Nova elektronička pomoć u automobilu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U AUTOMOBILIMA će se uskoro naći novi elektronički uređaj kojemu je cilj olakšati vozaču upravljanje sve brojnijim elektroničkim uređajima u novim vozilima.
Novi "asistent" procjenjivat će situaciju i, ako utvrdi da bi bilo previše opasno uznemiravati vozača, preusmjeravati telefonske pozive na glasovnu poštu, prestati pokazivati dolazni e-mail i blokirati pristup sustavu navigacije putem satelita te upravljanje CD playerom, piše New Scientist.
Za veliki broj nezgoda stručnjaci optužuju sve veći broj uređaja u vozilu koji od vozača zahtijevaju veliku pozornost i tako ga ometaju u vožnji. Velika Britanija je tek prošloga tjedan zabranila uporabu mobitela bez slušalica za vrijeme vožnje, a Portugal i neke druge države zabranile su čak i uporabu takvih mobitela u vozilu.
Proizvođači u nova vozila ugrađuju sve više uređaja. Neka luksuzna vozila imaju posebne terminale za pristup Internetu kako bi vozač u vožnji doznao gdje može pronaći mjesto za parkiranje ili benzinsku crpku.
Inženjeri BMW-a i Boscha nastoje razviti sustav, čiju izradu djelomice financira i njemačka vlada, koji bi procjenjivao je li vozač previše opterećen tim uređajima i treba li ih isključiti u vožnji.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Voditelj projekta Walter Piechulla svjestan je da je vrlo teško procijeniti podrazumijeva li uporaba elektroničkih uređaja previše "posla" za vozača. Novi sustav mora prikupljati vrlo zamršene informacije o stanju u prometu, cesti i vozačevim reakcijama kako bi procijenio kako će se sve to odraziti na pretjecanje, skretanje, prolaz kroz križanja i naglo kočenje, a osim trenutačne situacije mora procijeniti i što bi se sve moglo dogoditi na cesti.
Eksperimentalni je sustav u Njemačkoj isprobalo 12 vozača, među kojima su bili i početnici i iskusni vozači, a utvrđeno je da je bitno smanjio odvlačenje njihove pozornosti.
Paul Green s Instituta za istraživanja prometa Sveučilišta u Michiganu misli da još nije posve jasno je li novi sustav učinkovit, ali proizvođači elektroničke opreme za automobile vrlo su zainteresirani za njega, a posebno proizvođači mobilnih telefona.
(Hina) rug dgk
Novi "asistent" procjenjivat će situaciju i, ako utvrdi da bi bilo previše opasno uznemiravati vozača, preusmjeravati telefonske pozive na glasovnu poštu, prestati pokazivati dolazni e-mail i blokirati pristup sustavu navigacije putem satelita te upravljanje CD playerom, piše New Scientist.
Za veliki broj nezgoda stručnjaci optužuju sve veći broj uređaja u vozilu koji od vozača zahtijevaju veliku pozornost i tako ga ometaju u vožnji. Velika Britanija je tek prošloga tjedan zabranila uporabu mobitela bez slušalica za vrijeme vožnje, a Portugal i neke druge države zabranile su čak i uporabu takvih mobitela u vozilu.
Proizvođači u nova vozila ugrađuju sve više uređaja. Neka luksuzna vozila imaju posebne terminale za pristup Internetu kako bi vozač u vožnji doznao gdje može pronaći mjesto za parkiranje ili benzinsku crpku.
Inženjeri BMW-a i Boscha nastoje razviti sustav, čiju izradu djelomice financira i njemačka vlada, koji bi procjenjivao je li vozač previše opterećen tim uređajima i treba li ih isključiti u vožnji.
Eksperimentalni je sustav u Njemačkoj isprobalo 12 vozača, među kojima su bili i početnici i iskusni vozači, a utvrđeno je da je bitno smanjio odvlačenje njihove pozornosti.
Paul Green s Instituta za istraživanja prometa Sveučilišta u Michiganu misli da još nije posve jasno je li novi sustav učinkovit, ali proizvođači elektroničke opreme za automobile vrlo su zainteresirani za njega, a posebno proizvođači mobilnih telefona.
(Hina) rug dgk
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati