. U zadarskoj Zračnoj luci nalaze se i članovi obitelji nestalih pilota koji su u društvu psihijatra.

Postoji mogućnost da zrakoplov i posada nikad ne budu pronađeni

Istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović gostovao je u Dnevniku HTV-a, gdje je kazao kako postoji mogućnost da zrakoplov i posada neće nikad biti pronađeni jer takvih je slučajeva u svijetu već bilo. Vodanović je objasnio kako je ova nesreća vrlo bizarna iz nekoliko razloga; zrakoplov je padao s visine od 1700 metara do visine od 550 metara gdje je nestao s radara, a nije jasno ni zašto se nije oglasio uređaj koji šalje signale. Istražitelj Vodanović dodao je kako je vrlo mala nada da će piloti biti pronađeni živi.

Iz Zagreba stigla podvodna kamera za istraživanje velikih dubina

Kako u poslijepodnevnim satima nestali zrakoplov još nije pronađen, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priopćilo je kako je iz Zagreba danas stigla podvodna kamera Brodarskog instituta koja služi za pretraživanje tla na velikim dubinama. Mjesto na kojem su jutros pronađeni dijelovi zrakoplova nalazi se 6,5 nautičkih milja od otočića Mežnja u blizini Dugog otoka, a dubina na toj lokaciji iznosi između 60 i 70 metara. Zrakoplov je posebnom opremom za lociranje metalnih objekata pokušao pronaći i brod Hrvatske ratne mornarice, ali bez uspjeha. S obzirom na pad s velike visine pri brzini od oko 300 kilometara na sat, pretpostavlja se da zrakoplov nije ostao u jednom komadu.

Istraga o uzrocima počinje tek kad se avion izvuče iz mora

Jutarnji list je javio kako je vjerojatan uzrok pada prezahtjevan manevar iz kojeg se posada nije mogla izvući ili je najprije otkazala elektronika pa zatim motori zrakoplova što je dovelo do pada. No, sve je to još u sferama nagađanja jer, kako je za zadarski Novi radio kazao istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović, prava će istraga početi tek kad zrakoplov bude izvučen iz mora. "Kada lociramo trup, onda će doći specijalni brod s roniocima iz Pule koji će zrakoplov izvući na površinu. Tek tada započinje istraga o uzrocima zrakoplovne nesreće", kaže Vodanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isti izvor kasnije je javio da je do nesreće možda došlo zato što je avion krilom zakačio morsku površinu, ali od izvora bliskih istrazi doznajemo da to nije moguće. Iako uzroci pada još nisu poznati, zasad se zna da je avion ponirao okomito prema vodi i u spirali napravio tri kruga prije nego je pao u more. Zbog velike brzine pri kojoj se to sve događalo, izrazito su male šanse da su dva pilota uspjela preživjeti pad.

S istim zrakoplovom bilo problema prije dvije godine

Dinko Vodanović je također potvrdio kako je s istim tim zrakoplovom već ranije bilo problema, javlja Zadarski list. Prije dvije godine zbog kvara na senzoru jedan se kotač stajnog trapa nije do kraja izvukao iz ležaja zbog čega je pilot morao sletjeti "trbuhom" na pistu zadarske zračne luke u Zemuniku. No, Vodanović dodaje kako je Piper PA-44-180 inače vrlo pouzdan školski zrakoplov.

Poletjeli na redovnu obuku

Zrakoplov je jučer oko 12.30 sati nestao sa zaslona zadarske kontrole letenja, a u isto je vrijeme izgubljen i radio kontakt s posadom koja se nalazila na redovnoj obuci upravljanja zrakoplovom.

Piper PA-44-180 Seminole je manji dvomotorni zrakoplov kojeg InterCockpit koristi za školovanje mladih pilota. Njemačka tvrtka stacionirana je na aerodromu u Zemuniku odakle je avion jučer i poletio prema Dugom Otoku.

Tvrtka InterCockpit osim zrakoplova Piper PA-44-180 u svojoj floti ima i jednomotorne zrakoplove Diamond DA-40-180 Diamond Star i Diamond DA-20A-1 Katana. Sva tri tipa letjelice vrlo su pouzdana i pogodna za obuku pilota.

I.K./P.V.
Foto: InterCockpit

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara